Avem timp

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Octavian Paler (n. 2 iulie 1926Lisajudețul Făgăraș, actualmente în județul Brașov — d. 7 mai 2007București)

Citate-Octavian-Paler1

Avem timp pentru toate. Să dormim,
să alergăm în dreapta şi în stânga,
să regretăm ce-am greşit şi să greşim din nou,
să-i judecăm pe alţii şi să ne absolvim pe noi înşine,
avem timp să citim şi să scriem,
să corectăm ce-am scris, să regretăm ce-am scris,
avem timp să facem proiecte şi să nu le respectăm,
avem timp să ne facem iluzii
şi să răscolim prin cenuşa lor mai târziu.
Avem timp pentru ambiţii şi boli,
să învinovăţim destinul şi amănuntele,
avem timp să privim norii, reclamele sau un accident oarecare,
avem timp să ne-alungăm întrebările,
să amânăm răspunsurile,
avem timp să sfărâmăm un vis şi să-l reinventăm,
avem timp să ne facem prieteni, să-i pierdem,
avem timp să primim lecţii şi să le uităm după-aceea,
avem timp să primim daruri şi să nu le-nţelegem.
Avem timp pentru toate.
Nu e timp pentru puţină tandreţe.
Când să facem şi asta murim.

9 responses

  1. melanietoulouse

    Alt “rac” genial… :-) Timpul nu-i (mereu) “stapân absolut”, îl putem “lua”, ba chiar “poseda”, de cele mai multe ori, NOI decidem… Take your time to live and to love! :-)

    Un weekend plin de tandrete & quality time alaturi de “racusorul” tau drag… :-)

    ianuarie 11, 2013 la 11:08 am

    • Melanie,

      răcuşorul şi capricornul îţi mulţumesc peste normă. Seară magică!

      ianuarie 12, 2013 la 6:56 pm

  2. “să-i judecăm pe alţii şi să ne absolvim pe noi înşine”
    Dacă ne-am preocupa mai mult de noi înşine am preţui timpul , dar din nefericire cu cât suntem mai egoişti cu atât ne interesăm de viaţa altora şi uităm de noi..
    Aviz amatorilor..:)
    Pe tine, Gena te îmbrăţişez printre gânduri..cu mare drag.

    ianuarie 11, 2013 la 12:29 pm

    • melanietoulouse

      @Elena, de-acord cu postarea ta, inclusiv “aviz amatorilor!” :-) Mi-am reamintit o melodie de-a lui Guy Béart, preluata si de Jeanne Moreau:”vorbiti-mi despre mine, doar asta ma intereseaza…” :-)

      ianuarie 11, 2013 la 1:22 pm

    • Elena,
      este uşor să-i judecăm pe cei din jur, mai greu de acceptat judecata altora. Ar fi ideal ca fiecare să îşi vadă de viaţa sa.

      Tot binele din lume, om frumos!

      ianuarie 12, 2013 la 7:02 pm

  3. Da, dragostea mea, spunem mereu că “avem timp pentru toate”, ca şi cum am fi siguri că putem să descoperim ingredientele temporale prin toate buzunarele.

    Din păcate, “Nu e timp pentru puţină tandreţe.
    Când să facem şi asta murim.”

    Ar trebui să punem accent exclusiv pe suflet, viaţa rămâne atât de scurtă încât fiecare zi care trece ne răneşte dureros pofta de viaţă.

    Te sărut cu aceeaşi poftă a îndrăgostitului incurabil care nu se mai satură de bine.

    ianuarie 11, 2013 la 1:43 pm

  4. giani

    O poezie care ma emotioneaza si ma pune pe ganduri de fiecare data cand o citesc !
    Multumesc !
    Weekend placut, cu timpi de calitate si dar tandrete :)

    ianuarie 11, 2013 la 4:45 pm

    • Giani,

      nu ar fi rău dacă am acorda timpului respectul cuvenit.

      Să ai o seară divină!

      ianuarie 12, 2013 la 7:05 pm

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 626 other followers