Metamorfoze

Strâng fir de răbdare în sare de mare,
Pun lacrimă dulce în val la răscruce,
Scriu viaţă pe suflet cu note în cântec,
Cern mare de gânduri, înşir rânduri, rînduri.

Întind de un nor şi-l scutur de flori,
Ating cerul calm şi-l transform în psalm,
Mângâi raze blânde suflet să inunde,
Adun orizont în fir de păr blond.

Presar peste ape străluciri de şoapte,
Prind din floare albă la gât dulce salbă,
Rup un colţ de lună şi opresc furtună,
Sui în Carul Mare vise şi candoare.

Trag de stele mute, le transform în munte,
Urc bolta cerească pe-a dealului coastă,
Presar pe câmpie fluturi de mândrie,
Iau din apă rece timpul care trece.

Aştern în lan verde fulgi pufoşi de ghebe,
Strivesc o pădure sub tălpile pure,
Mestec sentimente din ploi şi torente,
Citesc viaţa toată în palmă de fragă.

41 responses

  1. „Strâng fir de răbdare în sare de mare,
    Pun lacrimă dulce în val la răscruce,
    Scriu viaţă pe suflet cu note în cântec,
    Cern mare de gânduri, înşir rânduri, rînduri”.

    Metafora firului de răbdare se răsuceşte pe un fus al iubirii, presărat cu sarea de mare, în răscruce de val… Poezia aceasta debutează atât de bine încât – chiar dacă pot fi acuzat de subiectivism – mărturisesc că întrevăd deja o încântare literară maximă până la final…

    Întind de un nor şi-l scutur de flori,
    Ating cerul calm şi-l transform în psalm,
    Mângâi raze blânde suflet să inunde,
    Adun orizont în fir de păr blond.

    Un psalm al iubirii… Ce poate fi mai frumos decât atât? Îţi sărut şuviţele blonde, iubirea mea mare…

    Presar peste ape străluciri de şoapte,
    Prind din floare albă la gât dulce salbă,
    Rup un colţ de lună şi opresc furtună,
    Sui în Carul Mare vise şi candoare.

    Dacă îmi vei permite voi încerca să prind eu acea salbă la gâtul tău, iar călătoria în Carul Mare, pe Calea Lactee, va fi cea mai frumoasă călătorie pe care am putea să o facem. Departe de lumea dezlănţuită…

    Trag de stele mute, le transform în munte,
    Urc bolta cerească pe-a dealului coastă,
    Presar pe câmpie fluturi de mândrie,
    Iau din apă rece timpul care trece.

    Timpul care trece, sorbit din pumni, pe coasta unui deal dasupra căruia zboară fluturii de mândrie. Iată un tablou peste măsură de expresiv…

    Aştern în lan verde fulgi pufoşi de ghebe,
    Strivesc o pădure sub tălpile pure,
    Mestec sentimente din ploi şi torente,
    Citesc viaţa toată în palmă de fragă.

    Strivirea pădurii sub tălpi adaugă o altă metaforă frumoasă şi surprinzătoare în buchetul de metafore bine croite ce pot fi regăsite în acest poem. oate fi citită – şi nu numai printre rânduri – întraga poftă de viaţă a autoarei noastre dragi…

    Te sărut pe suflet, iubirea mea, prinde şi această poezie în buchetul celor mai frumoase poezii ale tale… Te iubesc!

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 12:30 am

    • Lisandru, minune de om, pun în buchet iubirea şi o sădesc pentru totdeauna în sufletul tău.
      Mulţumesc din suflet pentru comentariu, mă onorează .

      TE IUBESC!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 6:12 am

  2. Pingback: FÂNTÂNĂ «

  3. acuarele

    Perfecta si binecuvantata armonie cu natura si elementele ei… Ai surprins poezia acestei lumi, magia ei, in aceste versuri sublime!…
    O zi minunata sa ai!

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 7:46 am

    • Poezia lumii, ce frumos ai cuprins totul în două cuvinte.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 2:01 pm

  4. trasformarea in psalm a cerului e cea mai profunda metamorfoza care se poate inchipui; o imagine poetica formidabila..
    o dimineata placuta, inca o data..

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 8:34 am

    • mulţumesc pentru trecere şi comentariu, pentru răbdarea de a citit ceea ce scriu.
      O imagine de care sunt îndrăgostită şi am simţit nevoia să o transpun în vers.

      Gânduri din cele mai bune!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 2:00 pm

  5. Dacă aici sunt ploi şi torente, am găsit şi-un loc cu fântână…

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 8:35 am

    • O fântâna de excepţie, cu aoă de suflet pură din care beau şi nu mă mai satur. Aşa sunt eu mai nesătulă, Lisandru ştieeeee…

      Zi plină de frumos!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 1:59 pm

  6. Ce frumos !!! reusiti sa va inventati clipe chiar si cand nu sunteti aproape,diminetile voastre sunt senine,pline de parfumul iubirii,ce poate fi mai frumos decat acest lucru?Cuvintele va alina dorul…parolele voastre de acces sufletesc ni le transmiteti si noua,nu va ascundeti iubirea,ne dati o particica din ea ,o raza de lumina atunci cand va citim.
    Eu nu pot decat sa va multumesc!

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 10:10 am

    • Noi îţi mulţumim pentru că eşti aproape cu sufletul de noi, asta vorbeam acum cu Lisandru.
      Nu ne ascundem iubirea, nu am făcut asta nicio clipă de când ne-am declarat deschis asta. Dăruim tuturor fără urmă de îndoială din suflet pentru suflet.

      Te îmbrăţişăm cu toată dragostea!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 1:58 pm

  7. cel mai mult mi-a placut cum scuturi norul si din el ies in loc de ploi, flori;
    psalmul care a aparut din cerul calm si indragostit al inimii tale e incantator;

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 11:24 am

  8. spun si eu ca si Cristian „e un psalm al iubirii” frumoase versuri

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 11:24 am

    • Al iubirii, purităţii şi frumosului din natură.

      Gânduri din cele mai bune la orele amiezii!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 1:55 pm

  9. Draga mea, eşti fantasctică!
    Dă-mi voie să îţi spun cum am simţit totul…
    Un dulce cânt, ca un descânt, stăruitor ca ritmul inimii, apoi, del astrofa a treia ritmul parcă e mai alert, mai sigur, ca un dans cu paşi mai largi, ca un vals pe valuri de mare…Rimele înterioare dau farmec aparte…
    Sincer, poezia m-a ,,lovit” din prima :)…

    Plec de aici privind în urmă şi şoptitnd: superb! Superb!…voi reveni cu drag…

    Geanina, îi mulţumesc Lui Dumnezeu că te-am cunoscut…

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 12:14 pm

    • „Ating cerul calm şi-l transform în psalm” la tine m-am gândit când am scris acest vers.

      Mulţumesc pentru comenatriu, mă onorează şi îi spuneam acum lui Cristi că mi te imaginez de fiecare dată cum reacţionezi când îmi scrii comentariile.
      Ne eşti tare dragă.
      Mulţumim pentru gândurile bune.

      Te îmbrăţişăm cu toată dragostea!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 1:54 pm

      • Aaa! Am uitat să spun să spun că am tresărit şi am zâmbit când am citit cuvântul ,,psalm”…Sincer, ceva îmi spunea că gândul tău s-a îndreptat spre mine…
        …ce repede îmi vin lacrimile…
        Vă îmbrăţişez cu mare, mare drag!
        E tare ciudat…ciudat de frumos să îţi fie dor de cine pe care nu l-ai văzut niciodată, dar pe care îl simţi, pe care îl vezi doar cu inima…:) Da, mi-e dor…

        Apreciază

        Februarie 3, 2010 la 2:00 pm

        • M.am pierdut printre comentarii, draga mea.

          Iertată fie-mi rătăcirea.

          Simţim la fel, gândim şi iubirea pentru semeni este peste puterea unora de a înţelege. La fel este şi cu dorul.

          Inima vede şi simte, iar noi reacţionăm instantaneu.

          Trimit pupicii geaninoşi să te asedieze…

          Apreciază

          Februarie 3, 2010 la 6:55 pm

  10. Ooooo…Casa noua!
    Abia acum observ.Schimb link-ul chiar acum.

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 1:11 pm

    • Fuseşi băgat în pregătirile pentru bacalaureat, nu aveai de unde să afli despre noua casă, nu au publicat încă în manuale…ha,ha,ha…

      Zi faină!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 1:52 pm

  11. esti o femeie exceptionala:)

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 1:34 pm

    • Sunt un om cu bune şi cu rele, dar care iubeşte tot ceea ce-l înconjoară şi trăieşte viaţa cu intensitate.
      Mulţumesc pentru comentariu şi încredere.

      Pupici geaninoşi!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 1:50 pm

  12. „Scriu VIATA pe suflet cu note de cantec
    Cern mare de ganduri ,insir randuri,randuri…”
    Multumesc ,sarutmana,o zi minunata 🙂
    p.s,Geanina ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 2:05 pm

    • Am prelat dedicaţie şi cer permisiunea de a o dedica tuturor cititorilor mei dragi.
      Zi plină de magie!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 4:26 pm

  13. ‘ rup un colt de luna si opresc furtuna’..ce lina metafora!!!
    Ce-ti poti dori mai mult?

    Zile si nopti senine sa ai!

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 2:36 pm

    • Bine ai revenit, draga mea!
      Senine să fie draga mea dragă.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 4:28 pm

  14. Foarte frumos! Cred ca daca apuc putin timp liber, voi face cate o imagine inspirata din toate poeziile tale!

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 3:45 pm

  15. …Întind de un nor şi-l scutur de flori,
    Ating cerul calm şi-l transform în psalm,
    Mângâi raze blânde suflet să inunde,
    Adun orizont în fir de păr blond.

    Presar peste ape străluciri de şoapte,
    Prind din floare albă la gât dulce salbă,
    Rup un colţ de lună şi opresc furtună,
    Sui în Carul Mare vise şi candoare.

    Mi-ai topit sufletul in gingasa metafora draga mea prietena draga!

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 4:56 pm

    • Gânduri metaforizate, sună bine de tot.

      Mă bucură trecerea ta şi mă răcoreşte precum apa din fântâna sufletului despre care vorbeşte Lisandru.

      O seară plină de magie.

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 5:16 pm

  16. Foarte frumos.
    Tu si Cristian va potriviti de minune…poezii de dragoste inspirate din povestea voastra de iubire…o muza foarte buna

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 7:05 pm

    • Iubirea noastră perfectă, aşa cum îi place lui Cristi să spună, subscriu bineînţeles fiindcă îmi vine săţi spun în fiecare secundă cât de recunoscătoare îi sunt destinului fiindcă ne-a întins mâna atunci când ne căutam cu disperare.

      O muză de care avem grijă…altfel ne părăseşte…

      O seară faină alături de cei dragi!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 7:09 pm

  17. April

    Splendide metamorfoze!

    Geanina, am si eu o curiozitate: voi scrieti de la doua laptop-uri/PC-uri? ca nu-mi imaginez sa stati „la rand” 🙂

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 7:23 pm

    • La rând ca pe vremea lui Ceauşescu…ha,ha,ha…

      Doar o săptămânî şi vine şi cel de-al doişea laptop. Îl aşteptăm ca pâinea caldă. Ne este dor de nopţile când dialogam pe marginea postărilor.

      Mulţumesc de întrebare şi vizită.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 8:33 pm

  18. Prind din floare albă la gât dulce salbă,
    Rup un colţ de lună şi opresc furtună,
    Sui în Carul Mare vise şi candoare.
    dumnezeiești versuri
    te îmbrățișez cu drag

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 7:36 pm

    • Imaginaţia mea „bolnavă” ar spune invidioşii, sufletul meu asta dictează, spun eu.
      Seară plină de frumos!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 8:35 pm

  19. Este o poezie absolut superbă!
    Este ca şi o rază de soare într-o zi de iarnă, ca şi un descântec la urechea iubitului, ca şi o rugăciune frumoasă… Mi-a plăcut foarte mult!

    Te îmbrăţişez cu mult, mult drag minuneo! >:D<

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 8:07 pm

    • Urechea minunii mele, Lisandru, ascultă cu mare atenţie descântecul iubirii…
      Mulţumesc din suflet pentru trecere şi comentariu.

      Trimit gânduri proaspete ca ploaia de primăvară!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 8:37 pm

  20. Raza De Soare

    minunat draga Geanina…ai unit cerul si pamantul si toata natura intr-o armonie invincibila…

    Apreciază

    Februarie 3, 2010 la 8:40 pm

    • „armonie invincibila”, m-ai lăsat fără cuvinte…

      Mulţumesc pentru răbdarea de a-mi citi textele.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Februarie 3, 2010 la 8:44 pm

Lasă un răspuns

