Cântec de dragoste – Rainer Maria Rilke

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Rainer Maria Rilke

UPDATE

Daniel Raduta moare. Sau nu. Depinde de noi.

Cum să-mi împiedec sufletul

să nu-l ajungă cutremurat pe-al tău?

Cum să-l înalţ deasupra ta

spre alte lucruri, altundeva?

O, cum, cum l-aş aduna

lângă ceva pierdut în întunerec,

într-un ungher tăcut, străin, nefrămătând,

ce nu se-ndepărtează

când adâncurile-ţi lunecă departe, unduind.

Ci tot ce ne-nfioară, pe tine şi pe mine,

ne împreună totuşi aşa cum un arcuş

din două strune-un singur sunet scoate.

Pe ce vioară suntem înstrunaţi?

Şi ce artist ne ţine-n mâna lui,

cântec cum altul nu-i?

44 responses

  1. „Ci tot ce ne-nfioară, pe tine şi pe mine,
    ne împreună totuşi aşa cum un arcuş
    din două strune-un singur sunet scoate”…

    Mi-nu-nat… Ştii, iubirea mea mare, îmi permit să spun că aceste versuri se potrivesc extraordinar de bine în acest puzzle extraordinar al iubirii noastre… Ce părere ai?

    Te iubesc, draga mea dragă… Şi îţi doresc o zi cât mai bună!

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 12:29 am

  2. Minunat!
    Este saptamana iubirii….se simte peste tot aceasta dorinta de a „spune” versuri despre dragoste ….e asa bine sa iubesti!
    Iti doresc iubire si liniste!Numai bine!

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 5:51 am

    • Este extraordinar să iubeşti din tot sufletul.
      Mulţumesc pentru gânduri.
      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Februarie 12, 2010 la 6:17 am

  3. faina vineri incep 🙂

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 6:28 am

  4. Versuri superbe, calde , romantice si tandre: asa ca tine draga mea Geanina!

    Zile minunate coplesite de iubire iti doresc !

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 8:08 am

  5. foarte reusita traducerea! si poezia la fel de frumoasa..

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 8:32 am

  6. Pingback: PRINS «

  7. Tasha

    Minunat! imi place R.M. Rilke,imi amintesc ca primul meu volum cu poezia lui l-am primit in liceu de la o prietena,stia ca-mi doresc asta,il vazusem la ea in biblioteca si ma uitam cu jind la el…imi trezesti amintiri frumoase din tinerete draga Geanina…sa ai un weekend cu multa iubire !

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 9:30 am

    • Mă bucur să aflu că amintirile minunate au dat năvală.
      Mulţumesc pentru urări.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Februarie 12, 2010 la 9:42 pm

  8. Am postat si eu cu ceva in urma poezia. E superba!

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 10:12 am

  9. Pe ce vioară suntem înstrunaţi?

    Şi ce artist ne ţine-n mâna lui,

    cântec cum altul nu-i?

    ce versuri superbe…

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 10:22 am

  10. „E totul rânduit să se întâmple

    Cum să trăieşti frumos fără iubire,
    Cum să visezi, să umbli, ori să zbori,
    Cum să cuprinzi neliniştea din zori
    Şi pacea din amurg dintr-o privire?
    Cum să înoţi prin mările de flori,
    Cum să te bucuri de întreaga fire
    Şi viaţa ta să-şi afle împlinire
    Fără minunea care dă fiori?
    E totul rânduit să se întâmple –
    Cu simplitatea unei adieri –
    Când de lumină sufletul se umple,
    Dar dacă-n schimbul sterpei mângâieri
    Gheţarii urii se ivesc la tâmple,
    Nu-ţi vei afla iertarea nicăieri. – George Ţărnea”

    De câte ori revăd această poezie a lui R.M. Rilke, mă duc cu gândul la poezia de mai sus a lui Ţărnea şi constat că iubirea e cântată de fiecare suflet sensibil aproape la fel…

    Frumoasă felie de pâine mi-ai dăruit în această zi de vineri… Mulţumesc!
    Să vă iubiţi frumoşii blogosferei şi să fiţi iubiţi! Cum am mai spus…eu sigur şi sincer vă iubesc! Sunteţi un pahar cu apă proaspătă de fiecare dată pentru suflete însetate de frumuseţe şi bunătate!

    cu drag,
    Ramona-Sandrina

    p.s. – mă iertaţi că intru atât de rar de la o vreme, dar de abia acum se împrăştiară norii… 🙂

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 11:21 am

    • Mulţumiri din tot sufletul pentru versuri, comentariu şi urări.
      Ne eşti tare dragă.
      Nu-i bai, când se poate.
      Te îmbrăţişăm cu toată dragostea!

      Apreciază

      Februarie 12, 2010 la 9:46 pm

  11. Pe ce vioară suntem înstrunaţi?

    Şi ce artist ne ţine-n mâna lui,

    cântec cum altul nu-i?
    Eu cred ca dragostea lui Dumnezeu a imbinat sufletele voastre si le-a unit in tr-un cantec pentru vesnicie.
    Scumpa mea muza iti este prietena buna…..
    Te pup si te las in grija Lui sa fii ocrotita.

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 11:39 am

    • Sunt de aceeaşi părere.
      Gânduri din cele mai curate îţi trimitem şi noi.
      O seară plină de frumos, draga mea dragă!

      Apreciază

      Februarie 12, 2010 la 9:47 pm

  12. Superb :X

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 12:28 pm

  13. Geanina,sunteti facuti unul pentru altul,sa fiti fericiti ,un weekend minunat 🙂
    p.s.de valentine’s day ai o dedicatie muzicala.Ieri nu te-am vazut asa ca am scris azi si dedicatia muzicala pe blogul lui Cristi.

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 3:29 pm

    • Am fost puţin cam ocupată zilele acestea. Mulţumiri pentru dedicaţie.
      Zile pline de frumos!

      Apreciază

      Februarie 12, 2010 la 9:49 pm

  14. Vinerea e ziua mea preferata, dupa sambata! Duminica, lunea, martea miercurea si joia, le detest! 🙂

    Zi faina, Geanina!

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 3:56 pm

  15. Pingback: La un an şi o zi… « Mihaela13o's Blog

  16. Am trecut sa iti las o imbratisare si un pupic:D

    Ma bucur ca ai savurat o cafea la mine:p

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 4:55 pm

    • Mi-a plăcut, virtual…în real nu consum cafea şi nici alcool, nu fumez…
      Seară faină!

      Apreciază

      Februarie 12, 2010 la 9:51 pm

  17. versuri despre iubire … minunat!
    Un sfarsit de saptamana excelent!

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 5:40 pm

  18. Erys

    Cel ce-a lasat iubirea aici va tine-n mana lui…
    Ii manuiti cu pricepere arcusul, iar el e mandru de sunetele ce se-nalta…

    Apreciază

    Februarie 12, 2010 la 6:26 pm

  19. Ghenadie Dodita( Un Gheorghe prost din Basarabia)

    Va rog sa- mi iertati indrazneala si sa nu banuiti cuvintele coltate, lipsite de rima , dar cinstite si iubitoare de Dumnezeu.Doamna Geanina, fiti asa cum sinteti si sa va ajute Domnul in a spune dragostei pe nume, in a creste mugurii poeziei, in a cinta cel mai maret si mai nobil sentiment ce vi l-a harazit Dumnezeu. Iubirea inseamna fericire !” Fiti voi dar, precum e Tatal vostru Cel din ceruri !” Iubirea inseamna Dumnezeu!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 12:42 am

    • Nu mă poate schimba nimic. Doar durerea ne determină să „ne închidem” dar şi asta se întâmplă pe termen limitat.
      Zi plină de frumos!

      Apreciază

      Februarie 13, 2010 la 9:56 am

  20. http://shakuka.blogspot.com/2010/02/leapsa.html 🙂
    o seara placuta!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 9:45 pm

  21. ,,Ci tot ce ne-nfioară, pe tine şi pe mine,

    ne împreună totuşi aşa cum un arcuş

    din două strune-un singur sunet scoate.

    Pe ce vioară suntem înstrunaţi?

    Şi ce artist ne ţine-n mâna lui,

    cântec cum altul nu-i?”

    Superb! Ma conving dn nou din nou ca din iubire se nasc cele mai frumoase versuri…Si mai cred că tot asa trebuie citite si intelese,macar cu un strop de iubire.
    Te felicit pentru textul ales!
    O seara minunata!

    Apreciază

    Februarie 16, 2010 la 7:30 pm

    • Iubirea ne dă forţa de a parcurge drumul sinuos al vieţii.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Februarie 16, 2010 la 8:11 pm

Lasă un răspuns

