Ploi de reflecţii

Daniel Raduta moare. Sau nu. Depinde de noi.

furtună de gânduri prin ploi de reflecţii
ce curg în cercuri închise de nori
prin raze de suflet şi tril de albastru
ce-adună în palmă durere şi patimi
spărgând cu a timpului gheaţă oglinda
din ochiul de spumă al clipei ce vine
ne aruncă-n visare departe de lume
croind pe măsură de talie coaptă
dorinţe-mbrăcate în coji de mătase
şi viaţă-ncălţată în fibră de sticlă
călcând pe covoare de ani obosiţi
idei torturate mult prea devreme
sau mult prea târziu
hai să plutim liniştiţi printre ele

copţi de atâtea imagini lacustre
din care am smuls fericiri infinite
împletite cu zâmbet de zile turbate
ce astăzi stârnesc
furtună de gânduri prin ploi de reflecţii

27 responses

  1. Pingback: POTOP «

  2. Nu imi place ploaia,cred ca de aceea nici nu am putut dormi bine azi noapte…toata noaptea a plouat. Ma intristeaza ploaia si nu am chef de nimic.

    Weekend placut!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 8:00 am

    • Ador ploile. Astăzi a fost ploaie de reflecţii…

      Pupici geaninoşi şi zile fără ploi.

      Apreciază

      Februarie 13, 2010 la 9:57 am

  3. Am intrat si am citit despre Daniel si in inima mea s-a starnit deja”furtună de gânduri prin ploi de reflecţii”.Este atata necaz in aceasta lume incat ar trebui sa reflectam bine la viata noastra si sa-I multumim lui Dumnezeu pentru bobul de sanatate….
    Fii binecuvantata Geanina draga mea!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 10:00 am

    • Aceste aspecte ar trebui să ne preocupe, nu cine cu cine s-a mai cuplat, ce baruri au frecventat…şi tot felul de cancanuri.
      Zi lină de frumos, draga mea dragă!

      Apreciază

      Februarie 13, 2010 la 10:20 am

  4. Bine te-am regăsit, dragostea mea. Surprizele literare se ţin lanţ atunci când este vorba despre tine… O furtună de gânduri prin ploi de reflecţii – ei, la asta numai tu puteai să te gândeşti, serios vorbesc… Dulce mai eşti tu, Geanina… Din toate punctele de vedere, inclusiv literar…

    „furtună de gânduri prin ploi de reflecţii
    ce curg în cercuri închise de nori
    prin raze de suflet şi tril de albastru
    ce-adună în palmă durere şi patimi
    spărgând cu a timpului gheată oglinda
    din ochiul de spumă al clipei ce vine…

    Îmi place sunetul acelui tril de albastru, sună tare bine… Dureri şi patimi care sparg o oglindă din ochiul de spumă al clipei ce va să vină. Iar acea oglindă despre care vorbeşti este spartă cu… gheaţa timpului. A timpului care fuge, nu se mai întoarce şi lasă peste noi doar amintiri…

    ne aruncă-n visare departe de lume
    croind pe măsură de talie coaptă
    dorinţe-mbrăcate în coji de mătase
    şi viaţă-ncălţată în fibră de sticlă
    călcând pe covoare de ani obosiţi
    idei torturate mult prea devreme
    sau mult prea târziu

    Cojile de mătase – ca îmbrăcăminte paradoxală pentru dorinţele cu talie coaptă… Iată o altă metaforă pe care îmi face mare plăcere să o selectez. Trebuie să spun că această poezie a ta este plină de trimiteri literare deosebire, este o metaforă de la un capăt la altul. De pildă – „covoarele de ani obosiţi”…

    hai să plutim liniştiţi printre ele
    copţi de atâtea imagini lacustre
    din care am smuls fericiri infinite
    împletite cu zâmbet de zile turbate
    ce astăzi stârnesc
    furtună de gânduri prin ploi de reflecţii”…

    Am smuls şi smulgem infinitele fericiri, aşa este, copţi fiind de aceste idei lacustre care m-au bântuit şi pe mine în poezia de azi… Dar replica ta este cu totul şi cu totul deosebită. Mi-ai stârnit o „furtună de gânduri prin ploi de reflecţii”…

    Te sărut pe suflet, iubire, te iubesc şi te respect!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 12:42 pm

    • Poezie scrisă la miez de noapte, cu acelaşi creion şi o altă coală, cu gândurile obosite şi încercănate după o zi nu tocmai uşoară, dar care vine ca o replică din tot sufletul la ceea ce ai postat tu, minune de om.

      Miha, o cititoare din Japonia despre care nu mai ştiam de mult tim nimic mi-a lăsat un comentariu la postarea anterioară în care îmi scria cât de mult îi plac dialogurile noastre. A simţit că vin din suflet, a simţit că iubirea noastră nu este doar de faţadă, este reală şi veşnică, aşa cum ne place nouă să spunem. Cum să nu te iubesc şi să nu te îndrăgesc, dragule???
      Eşti minunea din viaţa mea, aşa cum şi Maria, fiica mea este. Pe voi vă iubesc mai mult decât orice pe lumea aceasta.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, Lisandru!

      Apreciază

      Februarie 13, 2010 la 1:09 pm

      • Acelaşi lucru îl fac şi eu, iubirea mea, te îmbrăţişez cu multă dragoste şi te sărut pe suflet. Adevărul este că şi mie îmi plac foarte mult aceste dialoguri literare – şi nu numai – sunt de fiecare dată o încântare sufletească… Îţi mulţumesc pentru această MARE iubire a ta…

        Apreciază

        Februarie 13, 2010 la 3:18 pm

        • Suntem doi privilegiaţi, recunosc asta cu mâna pe inimă.
          Te îmbrăţişez cu toată dragostea, minune de om

          Apreciază

          Februarie 14, 2010 la 12:42 pm

  5. Tasha

    frumos!imi plac si mie ploile,mai ales ploile iubirii…
    Imi place sa ma uit cum ploua,cum cad picaturile incolore si parca imi vine uneori sa le inveselesc sa le dau o culoare,una calda,ca si sufletul meu sau ca celor care mai cred in iubire asa cum esti tu,se spune ca orange-ul remonteaza,dar de cand cu culoarea asta data codului vremii,n-o mai vreau…ma intreb insa ce culoare are pacea?impacarea de sine?culoarea armoniei cu mine insami!?
    Ploua la Satu-Mare,ploua si-n sufletul meu…dar e liniste si mi-e bine cu mine..

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 12:54 pm

    • Eu aleg culoare verde întotdeauna. Îmi aduce bucurie în priviri, linişte în suflet , speranţă, profunzime în tot ceea ce gândesc.
      Mă bucur să ştiu că îţi este bine.
      Pentru un foarte bine trimit şi pupicii geaninoşi.
      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Februarie 13, 2010 la 12:59 pm

  6. Geanina si mie imi place culoarea verde,amschimbat culorile la blog,astept parerea ta,un weekend minunat de valentine’s day alaturi de Cristi,ai o melodie 🙂

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 2:16 pm

  7. Tasha

    Imi place!!! ai ales un cantec potrivit momentului…

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 4:58 pm

  8. Mereu dupa furtuna vine soarele! Sper cat de curand sa revina soarele in viata lui Daniel si a familiei lui!
    Frumoase versuri ca intotdeauna! Ajung mereu acolo unde trebuie, aproape de sufletul meu!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 6:54 pm

  9. Ploi de reflec’ii… Sunt multe în poezia ta. De la viaţa care iese din apă, până la oglindiri. Cu siguranţă că şi gândurile sunt ca ploaia. Curg te udă şi trec lăsând loc celor luminoase. Poate că şi iubirea este unoeri ca apa, mai degrabă ocean. O seară minunată 🙂

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 7:29 pm

  10. Nu, cu siguranţă nu!

    Apreciază

    Februarie 13, 2010 la 9:07 pm

  11. „furtună de gânduri prin ploi de reflecţii
    ce curg în cercuri închise de nori
    prin raze de suflet şi tril de albastru
    ce-adună în palmă durere şi patimi…”

    Superbe aceste „reflectii” revarsate din ploi…probabil ploile sunt calde, asemeni sufletului tau…de aceea e o adevarata incantare sa te plimbi sub maingaierea lor.

    Fii binecuvantata draga mea…

    Apreciază

    Februarie 14, 2010 la 9:32 am

  12. ,,Prin raze de suflet şi tril de albastru ”

    ,,hai să plutim liniştiţi printre ele
    copţi de atâtea imagini lacustre
    din care am smuls fericiri infinite
    împletite cu zâmbet de zile turbate
    ce astăzi stârnesc
    furtună de gânduri prin ploi de reflecţii”

    Mă pipăi pe braţ să simt acea ,,piele de găină” ce apare când inima e plină de prea frumosul degustat din vers, din tot ce înseamnă artă…
    Mi-era dor de această revărsare de frumos…Mulţumesc, Geanina!

    Apreciază

    Februarie 16, 2010 la 7:36 pm

    • Eu îţi mulţumesc pentru răbdarea de a-mi citi scrierile.

      O seară plină de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Februarie 16, 2010 la 8:12 pm

  13. Trimite un SMS la 858 si ii oferi o sansa in plus Alexandrei. http://www.alexandra-comanici.ro

    Apreciază

    Februarie 17, 2010 la 5:53 pm

Lasă un răspuns

