Jocul cu ploaia

Întotdeauna am avut o legătură specială cu ploaia. Ador ploile de vară când stropii mă îmbracă în rochie de spumă pe care o ţes atunci când se preling din păru-mi lung şi mătăsos povestindu-mi despre drumul sinuos până la tine, înmiresmat de florile de măr în care şi-au încropit locuinţă florile de cuc.

Conversaţia cu ploaia îmi creează trăiri din cele mai diverse. Mă plimb prin ploaie desculţă şi dansez pe ritmurile impuse de paşii ei.

Dansăm şi dansul acesta ne transformă
Într-o fiinţă unică ce dă iubirii noimă…

Dansăm cu ploaia, trupul ne-nfierbântă
Şi mă săruţi prelung ca să-ţi ajungă
Până la următoarea ploaie sfântă
Pe care porii noştri acum visând o cântă…

Ascult cântecul ploii şi sufletul meu vibrează la fiecare dezlănţuire bruscă a tunetelor ce-nfloresc pe pârtie de cer. Ploaia interferează cu vântul şi tatuează pe trup ţinte sigure ce aşteaptă focurile intense trase de săgeţile inimii tale.

Am să-i spun ploii dacă vrei,
Să mă anunţe prin email,
De unde vine şi cât stă,
Caci vreau să-i dau o replică.
Să-i spun să îşi sădească o casă mare
Cu o-ncăpere , sala de-aşteptare
Fiindcă are căutare
De mulţi nebuni cu suflet mare…

Simt sub tălpi o reală desfătare. Degetele modelează pământul şi-l taie în mii de felii pentru prelucrarea finală la roata gleznei imprimând cu piciorul mişcări circulare rapide. Vase de gânduri frământate şi modelate în sentimente aşteaptă zilele însorite pentru uscarea şi arderea influenţelor nefaste  în cuptor de suflet, iar sângele pictează ornamente de dor smălţuindu-le cu viaţă perpetuuă…

71 responses

  1. Pingback: DIALOG CU PLOAIA «

  2. am observat ca ai o legatura speciala cu ploaia si ca vorbesti cu foarte mult patos despre ea….faci o legatura intre ploaie si iubire, daruire si mister….am un singur cuvant pentru asta…GENIAL!!!!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 12:11 am

    • Am o relație divină cu ploaia. Când eram adolescentă alergam ore întregi prin ploaie și băltoace. Era ceva de nedescris.

      Mulțumesc pentru comentariu și trecere.

      Zi faină alături de cei dragi!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:16 pm

  3. Iubirea mea, ştiu că relaţia ta cu ploaia este una cu totul şi cu totul specială. Şi ţin minte cum îţi spuneam – după ce abia ne întâlnisem – că nu-mi plac ploile, că reuşesc să mă transforme de fiecare dată într-un personaj ciufut (ceea ce se poate observa în unele scrieri ale mele, atunci când apare şi o ploaie în scenariu). Dar ţin minte că datorită ţie am început să văd ploaia cu alţi ochi. Am făcut un fel de pace cu ea, un pact nescris, un fel de gentleman agreement…

    …rochie de spumă pe care o ţes atunci când se preling din păru-mi lung şi mătăsos povestindu-mi despre drumul sinuos până la tine…

    Superbă această rochie de spumă pe care o ţeşi literar. Îţi stă tare bine în ea…

    Finalul acestei postări este de o frumuseţe aparte şi orice comentariu devine inutil. Ai spus tu tot, prelucrând metafora cu degete magice, acele degete magice care ştiu să mângâie atât de bine…

    Te sărut pe suflet, dragostea mea! Te iubesc!

    „Dansăm cu ploaia, trupul ne-nfierbântă
    Şi mă săruţi prelung ca să-ţi ajungă
    Până la următoarea ploaie sfântă
    Pe care porii noştri vibrând acum o cântă…”

    Această… exaltare literară indusă de stropii de apă este încântătoare, parcă te şi văd cum te învârteşti desculţă prin ploaie şi ţi se citeşte toată fericirea pe chip…

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 12:25 am

    • Minunea mea,
      ploile aduc prospețime, purifică, fac ca totul să renască, inclusiv iubirea.
      Se pare că nu ai avut somn, te treziși și plecași la lectură. Frumoooos…

      Abia aștept să prindem o ploaie de iulie pentru a te plimba peste tot. Nu ai dreptul să mai spui decât ,,VREAU,,…ha,ha,ha…

      Te iubesc, minune de om!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:20 pm

      • Aşa făcui. Că-mi place să te văd cum dormi. Citesc, scriu şi trag cu coada ochiului. Când te răsuceşti de pe o parte pe alta îmi vine să te pup, dar amân momentul până ajung din nou lângă tine, pregătit pentru cuibărirea în braţele tale şi în vise frumoase… Sărutări dulci! Peste normă, vorba ta!

        Apreciază

        Martie 3, 2010 la 4:28 pm

  4. Sublim jocul tau cu ploaia…

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 1:14 am

    • Îmi invit toți cititorii sub cerul literar pentru a dansa în ploaie…

      Pupici geaninoși peste normă!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:21 pm

  5. Cum ii spunea si lui Cristian, fara sa intervin in preferintele nimanui, prefer sa ma joc cu soarele zilele astea 😀

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 1:17 am

  6. Stiam ca ai o legatura speciala cu ploaia pentru ca vorbesti atat de frumos despre ea. Pe blogul d-lui Lisandru este un articol tot despre ploaie…M-ati pus pe ganduri. Poate o sa-mi schimb si eu parerea cu privire la ploaie 🙂

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 1:31 am

    • Și Lisandru spunea la fel cândva. Părerea despre ploaie și-a schimbat-o văzând cum înflorește iubirea.

      Zile pline de iubire!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:23 pm

  7. Imi place jocul tau cu ploaia.
    Ma jucam si eu candva,acum mai rar si doar cand pamantul e uscat sau e foarte cald.Atunci imi place sa stau in ploaie cu conditia sa nu fie si descarcari electrice.
    O zi minunata,Geanina!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 7:14 am

    • În copilărie toți avem tendința de a sta în ploaie și a simți prospețime, tot ceea ce ne înconjoară emană prospețime.

      Te îmbrățișez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:24 pm

  8. Tasha

    Cand esti batut de ploile iubirii ,dansezi in ploaie ca o paparuda….le invoci cand se opresc…iti inteleg starea draga Geanina.
    Ploi de iubire cat mai multe cu mult senin in suflet!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 7:39 am

    • O melodie dragă sufletului meu, iar cea postată pe blogul lui Cristi este în topul sufletului meu.

      Mulțumesc pentru trecere și gânduri.

      Te îmbrățișez peste normă, draga mea dragă!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:26 pm

  9. Ploaia ne spala si sufletul atunci cand ne este prea greu, fiecare picatura inseamnand Viata, cu bune si cu rele.
    Ca de obicei v-ati completat foarte bine si astazi cu ceea ce ati scris.

    Daca la voi ploua….la mine ninge 😉 la propriu.

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 8:56 am

  10. Şi mă săruţi prelung ca să-ţi ajungă
    Până la următoarea ploaie sfântă

    Superbe toate versurile tale.

    Si apoi ploaie si mie îmi place.
    Am dormit toata noaptea cu geamul larg deschis. Ploua.
    Dar nu este înca aceea ploaie de vara cu spume.

    Un abrazo!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 9:13 am

    • Îmi imaginez ploaia ce ți-a bătut la fereastra sufletului…
      Vine și ploaia despre care amintești.

      Pupici geaninoși și îmbrățișări peste normă!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:31 pm

  11. Îmi place ploaia. Mă face să mă simt… curată şi iubită. Minunat…

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 9:41 am

  12. Aici, ne jucăm realmente cu ploaia! sau ea cu noi…

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 10:09 am

  13. Then late it rain… and wash away our tears 🙂

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:07 am

    • Bine ai venit!
      Să spele tot, să curețe…

      Zile pline de frumos!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:34 pm

      • bine te-am găsit! o să mai trec, sper să mă primeşti mereu aşa frumos 😉

        Apreciază

        Martie 3, 2010 la 4:38 pm

        • Întotdeauna vei fi primită ca în prima zi de lectură, aici, în casuța mea virtuală.

          Te îmbrățișez peste normă!

          Apreciază

          Martie 3, 2010 la 4:48 pm

  14. Ca stare de grație a naturii, ploaia cea dătătoare de viață este și o curățire de zgura celor trăite, arse, ce trebuie lepădate. Mă bucur de fericirea ta. 🙂

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:11 am

  15. foarte frumos ai exprimat ploaia……..si pentru mine ploaia de vara e o binecuvantare, o gratie…..imi aduce o senzatie de libertate si jucausenie..;ploile de toamna, prea lungi si monotone, recunosc nu prea imi plac. E un subiect incantator pe care o sa-l abordez si eu la un moment dat…..cand va ploua pe stilul meu. o zi cu ploi de flori iti doresc!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:17 am

  16. Carmen

    Iubesc ploaia si versurile voastre minunate.

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:31 am

  17. Leo

    Frumos se mai joaca ploaia cu sufletele indragostite ! 🙂

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:57 am

  18. Povestim , dansam, imbratisam ploaia, pentru ca o iubim.
    Si soarele zambeste altfel dupa ce ploaia a spus tot ceea ce simte cerul… 😛

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 12:49 pm

  19. Pana acum juma’ de ora, era soare la Iasi, si uite ca dupa ce ti-am admirat poezia…a venit …PLOAIA! Fluidul…. O zi frumoasa, Janine!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 1:51 pm

  20. Imi place ceea ce-ti spune Cristian:”Dar ţin minte că datorită ţie am început să văd ploaia cu alţi ochi. ” 🙂
    Numai dragostea adevarata poate sa ne faca sa iubim ceea ce altadata nu puteam, in cazul acesta ploaia. 😛

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 2:35 pm

    • Și mie îmi place acest răsfăț pe care mi-a aplică Lisandru.

      Adevărul este că ar face orice numai ca mie să îmi fie bine. Mulțumesc iar destinului fiindcă mi l-a scos în cale.

      Zile pline de magie alături de cei dragi!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:40 pm

  21. „Ploaia interfereaza cu vantul si tatueaza pe trup tinte sigure ce asteapta focurile intense trase de sagetile inimii tale.” minunat o zi magica de primavara 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 3:03 pm

    • Am preluat cu mare drag dedicația și o ofer spre ascultare și cititorilor mei dragi.

      Gânduri din cele mai bune!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:42 pm

  22. Putine sunt persoanele care dau ploii o conotatie pozitiva. In general, motivul ploii era folosit de simbolisti in poeziile lor.
    Si eu, incet-incet, incep sa imi schimb opinia despre ploaie. Incep sa cred ca ea e izvoratoare, datatoare de viata.

    Mi-a placut mult!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 3:18 pm

    • Renaștere, purificare și prospețime.
      Nu e ploaie bacoviană, e ploaie geaninoasă…ha,ha,ha…

      Mulțumesc mult pentru comentariu.

      Zile pline de iubire alături de cei dragi!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 4:44 pm

  23. Ma faci sa imi placa ploaia…desi nu e chiar prietena mea:p

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 5:27 pm

    • Îmi doresc să începi să iubeşti ploaia şi nu ar strica la vară să şi dansezi pe ritmurile ei.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 7:50 pm

  24. mihaela13o

    Ador ploaia însă azi m-am bucurat de ninsoare cu soare! 😀 Mi-au plăcut mult versurile!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 5:43 pm

  25. Cred ca semanam aici…Pe mine ploaia ma recomforteaza si ma inspira.O seara cu toate aromele privilegiate ale primaverii, sa-ti bucure sufletul Graninuta!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 6:25 pm

    • Acest lucru mă bucură mult.

      Primesc aromele cu tot sufletul.

      Gânduri din cele mai bune trimit către Vrancea!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 8:07 pm

  26. Erys

    La tine, Geanina, norii sunt incarcati cu munitie cereasca de cuvinte de dragoste!…Frumos poem!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 6:48 pm

  27. Ploaia este una dintre realitatile care nu poate lasa indiferent sufletul artistului. Si pe mine ma fascineaza.

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 7:19 pm

  28. hehe,
    singing in the rain…
    minunat ! 🙂

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 7:40 pm

  29. Cat de frumos se joaca ploia in parul tau!
    Dansul vostru este cantecul verii pe care toti o asteptam infrigurati.
    Sa ramana dragostea voastra, mereu un copac de mai, inflorit si inmiresmat.

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 9:00 pm

  30. Va rămâne veşnic verde.

    Un joc de vară cu ploi calde.

    Va veni şi vara…

    Pupici geaninoşi!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 9:14 pm

  31. Ce frumoasă e ploaia de primăvară, atunci când iubirea îi pune coroana de miresme îndrăgostite de…iubire!
    Sper să îți placă, e…emblematic:

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 10:19 pm

  32. Îmi place tare mult minunăţia aceasta .

    Mulţumesc din suflet.

    O noapte liniştită alături de cei dragi!

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:19 pm

  33. Frumos va mai jucati de-a ploaia, oameni buni. E placut sa vezi oameni mari jucandu-se astfel

    Apreciază

    Martie 3, 2010 la 11:25 pm

    • Un joc minunat trebuie să recunosc.
      Ploaie de vis la ore mari în noapte.

      Clipe magice alături de cei dragi!

      Apreciază

      Martie 3, 2010 la 11:49 pm

  34. Pingback: Un reprezentant al Editurii Niculescu îl acuză pe Mircea Dinescu că ar fi călătorit înainte de ‘89 în Occident, ca securist, şi că ar fi fost agent infiltrat de KGB. La mine pe blog, online şi în direct. « Cuib de mitralieră

Lasă un răspuns

