Vârsta de aur a dragostei

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Nichita Stănescu
(n. 31 martie 1933, Ploieşti, judeţul Prahova — d. 13 decembrie 1983)

Mâinile mele sunt îndrăgostite,
vai, gura mea iubeşte,
şi iată, m-am trezit
că lucrurile sunt atât de aproape de mine,
încât abia pot merge printre ele
fără să mă rănesc.

E un sentiment dulce acesta,
de trezire, de visare,
şi iată-mă fără să dorm,
aievia văd zeii de fildeş,
îi iau în mână şi
îi înşurubez râzând, în lună,
ca pe nişte mânere sculptate,
cum trebuie că erau pe vremuri,
împodobite, roţile de cârmă ale corăbiilor.

Jupiter e galben, şi Hera
cea minunată e argintie.
Izbesc cu stânca-n roată şi ea se urneşte.
E un dans iubito, al sentimentelor,
zeiţe-ale aerului, dintre noi doi.

Şi eu, cu pânzele sufletului
umflate de dor,
te caut pretutindeni, şi lucrurile vin
tot mai aproape,
şi pieptul mi-l strâng şi mă dor.

44 responses

  1. Iubita mea iubită, draga mea dragă, nici că puteai să alegi o poezie mai potrivită pentru această zi de vineri.
    Pluteşte dragostea în gânduri şi îţi face mare plăcere să o citeşti…
    Dă-mi voie să spun că şi mâinile mele sunt îndrăgostite permanent şi freamătă în aşteptarea momentelor în care te vor atinge din nou…
    Da, e un „dans al sentimentelor”, unul nesfârşit, iar baletul acesta sentimental mă pune pe jar de fiecare dată… Versurile lui Nichita mi-au mers direct la… casa sufletului…

    Îţi doresc o zi cât mai bună, iubirea mea, te sărut pe suflet şi te îmbrăţişez… TE IUBESC, GEANINA!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 8:32 am

    • Am avut o zi aşa cum mi-ai urat, minune de om.

      La „casa sufletului” să rămână iubirea şi jar sentimental cât cuprinde.

      Te iubesc, Lisandru!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:06 pm

  2. Pingback: PISTOLARUL «

  3. îi iau în mână şi
    îi înşurubez râzând, în lună,
    ca pe nişte mânere sculptate,
    cum trebuie că erau pe vremuri-ce frumos
    să ai o zi minunată!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 8:57 am

  4. Multumesc pentru poemul ales, mi-a dat aripi…O zi de vineri plina de dragoste, cum a inceput…

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 9:25 am

  5. Ryana

    ce sa admir mai intii,poezia lui Nichita,sau poezia vie a iubirii tale,iata zilnic asternuta aici in aceste pagini de doua suflete pereche,ce intaresc expresia”exceptia confirma regula”..va imbratisez si va doresc iubire vesnica!..si cum iubirea nu este completa daca pe langa poezie si flori nu are si muzica,iata un vivaldi sublim in amonii de primavara….pup,cu mare drag,ryana!:)…

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 9:26 am

    • Mulţumesc pentru comentariu şi videoclip.

      Emoţii şi stări de bine m-au cuprins.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:11 pm

  6. nichita, prietenul meu bun care e mort, sa ne traiesti prietene

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 11:18 am

  7. Citind poezia lui Nichita Stanescu, ascultand „Primavara” de Vivaldi, admirand frumoasele magnolii din acest video pe care Ryana ti l-a daruit, parca incep sa ma simt putin mai bine, si sa mai uit de viroza cu care am fost cadorisita, sau de faptul ca din nou ninge! 😉

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 12:09 pm

    • Sănătate maximă, draga mea dragă!

      Regret să aflu că te-a atins viroza.

      Mă bucur să aflu că darul de la Ryana îţi face bine şi ţi-l dăruiesc la rândul meu cu tot sufletul.

      Te îmbrăţişez peste normă!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:13 pm

  8. Tasha

    Minunata poezia alesa de tine,exprima exact ceea ce simti si tu…mai ales ca pe Cristian il vad cam ca in clipul asta…pe care vi-l dedic cu mare drag!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 1:02 pm

    • Exprimă exact ceea ce simt.

      Cristian se vedeeee…în videoclip…

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga noastră dragă!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:16 pm

  9. Unul dintre poeţii mei preferaţi…
    Sunt născută în aceeaşi zi şi aceeaşi lună cu el, tot în Prahova… 🙂

    O zi frumoasă îţi doresc, te pup!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 1:06 pm

  10. Feliz fin de semana nuevamente…

    Igual que el anterior, pero a la vez diferente por las horas de luz que han acariciado nuestras almas…

    Besos

    Marí

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 1:35 pm

  11. zilele trecute cand scriam „Mainile mele” mi-am amintit de „mainile indragostite” ale lui Nichita, de aceasta minunata poezie…..ce bine ca ai postat-o ! E superba!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 1:42 pm

  12. „Şi eu, cu pânzele sufletului
    umflate de dor,
    te caut pretutindeni, şi lucrurile vin
    tot mai aproape,
    şi pieptul mi-l strâng şi mă dor.”

    Cât de frumos! Amețitor!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 2:07 pm

  13. Frumosul Nichita e nemuritor. Absolut.
    Weekend placut

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 2:44 pm

  14. Geanina,daca este vineri …este si muzica pe paine,o zi minunata 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 2:59 pm

    • Aşa să fie. Vin cam târziu ce-i drept, dar am avut două zile mai pline.

      Mulţumesc pentru dedicaţie.

      Noapte liniştită!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:22 pm

  15. inteleapta alegere 🙂 o zi cat mai frumoasa si un sfarsit de saptamana exact pe sufletul tau!!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 3:04 pm

  16. Mâinile mele sunt îndrăgostite,
    vai, gura mea iubeşte,
    şi iată, m-am trezit
    că lucrurile sunt atât de aproape de mine,
    încât abia pot merge printre ele
    fără să mă rănesc.

    Sublime gandurile lui Nichita!
    Te cuprinde un fior nevazut de iubire citindu-le.
    O zi binecuvantata sa ai Geanina!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 3:18 pm

    • Un fior plin de fiori. Iubire şi iar iubire…

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:24 pm

  17. ” Mâinile mele sunt îndrăgostite,
    vai, gura mea iubeşte,
    şi iată, m-am trezit
    că lucrurile sunt atât de aproape de mine,
    încât abia pot merge printre ele
    fără să mă rănesc.”
    Un sfarsit de saptamana excelent, dragilor! Iubiți -va tare!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 3:46 pm

  18. Nichita Stanescu…Cui nu-i place? Un weekend minunat va doresc!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 6:44 pm

  19. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Scrii o scurtă parodie a unui blog

  20. Minunată poezia, dar îmi plac mai mult ale tale! Pupici! Uikend frumos să ai!

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 7:29 pm

    • Vine şi poezia mea peste 30 de minute. Mulţumesc mult pentru trecere.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:27 pm

  21. Deosebit. Actual. O plăcere să recitesc.

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 10:02 pm

  22. Nichita! După ce am citit poezia ta, nu am rezistat – m-am cufundat în bibliotecă – o singură poezie de-a lui era stingheră în sufletul meu… mulţumesc pentru nostalgie…

    Apreciază

    Martie 5, 2010 la 11:30 pm

    • Onorată de vizită.
      Eu abia acum am ajuns pe blog .

      Mulţumesc pentru comentariu.

      O noapte divină!

      Apreciază

      Martie 5, 2010 la 11:34 pm

  23. Pingback: De 8 Martie « Ioan Usca

  24. alex

    da

    Apreciază

    Aprilie 6, 2014 la 7:52 pm

  25. alex

    nu va suparati,dar daca tot sunteti atat de nostalgici,scrieti si un comentariu la aceasta poezie,pentru ca nicaieri nu mai gasesc,si am nevoie la romana….

    Apreciază

    Aprilie 6, 2014 la 7:56 pm

Lasă un răspuns

