Am iubit…

UPDATE – Două apariţii literare ce vin să împrospăteze librăriile şi gândurile cititorilor de versuri şi proză…

Călin Hera, Îmi pun singur miere în ceai, versuri, Editura Vinea

şi

Paul-Gabriel Sandu, Cartea Iuliei, Editura Lumen.

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Nicolae Labiş

(n. 2 decembrie 1935, Poiana Mărului, comuna Mălini, judeţul Suceava – d. 22 decembrie 1956, Bucureşti)


Am iubit de când mă ştiu
Cerul verii, străveziu,
Despletitele răchite,
Curcubeiele pe stânci
Ori pădurile adânci
Sub ger alb încremenite.
Mi-a fost drag pe bărăgane
Să văd fetele morgane
Ori pe crestele din munte
Joc de trăsnete rotunde,
Scurgerea cocorilor,
Pacea înălţimilor,
Semeţia pinilor
Plini de scama norilor.

Am iubit iubirea pură,
Floare roşie pe gură
Şi în inimă arsură,
În priviri zăpezi candide
Şi-n piept voci necontenite.

M-a înfiorat ades
Tot ce gândurile ţes:
Pe al filelor polei
Dansuri repezi, legănate,
De pe arcuri înstrunate,
Săgetarea de idei…

Toată-această măreţie
Ne-a fost dată din vecie

70 responses

  1. „Am iubit iubirea pură,
    Floare roşie pe gură
    Şi în inimă arsură,
    În priviri zăpezi candide
    Şi-n piept voci necontenite” – minunată alegere pentru o zi de vineri, iubirea mea… Te sărut pe suflet…

    Acelaşi Labiş a spus la un moment dat – „Azi sunt îndrăgostit. E-un curcubeu deasupra lumii sufletului meu”…

    Eu nu-mi permit să-l copiez pe Labiş, însă şi deasupra sufletului meu este un curcubeu. Şi mă privesc ochii tăi verzi din el…

    Te iubesc…

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 12:10 am

    • O alegere pentru sufletele îndrăgostite, cu inima arsă de frumuseţea iubirii.
      Ochii verzi trimit pupici geaninoşi peste normă!

      Te iubesc, minune de om!

      Apreciază

      Martie 12, 2010 la 7:34 pm

  2. Pingback: REMEMBER – PE ŞOSEAUA GÂTULUI «

  3. Multumesc frumos pentru vot! A, votat si eu cu mare placere 🙂 Mult succes!!!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 12:51 am

  4. „Am”

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 12:51 am

  5. O poezie despre iubire atat de frumoasa ca parca ne face sa mai uitam de gandurile negre.
    Multumesc,Geanina!
    Noapte buna,vise placute!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 12:56 am

  6. ciudată starea mi-a dat poezia asta… un amesc de amintiri din copilărie, de la țară…. dar frumos..
    o zi minuntă să ai, draga mea!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 7:42 am

  7. ai iubit si inca mai iubesti…..poezie pe paine si felii de iubire!!!
    un sfarsit de saptamana cat mai bun..te pup

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 7:50 am

    • Iubesc şi voi iubi mereu viaţa şi oamenii, tot ceea ce mă înconjoară.

      Te îmbrăţişez peste normă!

      Apreciază

      Martie 12, 2010 la 7:38 pm

  8. Iti multumesc, Geanina, pentru frumoasa surpriza. Cred ca ar trebui cu totii sa ne amintim mai des de marii nostri poeti!
    Sa ai o zi frumoasa.

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 8:23 am

  9. multumesc foarte mult…te-am votat si eu …te-as fi votat de 1000 de ori..felicitari

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 9:53 am

  10. Pingback: Provocare culturală - Cel care striga in pustie

  11. servus…
    Labis… inconfundabil…
    😉 multumesc Geanina. Ti-am intors gestul 😉
    O zi frumoasa!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 10:01 am

  12. Eu încă mai iubesc…:)

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 10:14 am

  13. Tasha

    Ai ales o poezie frumoasa,imi place Labis,dar vai! atat el cat si Magda Isanos care mie imi este atat de draga au plecat la stele atat de devreme…n-au reusit sa-si traiasca in realitate iubirea,dar au ramas vesnici in sufletele noastre prin versurile lor.

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 10:14 am

    • Au plecat mult prea devreme.
      Mă bucur să ştiu că ţi-a plăcut poezia aleasă.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Martie 12, 2010 la 7:48 pm

  14. Am iubit şi mai iubesc şi voi iubi mereu… Ca şi tine 🙂
    Btw, te-am votat! Baftă!!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 11:13 am

    • Mulţumesc. Iubirea ne ajută să trecem peste obstacolele ce ne pândesc la fiecare colţ.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Martie 12, 2010 la 7:50 pm

  15. Pingback: eu şi ale mele » Blog Archive » VINERI…

  16. Gingasa aceasta poezie… am iubit de cànd ma stiu…

    Nu mi-am dat seama ca e sfârsit de saptamâna. Zilele mele, totuna… aceea senzatie de relaxare de sfàrsit de saptamâna am pierdut-o cu multi ani în urma…

    Un abrazo!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 11:43 am

    • Mă bucur mult fiindcă ai trecut.
      Sper că orele sunt mai liniştite…

      Te îmbrăţişez peste normă!

      Apreciază

      Martie 12, 2010 la 7:52 pm

  17. Un frumos sfarsit de saptamana cu aceasta poezie! Ne faci sa nu mai simtim oboseala de peste saptamana.
    Weekend placut si plin de iubire, Geanina.

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 11:44 am

  18. ti-am intors serviciul, ms :*

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 12:03 pm

  19. Un mare poet si nu pot sa nu ma intristez la gandul c-a avut o viata mult prea scurta… a murit la 21 de ani. Cum bine spunea Lucian Raicu, “ Labiş a murit de poezie, a murit de viaţă, de intensitatea şi de vidul ei”….
    In alta ordine de idei, cum sa nu te votez?
    Uikend frumos Janin!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 12:04 pm

    • Mulţumesc pentru vot şi pentru comentariu.
      Mi-a plăcut mult citatul.

      Te îmbrăţişez cu mare, mare drag!

      Apreciază

      Martie 12, 2010 la 7:54 pm

  20. Frumoasa poezie dar sa nu spui cuvintele astea doua niciodata.Cel mai bine e sa spui Te iubesc!.

    O zi plina de bucurii!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 1:33 pm

  21. Leo

    Saru mana, Geanina !
    Ca de obicei, o alegere foarte buna ! Labis imi place mult, am o slabiciune pentru poezia cu caprioara, stii tu… 🙂
    Daca nu mai trec pe-aici, va urez amandurora un sfarsit de saptamana frumos, oameni frumosi ! 😉

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 1:57 pm

  22. Foarte inspirata alegere!Multumesc. Un weekend placut, te imbratisez cu drag :-*

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 2:08 pm

  23. Geanina si ce moarte violenta a avut,Dumnezeul sa-l odihneasca! pe marele poet Nicolae Labis,o zi minunata !
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 2:55 pm

  24. „Am iubit de când mă ştiu\Cerul verii, străveziu” – și eu la fel.
    Și voi iubi mereu vara. Mulțumesc mult! Un sfârșit de săptămână frumos iți doresc!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 3:31 pm

  25. Dor de Labis….si frumoasele lui poeme.

    Scurgerea cocorilor,
    Pacea înălţimilor,
    Semeţia pinilor
    Plini de scama norilor.
    Buna alegere ai facut draga mea Geanina. Nimeni nu a descris ca el:
    Despletitele răchite,
    Curcubeiele pe stânci
    Ori pădurile adânci
    Sub ger alb încremenite.
    Il iubesc mult si sunt tare mandra ca este si el un fiu al locurilor de unde m-am nascut si eu.
    O calda imbratisare Geaninuta draga!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 3:48 pm

  26. Am iubit…iubesc…voi iubi…

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 3:52 pm

  27. ms pt vot dar m-am inscris doar asa,de feblete,te-am votat si eu… :-*

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 5:20 pm

  28. „M-a înfiorat ades
    Tot ce gândurile ţes:
    Pe al filelor polei
    Dansuri repezi, legănate,
    De pe arcuri înstrunate,
    Săgetarea de idei…”

    Frumos Labiş…frumos!

    Te îmbrăţişez Geanina şi îţi doresc un sfârşit de săptămână minunat!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 7:56 pm

  29. Ai un blog foarte… indragostit 😀

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 7:58 pm

  30. Pingback: O pictorita neo-zeelendeza:Rita Angus « my heart to your heart

  31. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 9 « Ioan Usca

  32. Labis – un suflet sensibil si un poet talentat. Pacat ca a murit asa tanar!
    Bine aleasa poezia!
    Toate cele bune!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 9:42 pm

  33. Imi place Labis!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 10:17 pm

  34. Mulţumesc de trecere.

    Gânduri bune, draga mea!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 10:19 pm

  35. mihaela13o

    Ştia el Labiş ce ştia! 😀 O seară frumoasă, Geanina!

    Apreciază

    Martie 12, 2010 la 10:46 pm

  36. Esti fantastica!!!

    Sa ai atata rabdare sa pui toate linkurile alea…Si in plus sa le si potrivesti in poezie…

    Apreciază

    Martie 13, 2010 la 12:01 pm

    • Citesc cu plăcere tot ceea ce scriu musafirii mei dragi şi am considerat că trebuie să ne bucurăm toţi de frumuseţea scrierilor lor.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Martie 13, 2010 la 12:08 pm

  37. Ce fiinta calda esti tu!

    Apreciază

    Martie 13, 2010 la 11:46 pm

  38. Frumos foarte frumos sună buchile lui Labiş:)

    Apreciază

    Martie 14, 2010 la 11:46 pm

Lasă un răspuns

