Miresme de iubire

adie alb feciorelnic de viaţă prin trup
roua-cerului încrustează graţios
pietre şlefuite pe inelul sufletului
metamorfozând rănile în ani lumină
regăsind clipele de tandreţe
tăinuite în cufăr de secol
alături de amăgirile presate
în ierbarul timpului scurs
dar invincibil la întrevederea
cu durerile prinse-n ac de gând
ce dezrădăcinează fiorii prezentului
înmiresmat de prezenţa ta
într-o iubire prognozată de astrologi
suprapunând hărţile vieţii noastre
pe acelaşi cerc zodiacal
populându-l cu planete de dor
care definesc naşterea sentimentelor
printr-un calcul exact pe harta Davison
locul unde NOI ne-am reinventat
înmiresmaţi de esenţele iubirii

„Iubesc marea ca pe sufletul meu. Adesea chiar cred că marea este cu adevărat sufletul meu: plante ascunse cresc în ea şi urcă la suprafaţă doar în clipa înfloririi, apoi veştejindu-se, se scufundă iar; la fel, din adîncurile inimii mele se ridică minunate mănunchiuri de imagini, şi ele înmiresmează, şi ele strălucesc, şi ele iar dispar.”

Heinrich Heine

53 responses

  1. Pingback: PARFUM DE IUBIRE «

  2. uite cum vin eu noaptea sa mai fur un vers despre amor, de la voi, maestrilor in taina iubirii.
    noapte buna dragii mei…

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 12:32 am

    • Ne bucură trecerea ta de fiecare dată.

      Să ai o noapte liniştită !

      Te îmbrăţişăm cu mare, mare drag!

      Apreciază

      Martie 15, 2010 la 12:40 am

  3. adie alb feciorelnic de viaţă prin trup
    roua-cerului încrustează graţios
    pietre şlefuite pe inelul sufletului
    metamorfozând rănile în ani lumină
    regăsind clipele de tandreţe
    tăinuite în cufăr de secol

    Un alb feciorelnic de viaţă. Adiind prin trupuri de îndrăgostiţi. Ce frumos… Fără să mai pun la socoteală şi inelul sufletului, încrustat cu pietre şlefuite. Rănile trecutului – şi mă refer acum la trecutul fiecăruia dintre noi – rămân doar amintire atunci când ne luăm de mână şi păşim cu paşi mari prin fericirea cotidiană…

    alături de amăgirile presate
    în ierbarul timpului scurs
    dar invincibil la întrevederea
    cu durerile prinse-n ac de gând
    ce dezrădăcinează fiorii prezentului
    înmiresmat de prezenţa ta

    Ierbarul timpului – iată o idee pentru care eu (deşi nu sunt profesor) ofer nota 10. Fără niciun fel de rezerve. Amăgiri presate în acest ierbar al timpului. Foarte frumos, Geanina…

    într-o iubire prognozată de astrologi
    suprapunând hărţile vieţii noastre
    pe acelaşi cerc zodiacal
    populându-l cu planete de dor
    care definesc naşterea sentimentelor
    printr-un calcul exact pe harta Davison
    locul unde NOI ne-am reinventat
    înmiresmaţi de esenţele iubirii

    Mă gândeam mai demult că nimeni nu va reuşi să citească cu adevărat harta vieţii mele. Se dovedeşte în fiecare zi că m-am înşelat amarnic şi nu îmi este ruşine să recunosc. De ce mi-ar fi ruşine? Este o greşeală de care acum îmi este foarte, foarte drag. Mi-ai apărut în viaţă ca o mare surpriză, m-am bucurat şi mă bucur ca un copil, iar astrologii – dacă au anticipat o astfel de întâlnire sentimentală – au tot respectul meu.

    Aşa este – NE-AM REINVENTAT după ce NE-AM REGĂSIT. Doamne, şi cât ne-am mai căutat…

    Te sărut pe suflet, minunea mea, te privesc şi nu mă mai satur de tine…

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 12:36 am

  4. Trăim prezentul şi ne este bine,
    Trecutul l-am închis în cufăr,
    Prezent eşti Tu aici cu mine,
    Nu m-ai făcut nicicând să sufăr.

    Citesc pe harta vieţii tale,
    Ce nimeni nu a reuşit,
    Îmi spui că sunt surpriza mare,
    Spunem „Bine ne-am regăsit!”

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 12:48 am

  5. Asta sună fantastic:
    „într-o iubire prognozată de astrologi
    suprapunând hărţile vieţii noastre
    pe acelaşi cerc zodiacal”.

    O noapte liniştită vă doresc:)

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 1:04 am

    • Mulţumim pentru urări. Vin şi eu cu răspunsul după două zile încărcate…

      O noapte de vis!

      Apreciază

      Martie 17, 2010 la 2:12 am

  6. pentru voi.
    cu noaptea in palme și iubire in suflet, trec să imi alimentez aripile.
    la dans 🙂
    si in rest

    luptele maine.
    azi black and blue

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 3:45 am

    • Mulţumim din suflet.
      Nu pot comenta pe blogul „Fusta…Ardealul”

      Mulţumesc pentru vizită şi comentariu.

      Te îmbrăţişez c mare drag!

      Apreciază

      Martie 17, 2010 la 2:13 am

  7. starsgates

    🙂 Frumos va completati voi unul pe altul, geanina.:)

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 7:59 am

  8. sensibilitate si candoare…asta imi inspira mie versurile tale:)

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 8:44 am

  9. metaforele voastre pot salva multe. sa fiti iubiti!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 9:49 am

  10. Pingback: Lecturile începutului de săptămână - Cel care striga in pustie

  11. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 12 « Ioan Usca

  12. Tasha

    Ce miresme…ganduri parfumate de florile din sufletul vostru…e asa frumos la tine pe blog…ma imbata parfumul cuvintelor de iubire… pupicei!!!:)

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 11:20 am

  13. Mi-ai luminat griul de luni…acum, sigur o să trec mai ușor peste acest început de săptămână (îmi este nesuferită ziua de fiecare dată)
    O primăvară frumoasă Geanina (se întrevede soarele mult așteptat)

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 11:23 am

  14. Pingback: Patruzeci de mucenici IV « Gabriela Savitsky

  15. Superbe metafore, frumos poem, frumoasa iubire!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 12:15 pm

    • O iubire pe care o împărtăşim cu mare drag musafirilor noştri.

      Să ai zile pline de iubire!

      Apreciază

      Martie 17, 2010 la 2:21 am

  16. Asta cu amintirile din cufar si retrairea lor….tare mi-a placut si precizez , ca e musai , numai amintirile placute…asa vreau! 😀
    Sa ai o saptamana cu multe realizari , Geanina! 🙂

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 12:33 pm

  17. Imbatatoare „Miresme de iubire”, extaziante…

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 12:41 pm

  18. Poate nu se potriveste aici ceea ce voi spune.Azi am fost plecata putin si am simtit mireasma de primavara a pamantului.Mi-a placut mai mult decat orice parfum.
    Acum vrea sa vina iarna,miroase a iarna,bate vantul si fulguie.
    O zi frumoasa de iubire!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 1:15 pm

  19. geanina,superba poezia,este primavara,este soare,cald si se simt miresme de iubire,sa fi iubita ,o saptamana minunata 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 1:34 pm

    • Iar dedicaţiile tale pline de savoare.
      Mulţumesc.
      Vin să preiau melodia de suflet.

      Noapte magică!

      Apreciază

      Martie 17, 2010 la 2:25 am

  20. wow…imi place f mult imaginea aleasa…nu stiu cum le tot gasesti

    O zi buna!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 1:39 pm

  21. Joykarisma

    „adie alb feciorelnic de viaţă prin trup
    roua-cerului încrustează graţios
    pietre şlefuite pe inelul sufletului
    metamorfozând rănile în ani lumină
    regăsind clipele de tandreţe
    tăinuite în cufăr de secol
    alături de amăgirile presate
    în ierbarul timpului scurs…”
    Explozie de metafore! Ne ungi pe suflet cu astfel de versuri…Pupici de drag!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 2:31 pm

  22. Pingback: Ea era ema… (poiestire) « Vânare de vânt

  23. nemaipomenite versuri!!
    Esti izvor nesecat de iubire!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 3:25 pm

  24. Pingback: galerie de pictura japoneza:Shibata Zeshin « my heart to your heart

  25. Nu încetezi să ma uimeşti cu linkurile şi, mai ales, cu găsirea lor, în context!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 3:52 pm

  26. http://noaptebunacopii.wordpress.com/2010/03/15/pentru-o-altfel-de-lume/

    […] Am pictat tabloul vieţii mele
    cu gândurile îndrăgostiţilor
    şi i l-am trimis lui Dumnezeu printr-un e-mail,
    cu menţiunea că nu este spam. […]

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 8:06 pm

  27. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 12 « Ioan Usca

  28. fireflight

    Frumoase versuri…

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 10:17 pm

  29. Mă bucur să vă regăsesc ,,înmiresmaţi de esenţele iubirii”.
    Parfumul şi mireasma s-au logodit iar taina lor e iubirea! : )

    Bine te-am regăsit, Geanina, suflet drag ce împrăştii mereu şi mereu miresme de iubire!

    Apreciază

    Martie 15, 2010 la 10:29 pm

    • Bine ai revenit, draga mea dragă!
      Miresmele primăverii te întâmpină cu bucurie.

      Gânduri din cele mai bune trimit către tine şi cei dragi ţie!

      Apreciază

      Martie 17, 2010 la 2:30 am

  30. Bine te-am gasit, Geanina, iti multumesc pentru generozitatea ta.

    Apreciază

    Martie 16, 2010 la 12:49 am

  31. mihaela13o

    Frumoase versuri, ca întotdeauna… O zi însorită să ai!

    Apreciază

    Martie 16, 2010 la 9:36 am

  32. Pingback: Leapşa cu… prinţipii « Noaptea Iguanei

Lasă un răspuns

