O aventură galantă

UPDATE APEL!!!

„Circulă de câteva minute un apel de ajutor pe Twitter, pentru Mile Cărpenişan. Acesta este în comă la Spitalul Judeţean din Timişoara, în stare gravă. Are nevoie de sânge, grupa A2. Dacă ştiţi că aveţi grupa aceasta, vă rog fugiţi până la spital să ajutaţi cu un păhărel de sânge.”

Detalii legate de locul din Timişoara unde puteţi dona, găsiţi aici.

Am preluat apelul de la Dan Chichernea .

Vă mulţumesc !

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Ion Pribeagu
n. 27 octombrie 1887 Suliţa, judeţul Botoşani – d. 1971, Tel Aviv, Israel

Într-o searã, pe la zece,
N-a fost cald, dar nici prea rece,
Am avut o aventurã,
Nici cu Haike nici cu Surã,
O coniţã delicioasã,
Nici urîtã, nici frumoasã,
Şi-am intrat cu ea în vorbã,
Nici de Cosmos, nici de ciorbã.

Avea ochii ca doi aştri,
Nici cãprui, dar nici albaştri,
Gura dulce, zîmbitoare,
Nici prea micã, nici prea mare,
Sînii, douã rîndunele,
Nici prea mari, nici mititele,
Şi vorbind cu ea în şoaptã
Nici prostuţã, nici deşteaptã.

Ne-am plimbat vreo cinci minute,
Nici încet, dar nici prea iute,
Discutînd ca la Geneva,
Nici de-Adam şi nici de Eva.
Şi-am ajuns la ea acasã,
Nici prea’naltã, nici prea joasã,
Locuinţã minunatã,
Nici murdarã, nici curatã.

Mi-a dat o cafea uşoarã,
Nici prea dulce, nici amarã,
Ş-a început sã se dezbrace,
Nici încolo, nici încoace,
I-am sorbit formele toate,
Nici din faţã, nici din spate,
Pielea-i cu miros de nalbã,
Nici prea neagrã, nici prea albã.

Avea talia subţiricã,
Nici prea mare, nici prea micã,
Braţe albe, voluptoase,
Nici subţiri, dar nici prea groase,
Nişte-îmbrãţişãri divine,
Nici prea multe, nici puţine,
Ş-o sofa cu dungi banale,
Nici prea tare, nici prea moale.

Cum o sãrutam prin beznã,
Nici pe nas şi nici pe gleznã,
Bate cineva la uşe,
Nu-i nici unchi, dar nici mãtuşe,
Ci bãrbat-su, Şmil din piaţã,
Nici cu cioc, nici cu mustaţã,
Dar cu un baston de mire,
Nici prea gros, dar nici subţire.

Inimioara mea pustie,
Nu-i nici moartã, nu-i nici vie
Simt un fior care mã trece,
Nici prea cald, dar nici prea rece,
Şi cînd mã rugam – Prea Sfinte,
N-am fost prost, dar nici cuminte,
Doamne, scoate-mã din ladã,
Nici în curte, nici în stradã,
Deodatã uşa scapã,
Nici se sparge, nici se crapã,
Şi stã Şmil ca un sihastru,
Vãd nici verde, nici albastru.

– Ce cauţi aici? – Mã întreabã,
Nici în pripã, nici în grabã,
I-am spus, fãrã sã-mi dau seama:
– Nici pe tata, nici pe mama!
Ci aştept, în tot minutul,
Nici maşina, nici şerutul…
…Şi au curs bastoane în mine,
Nici prea multe, nici puţine!

Restul n-are importanţã,
Nici spital, nici ambulanţã,
Ştiu c-am stat trei luni jumate,
Nici pe burtã, nici pe spate,
De atunci mi-e viaţa rozã,
Nici în versuri, nici în prozã,
Şi aştept o aventurã,
Ori cu Haike ori cu Surã.

46 responses

  1. Pingback: COMPLICAT «

  2. Delicioasa poezia de azi, Geanina! E anti- astenie de primavara, iti smulge zambete cu toata gura :). Te imbratisez cu maaaare drag!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 12:29 am

  3. E haioasa poezia. 🙂

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 4:14 am

  4. Aromas de lirios silvestres, y palabras en armonía con los colores de la primavera te acerco, para desearte un agradable fin de semana.

    Dando paso dentro de breves horas, a la estación con mayor esplendor de todo el año.

    Y la sosegada brisa
    del valle que dormía
    acerco a tu mejilla
    un beso de despedida.

    María del Carmen

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 4:22 am

  5. „Avea talia subţiricã,
    Nici prea mare, nici prea micã,
    Braţe albe, voluptoase,
    Nici subţiri, dar nici prea groase,
    Nişte-îmbrãţişãri divine,
    Nici prea multe, nici puţine,
    Ş-o sofa cu dungi banale,
    Nici prea tare, nici prea moale.

    Cum o sãrutam prin beznã,
    Nici pe nas şi nici pe gleznã,
    Bate cineva la uşe,
    Nu-i nici unchi, dar nici mãtuşe,
    Ci bãrbat-su, Şmil din piaţã,
    Nici cu cioc, nici cu mustaţã,
    Dar cu un baston de mire,
    Nici prea gros, dar nici subţire”…

    Ha, ha, iubire, aviz amatorilor de senzaţii tari! Nu se ştie niciodată cine sună la uşă atunci când îţi este lumea mai dragă şi mai dulce…

    Mi-a plăcut la nebunie!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 8:50 am

  6. M-a inveselit poezia de azi…se vede ca e primavara,suntem pline de zambete…gata !!!e soare si la mine… in sfarsit! azi va fi cu siguranta foarte cald si la Satu Mare…ah!! cat am asteptat-o!
    Sa ai un weekend placut draga mea!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 9:21 am

    • Ne râd feţele în soare,
      Vom ieşi azi la plimbare,
      Nimic nu ne mai opreşte,
      Să iubim pe româneşte.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 7:50 am

  7. Pingback: Ziua doi « Nataşa

  8. Pingback: N* « Andi Bob

  9. Pingback: Intermezzo « Gabriela Savitsky

  10. Veselă poezia, precum soarele din această zi de primăvară (în sfârșit). Terminam săptămâna de lucru zâmbind, ceea ce nu-i rău deloc….nu!
    Un weekend plăcut sufletului tău Geanina.

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 11:19 am

    • Mă bucur să ştiu că poezia ţi-a schiţat zâmbete pe faţă.
      Scopul a fost atins.

      Gânduri pline de frumos!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 7:52 am

  11. E simpatica poezia pe care ne-ai lasat-o.Pot sa spun ca am suras citind-o!
    Un weekend minunat!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 11:53 am

  12. :)) Foarte tare! Poezia aceasta ne scoate din monotonie.

    Un sfârşit de săptămână cât mai reuşit! Pupici mulţi!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 12:12 pm

  13. E în ton cu gradele de afară 🙂

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 12:17 pm

  14. Pingback: Galerie de pictura Theodor Aman « my heart to your heart

  15. Ador aceasta poezie pe care am ascultat-o de multe ori in einterpretarea inegalabilului Florin Piersic. Imi place ca …musteste de umor de calitate.
    O zi frumoasa tie fata frumoasa si talentata! Te imbratisez cu mare drag, nici prea incet si nici prea tare….Pupici!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 12:31 pm

  16. Geanina,poate bloggerii timisoreni care au A2 o sa mearga sa doneze sange pentru Mile,noi cei de la distanta …
    minunata poezia,o zi magica 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 3:14 pm

  17. http://noaptebunacopii.wordpress.com/2010/03/19/puzzle-neaos-romanesc/

    […în care, pentru a avea “succesuri”, nu ştii dacă, în balanţă, să pui “banii sau viaţa“, în ţara în care “o aventură galantă” se termină cu…]

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 3:38 pm

  18. acuarele

    Mi-a placut mult!… 🙂

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 3:58 pm

    • Şi mie îmi place ceea ce scrii. Mesajele ajung la suflet.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 8:02 am

  19. Geanina, mulţumesc frumos pentru preluarea apelului !
    Sper să-i fim de folos. Dumnezeu să-l ajute !

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 4:07 pm

    • Cu mare drag de fiecare dată. Are nevoie de ajutor , iar noi trebuie să facem tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a-l oferi. Trebuie să facem acest lucru la fel pentru oricine, indiferent că numele are rezonanţă sau nu.

      Eu îţi mulţumesc fiindcă ai făcut cunoscut cazul.

      Zile pline de frumos!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 8:04 am

  20. O mai auzisem si tare mult mi-a placut. A fost o surpriza placuta sa o recitesc astazi. Nici calare, nici pe jos eu te pup cu drag si iti urez un weekend placut!
    Pupici nici prea multi da nici deloc!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 4:25 pm

  21. eu voiam sa iti multumesc pt cele cinci minute de vorbe rastalmacite seducator aici…
    dar nu prea ma simt in stare, inca….
    si
    am mai vazut si acel UPDATE….
    multumesc, Geanina !

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 4:38 pm

    • Mi-aş dori să nu mai pun niciodată astfel de pesaje ca UPDATE, din nefericire destinul nu ne întreabă dacă vrem sau nu.

      Mulţumesc pentru vizită şi comentariu. Te aştept de fiecare dată cu mare drag.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 8:07 am

  22. Cam descrie vremurile pe care le traim:)Nici prea calda nici prea rece:)Buna alegere!O zi cat mai frumoasa alaturi de cei dragi:)

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 4:40 pm

    • Vremurile pot fi foarte frumoase la vară dacă ne vom întâlni în acea tabără bloggeristică.

      Aşteptăm veşti.

      Gânduri din cele mai bune!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 8:08 am

  23. Are un umor devastator.

    Week-end însorit, Geanina!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 5:44 pm

  24. Talentaţi moldovenii ăstia, nu? Mi-s mândră, abia-mi mai încap în piele 🙂
    Pupici Janin si uikend mumos!

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 8:38 pm

  25. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 16 « Ioan Usca

  26. Foarte frumoase poeziile lui Ion Pribeagu. Chiar in seara asta le spuneam colegilor de la Clubul Bloggerilor ca ii apreciez foarte mult versurile.

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 10:46 pm

    • Îmi plac întâlnirele voastre bloggeristice. Nu ştiu dacă se mai fac şi prin alte colţuri ale mapamondului.

      Zile magice, metafora nopţii!

      Apreciază

      Martie 20, 2010 la 8:10 am

  27. Hehehehe… 😀 , Geanina…saltareata poezioara de azi…si merge la fix cu vremea faina ce o fost in Banat 😀
    Iti doresc weekend la superlativ! 🙂

    Apreciază

    Martie 19, 2010 la 11:00 pm

  28. Se asortează de minune cu vremea ce doreşte să ne scoată din casă şi de la laptopuri.

    Pupici geaninoşi peste normă!

    Apreciază

    Martie 20, 2010 la 8:12 am

  29. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Leapșa cu prințipii

Lasă un răspuns

