Jocul

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Octavian Paler
(n. 2 iulie 1926, Lisa, judeţul Făgăraş, actualmente în judeţul Braşov — d. 7 mai 2007, Bucureşti)

Mai am o scoică şi cîteva pietre,
cum să clădesc din ele o mare
şi-un ţărm unde să stau pe nisip
şi cum să mă conving că am fost pe un asemenea ţărm
urmînd fericit o pasăre
care acum nu mă mai lasă să dorm?
O scoică şi cîteva pietre
şi un nume ciudat
pe care nu-l înţelege nimeni
şi speranţa mea de-a ajunge
să nu-l mai înţeleg nici eu într-o zi.
Sărbătoarea s-a terminat,
îmi aştept pedeapsa lîngă tribunele goale,
dar eu am văzut arzînd la amiază un nor
şi-am auzit cîntecul care îngenunchea caii sălbateci,
îşi spun, ţărmul acela nu-i simplă poveste,
eu am văzut norul şi-am ascultat cîntecul
şi înainte de a mă învinge
soarele m-a făcut fericit.

18 responses

  1. Nu stiam ca D-l Octavian Paler s-a nascut in Lisa. Eu m-am nascut in Fagaras, foarte aproape de Lisa si simt cum imi creste inima in piept sa stiu lucrul asta!
    E un mare maestru, Dumnezeu sa-l odihneasca!

    Apreciază

    Martie 26, 2010 la 9:32 pm

    • Bine ai revenit!
      Mă bucur să aflu că eşti din această zonă.
      Maestru. Un om de excepţie.

      Apreciază

      Martie 26, 2010 la 9:41 pm

  2. „Orice paradis nu poate fi decât o mare simplitate.” – Octavian Paler

    Apreciază

    Martie 26, 2010 la 10:40 pm

  3. Pingback: DIALOG «

  4. Pingback: Blogenciclopedia (39) – Epuizarea « Noaptea Iguanei

  5. Dragostea mea, îmi permit să las şi eu aici, la tine, o poezie a lui Paler. Sper să îţi placă şi să fie citită şi ea cu mare plăcere…

    Definiţia strigătului

    Ţi-aş spune ceva,
    despre noi,
    despre zăpada de-afară,
    despre dragostea mea.
    Ţi-aş spune ceva,
    orice,
    numai să nu crească iarba tăcerii între noi.
    Ţi-aş spune ceva,
    ce-ai ştiut,
    sau ce ştiu,
    dar a-nceput să crească iarba tăcerii între noi
    şi s-au rătăcit sunetele din cuvântul târziu.

    Te iubesc, minunea mea…

    „…ţărmul acela nu-i simplă poveste,
    eu am văzut norul şi-am ascultat cîntecul”…

    Eu mi-am descoperit ţărmul. În clipa în care te-am atins…

    Apreciază

    Martie 27, 2010 la 12:16 am

  6. Pingback: Trento, frumuseţe cu orgoliu pe măsură - Cel care striga in pustie

  7. Uneori,cand sunt mahnita, parca imi astept si eu pedeapsa…
    Un weekend minunat!

    Apreciază

    Martie 27, 2010 la 7:43 am

  8. Pingback: Castigatorii EU Content 360 : Picturing Europe « my heart to your heart

  9. Buna dimineata!

    Am trecut sa te salut si sa iti urez o zi binecuvantata din toate punctele de vedere!

    Weekend placut!

    Apreciază

    Martie 27, 2010 la 8:28 am

  10. Pingback: Nu-i cinstit! « Nataşa

  11. Pingback: Întâlnire neaşteptată « Caius

  12. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Un parfum pentru fiecare. Branduri. ( Partea a XXV-a )

  13. Geanina,am fost in satul Lia,l-am cunoscut pe MAESTRUL OCTAVIAN PALER,locurile unde a copilarit si casa,din „mica america”,un weekend minunat 🙂

    Apreciază

    Martie 27, 2010 la 1:15 pm

  14. mmm,
    ce bucurie mi-ai produs!
    pup ochisorii 🙂

    Apreciază

    Martie 28, 2010 la 4:01 pm

    • Bucuria şi frumosul să nu-ţi părăsească sufletul.
      Primesc pupicii şi trimit îmbrăţişări peste normă!

      Apreciază

      Martie 28, 2010 la 5:09 pm

  15. Carmen

    Felicitari! pentru postare. Toate cele bune. Cu drag, Carmen

    Apreciază

    Ianuarie 29, 2011 la 4:01 pm

    • Bine ai revenit!

      O postare care face cinste blogului meu prin numele autorului acestui poem.

      Gânduri pline de frumos!

      Apreciază

      Ianuarie 29, 2011 la 5:39 pm

Lasă un răspuns

