La Paşti de George Topârceanu

HRISTOS A ÎNVIAT!

LUMINA SFÂNTĂ A ÎNVIERII SĂ COBOARE ÎN SUFLETELE ŞI ÎN INIMILE VOASTRE!

Geanina şi Cristian LISANDRU vă urează PAŞTE FERICIT!

Lumină în suflete şi gânduri, vă îmbrăţişăm cu mare, mare drag!

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – George Topârceanu
(n. 20 martie 1886, Bucureşti – d. 7 mai 1937, Iaşi)

Astăzi în sufragerie
Dormitau pe-o farfurie,
Necăjite si mânjite,
Zece ouă înrosite.

Un ou alb, abia ouat,
Cu mirare le-a-ntrebat:
– Ce vă este, frătioare,
– Ce vă doare?
Nu vă ninge, nu vă plouă,
Stati gătite-n haină nouă,
Parcă, Dumnezeu mă ierte,
N-ati fi ouă…
– Suntem fierte!
Zise-un ou rotund si fraise
Lânga pasca cu orez.
Si schimbindu-si brusc alura,
Toate-au început cu gura:
– Pân’la urmă tot nu scap!
– Ne găteste de paradă.
– Ne ciocneste cap în cap
Si ne zvârle coaja-n stradă…
– Ce rusine!
– Ce dezastru!
– Preferam să fiu omletă!
– Eu, de m-ar fi dat la closcă,
As fi scos un pui albastru…
– Si eu unul violet…
– Eu, mai bine-ar fi să tac:
Asa galben sunt, că-mi vine
Să-mi închipui că pe mine
M-a ouat un cozonac!…

119 responses

  1. Tasha

    Cel mai frumos e atunci cand suntem multumiti si fericiti cu ce avem si invatam sa ne bucuram de dragostea care sigur multi nu o au si mai presus de acestea invatam in viata sa o pretuim si invatam sa traim iubind acelasi om care ne e suflet pereche, ne e destinat. Sa ai parte de toata dragostea de la cel de langa tine sa o dai in mod altruist inapoi si sa va pretuiti clipa ca si cum ar fi mereu ultima. Pretuiti lumina din viata vostra.
    Paste cu lumina si iubire!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 8:25 am

    • Mulţumim pentru gânduri, draga noastră dragă.
      Vom preţui mereu ceea ce întâlnim cu greutate sau deloc în viaţă, iubirea.
      Te îmbrăţişăm şi îţi urăm zile liniştite alături de cei dragi!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:16 am

  2. Plina de umor aceasta poezie a lui Toparceanu….Geaninuta draga mea primeste de la Vrancea, cateva brate de flori.Le meriti!Pupici cat cuprinde primavara….

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 8:29 am

    • AM primit florile cu toată dragostea.

      Te îmbrăţişez şi trimit gânduri din cele mai bune!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:17 am

  3. Pingback: In Joia din Ziua Mortilor « Mikael Eon Muntyanu

  4. Pingback: » In Joia din Ziua Mortilor MIKAEL EON

  5. Ecouri…în Vinerea Marii Iubiri…a Iubirii necondiţionate…

    Astăzi, Iubirea are culoarea jertfirii…
    Astăzi, Jertfa are culoarea iubirii…

    Pe un loc înalt, cel mai înalt, Iubirea îşi desface braţele
    pentru cea mai largă îmbrăţişare…
    şi cea mai caldă…şi cea mai înlăcrimată!…
    Îmbrăţişarea care schimbă vieţi…pe totdeauna…

    Astăzi Cuvântul tace…doar câte o şoaptă de iubire se aude…,,Tată, iartă-i că nu ştiu ce fac!”…
    Astăzi Cuvântul tace…dar STRIGĂ IUBIREA RĂSTIGNITĂ…
    strigă atât de puternic încât ecoul acesta răsună repetat în inimile golite de ,,eu”…pentru o umplere cu Hristos…

    Astăzi vreau să învăţ să tac, pentru că vreau, Doamne, să vorbeşti Tu…doar Tu…doar Tu să foloseşti inima mea şi gura mea din clipa în care le vei înnoi după chipul Iubirii Tale Sfinte… pe totdeauna…

    Fără Tine, cuvintele mele sunt slabe…şi goale…şi triste…

    Doar ecoul Cuvintelor Tale vor mai răzbate lin, ca o adiere divină…de la o inimă la alta…inimi însetate de Lumină, mergând prin ,,noapte”, căutând Lumina…urcând Calvarul împreună…aşteptând INVIEREA…

    …şi dacă azi ar trebui să spun ceva, aş vrea să spun:
    ,,Te iubesc , Doamne, şi îţi mulţumesc!
    Te iubesc, soţul meu, şi copilul meu!…
    Te iubesc fratele meu şi sora mea!…
    Vă iubesc, prieteni ai mei!…
    Vă iubesc, vrăjmaşi ai mei, cu iubirea Lui…a mea e prea slabă…
    Vino , Doamne, în inima mea cu iubirea Ta sfântă!!!

    PS. Iertare că nu are legăură directă cu postarea…

    PS. Dacă te-am supărat la un comentariu anterior, îmi cer iertare, Geanina…

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 9:04 am

    • Mulţumiri cu tot sufletul pentru comentariu.
      Supărare??? Nicidecum. Nu poate fi vorba de aşa ceva, draga mea dragă.

      Să ai zile line de iubire şi pace alături de cei ce te adoră!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:19 am

  6. Draga mea, sa aveti parte de sarbatori luminate si linistite. Paste fericit!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 9:46 am

  7. Aha, deci inca de pe vremea lui Toparceanu se purta violetul. Si ne mai miram ca unii vor sa ne imbrace azi in violet !

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 9:54 am

  8. multumesc mult de zambetul”violet”ce mi l-ai dat prin postarea acestor minunate versuri…a se intelege ca iata totusi pentru unii violetul creeaza si buna dispozitie:)..si pentru ca nu stiu zilele acestea nu daca trec pe aici[ca nu scap eu astfel de prilej,de a bantui prin lumea frumusetilor rupte din rai,ci ptr.ca e treaba multa musafiri,ca la toata lumea]..de aceea iti doresc ca lumina invierii sa fie vesnic in a ta casa si numai soare sa aduca in al tau destin…Paste fericit,cu bucurii si prosperitate alaturi de cei dragi sufletului tau,te imbratisez,cu mare drag,Ryana!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 10:35 am

    • Am primit urările şi îmbrăţişările cu tot sufletul. Mulţumesc şi trimit către tine şi cei dragi ţie culori desprinse din buchetul iubirii şi preţuirii.

      Zile pline de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:22 am

  9. Unul din ce mai mari poeți, am afirmat-o cu tărie întotdeauna.
    Îmi amintesc că Enya a memorat în grădiniță poezia și îi place la nebunie Topârceanu!
    La mine este Coșbuc, câteva urări de suflet pentru prieteni, imagini inspirate de Sărbătoarea Pascală. Sărbători fericite!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 10:49 am

    • Mulţumiri pentru versurile poetului Coşbuc. Pupici geaninoşi peste normă Enyei şi îmbrăţişări calde.

      Paşte cu gânduri frumoase şi liniştite!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:24 am

  10. Sa aveti un Paste linistit Janine! Dar, ne mai „auzim” noi pe aici, nu? Pup!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 12:31 pm

    • Nu am fost prezentă aici , dar voi aţi fost permanent în gândurile mele.

      Trimit pupicii geaninoşi să te asalteze…

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:25 am

  11. Pingback: LIBERTATE «

  12. TE SĂRUT PE SUFLET, DRAGOSTEA MEA, TE IUBESC ŞI ÎŢI DORESC LINIŞTE ÎN SUFLETUL TĂU MARE! MI-E TARE DRAG DE TINE ŞI ÎŢI MULŢUMESC PENTRU VERSURILE LUI TOPÂRCEANU!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 12:53 pm

  13. Geanina ,PASTE FERICIT!!!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 1:33 pm

  14. Pingback: No Băsescu Day… « Dispecer Blogosferă

  15. Joykarisma

    Paste fericit cu multe bucurii! Te imbratisez cu mare drag.

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 3:04 pm

  16. Poezia copilariei mele 🙂 Un paste fericit si minunat alaturi de cei dragi >:D<

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 4:43 pm

  17. Ce frumoase sunt mainile Domnului Isus, maini care au impartit painea si vinul la Cina cea de Taina, care umil au spalat picioarele ucenicilor, care au inmultit painea si pestii, care au binecuvantat, au vindecat orbii, leprosii…care in final au ales piroanele in durerea rastignirii, a jertfirii de pe cruce!!!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 5:33 pm

  18. hihihi…sunt blonda…si pe mine m’a ouat un cozonac?!

    Paste Fericit, draga Geanina, si sa ai parte de minunea cea mai minunata a intregii tale fiinte! Sa fie inceputul magic al unei reinvieri, reinventari a sinelui in acest univers plin de culoare!

    multe imbratisari si sarutari licuricioase!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 7:18 pm

    • Am fost pe la tine şi nu am reuşit să postez comentariul.
      Te rog umblă la rubrica comentarii. Platformele nu se prea iubesc.

      Mulţumesc din suflet pentru trecere şi urări.

      Primesc totul cu mare drag.

      Trimit pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:31 am

  19. Un paste fericit plin de bucurie si lumina sufleteasca tie si celor dragi!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 10:27 pm

    • Am primit urările şi le întorc cu mare drag către tine şi cei ce te iubesc.

      Zile pline de frumos!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:32 am

  20. Pingback: Gânduri cu flori de măr | Raza mea de soare

  21. Va doresc sa aveti parte de multa liniste sufleteasca si de multa bucurie cu ocazia acestei sarbatori! Va sarut cu mare drag!

    Apreciază

    Aprilie 2, 2010 la 11:20 pm

    • Am primit linişte şi multă bucurie prin acest mesaj şi trimit îmbrăţişări peste normă.

      Sărbători pline de frumos!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:34 am

  22. Paste fericit si din partea mea.
    Cu drag,
    Gabi.

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 12:11 am

  23. Pingback: Galerie de pictura,William Holman Hunt,pictor englez « my heart to your heart

  24. gabriela

    Fie ca Lumina Sfanta a acestei mari sarbatori sa va calauzeasca pasii, sa va aduca sanatate si fericire care sa dainuie vesnic in preajma voastra!HRISTOS A INVIAT

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 9:17 am

  25. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi 🙂

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 10:07 am

  26. Pingback: Poveste de Paşti « Ioan Usca

  27. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi! 🙂

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 1:36 pm

  28. Sarbatori fericite si o primavara cat mai frumoasa, multa sanatate si lumina!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 2:44 pm

  29. Pingback: Pascală – P.A. « Noaptea Iguanei

  30. rhorvath

    UN PASTE FERICIT !

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 4:28 pm

  31. Geanina si Cristian, mestesugiti fauritori de versuri, va doresc sa va petreceti aceasta Sarbatoare in sfintenia tacuta si luminoasa a iubirii din suflet!
    Va imbratisez cu mare drag!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 4:39 pm

  32. Sarbatori frumoase, pline de iubire!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 4:45 pm

  33. Sa aveti si voi o sarbatoare luminata si plina de pace in suflet!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 6:03 pm

  34. Să ai parte de linişte, dragoste, bucurie, de Sărbători şi tot anul! Paşte Fericit, draga mea !

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 6:47 pm

  35. Pingback: Paşte fericit! « Cei trei prieteni care sunt (plus un administrator care este)

  36. Sarbatori linistita si luminate , draga mea!:)

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 8:07 pm

  37. Fie ca Lumina Sfanta a acestei mari sarbatori sa va calauzeasca pasii, sa va aduca sanatate si fericire care sa dainuie vesnic in preajma voastra!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 8:10 pm

  38. Nu pot lasa miezul noptii sa vina fara sa iti urez un Paste fericit alaturi de cei dragi tie. Multa lumina in sufletul tau, in casa ta si oriunde pasesti!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 10:12 pm

  39. acuarele

    Paste fericit, cu lumina si tihna in suflete!

    Cristos a inviat!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 10:52 pm

  40. salmi

    Sarbatori Fericite dragii mei, pline de lumina si dragoste!

    Apreciază

    Aprilie 3, 2010 la 11:38 pm

  41. Hristos a inviat! Sarbatori fericite! 🙂

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 12:15 am

  42. Pingback: Ouşorul – P.A. copilăresc « Noaptea Iguanei

  43. Andrei

    Hristos a înviat!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 9:41 am

  44. Tasha

    Cioc-cioc…trec din nou pe la tine sa-ti spun Hristos a inviat!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 10:34 am

  45. Tasha

    A…si un dar muzical -Rai cu flori!…asta iti doresc!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 10:34 am

  46. Vă transmit gândurile mele de bine şi vă doresc un Paşte fericit, multă sănătate şi bucurii alături de cei dragi vouă! Vă pup!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 10:42 am

    • Am primit toate gândurile şi urările.

      Te îmbrăţişăm şi îţi dorim iubire şi linişte!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:48 am

  47. Va doresc un Paste luminat si cu bucurie, multa sanatate si numai ganduri bune!

    Hristos a Inviat!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 12:03 pm

  48. Adevarat a’nviat! Ganduri frumoase si liniste sufleteasca, s-aveti! Pupici!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 12:34 pm

    • Eşti un suflet minunat.
      Mulţumim pentru urări.
      Primim pupicii!!!

      Sărbători pline de frumos!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:50 am

  49. De zile frumoase sa ai parte ! Sarbatori luminate 🙂

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 1:02 pm

    • Am avut şi îţi mulţumesc pentru urări.

      Zile pline de frumos alături de cei dragi!

      Paşte Fericit!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:51 am

  50. Hristos a Înviat, iubita mea prietenă!

    BUCURIA vine din lucrurile mărunte,
    LINIŞTEA vine din sufletele noastre,
    CĂLDURA SĂRBĂTORILOR vine din inimă!

    Îţi doresc ca Sfintele Sărbători de Paşte să îţi aducă multă linişte, bucurii, senin şi zâmbete alături de cei dragi inimii tale, iar Lumina acestei zile să îţi fie în fiecare clipă de-a dreapta sufletului, oriunde te vei afla!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 1:10 pm

    • Mulţumesc pentru videoclip şi urări.

      Să ai alături de sufletul tău tot ceea ce îţi este mai drag!

      Paşte Fericit!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:52 am

  51. Hristos a inviat!

    Sarbatori fericite si binecuvantate, pline de lumina si iubire va doresc !

    Bucurati-va si fiti fericiti!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 1:50 pm

    • Mulţumim din suflet pentru urări.
      Adevărat a înviat!

      Să ai lumină şi linişte în suflet şi pe cei dragi alături!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:53 am

  52. Pingback: Udatul fetelor « my heart to your heart

  53. Paste fericit!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 3:05 pm

  54. HRISTOS A INVIAT!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 4:43 pm

  55. Pingback: Un gand de Inviere - Cel care striga in pustie

  56. HRISTOS A INVIAT!

    Sarbatori binecuvantate alaturi de cei dragi!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 10:35 pm

  57. HRISTOS A INVIAT!
    Le-am citit si eu poezia copiilor de clasa I inainte de a lua vacanta. Ce s-au mai distrat!
    M-am simtit minunat ca am reusit sa-i fac sa asculte si sa fie fericiti!
    Pentru asta i-am multumit lui…Toparceanu!

    Apreciază

    Aprilie 4, 2010 la 11:58 pm

  58. Davella

    Hristos a inviat! Draga mea, Sfintele Sarbatori de Paste sa va aduca pace si lumina in suflet! Iubirea sa va uneasca mereu! Te invit la o felie de pasca si un ou de Paste!
    Pupici ciocolatosi si imbratisari nemasurate!

    Apreciază

    Aprilie 5, 2010 la 6:44 am

    • Nesătula de mine a luat tot…
      Mulţumesc de daruri , draga mea dragă!
      Paşte Luminat!
      Adevărat a înviat!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 1:58 am

  59. Pingback: Bucurie « Caius

  60. ramona

    Hristos a inviat!Fie ca Lumina Sfanta sa te calauzeasca mereu,chiar si in celel mai grele momente!Paste Fericit!

    Apreciază

    Aprilie 5, 2010 la 10:11 am

  61. Foarte draguta poezia de George Toparceanu 🙂

    Apreciază

    Aprilie 5, 2010 la 10:14 am

  62. Pingback: Boc şi-a făcut conturi pe Facebook şi Twitter… « Dispecer Blogosferă

  63. Primavara frumoasa!

    Apreciază

    Aprilie 5, 2010 la 7:07 pm

  64. ADEVARAT A INVIAT!
    Cu ceva intarziere….dar este totusi a Doua zi de Paste, vreau sa va urez si eu sarbatori binecuvantate , cu multa lumina si sanatate!
    Primavara frumoasa!

    Apreciază

    Aprilie 6, 2010 la 6:23 am

    • Nu este târziu şi mă bucur nespus de vizită.

      Zile sublime alături de cei dragi!
      Adevărat a înviat!

      Apreciază

      Aprilie 7, 2010 la 2:02 am

  65. Hristos a inviat! Primavara linistita si plina de iubire, va doresc!

    Apreciază

    Aprilie 6, 2010 la 9:29 am

  66. Pingback: Livreşti « Ioan Usca

  67. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Sper că v-am nimerit!

  68. Cu mare intarziere, vreau sa va urez toate cele bune.
    O seara minunata!

    Apreciază

    Aprilie 6, 2010 la 10:36 pm

Lasă un răspuns

