De ce-ai fi tristă?

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Grigore Vieru
(n. 14 februarie 1935, Pererita, fostul judeţ Hotin, România, azi Republica Moldova – d. 18 ianuarie 2009, Chişinău)

Mi-ai fost aproape-ntotdeauna,
De nimeni si nicicand umbrita.
Norocul cerului e luna,
Norocul meu esti tu, iubito.
Te stiu de cand ca o zambila
Cresteai sub cer de primavara.
Erai frumoasa si copila
Frumoasa-ai fost si domnisoara.
De ce-as fi trist,
De ce-ai fi trista?!
Eu drag iti sunt, tu draga mie.

Dea Domnul si copiii nostri
Asa de fericiti sa fie!
Eu vad tristetea cum colinda
Prin dureroasa ta privire
Si vad, iubito, in oglinda
Cum zmulgi din par albite fire.

Iubita mea si-a mea comoara,
Nu mai fi trista chiar de-i toamna.
Frumoasa-ai fost si domnisoara,
Frumoasa ai ramas si doamna.
Te-albeste prima nea usoara,
N-o tainui pe sub naframa.
Frumoasa-ai fost si domnisoara
Si mai frumoasa esti ca mama.
Te bucura si nu fi trista,
Asa sunt toate randuite.
Frumoasa este orice varsta,
Un dar ce Domnul ni-l trimite.

48 responses

  1. Pingback: DE-ALE CHEFLIILOR – 666 «

  2. „Iubita mea si-a mea comoara,
    Nu mai fi trista chiar de-i toamna.
    Frumoasa-ai fost si domnisoara,
    Frumoasa ai ramas si doamna.
    Te-albeste prima nea usoara,
    N-o tainui pe sub naframa.
    Frumoasa-ai fost si domnisoara
    Si mai frumoasa esti ca mama”…

    O alegere de toată frumuseţea, dragostea mea… Şi am selectat un pasaj care înseamnă mult de tot, din punctul meu de vedere. Frumoasă ai fost. Frumoasă eşti şi acum. Frumoasă vei rămâne mereu. TE IUBESC!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 3:47 am

    • Să nu exagerăm, dragule…
      Că bine mai zicea Dudache…ha,ha,ha…

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, minune de om!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 3:53 am

  3. Vrei să-ţi spun eu de ce aş fi tristă? Păi, pentru că ne-ai lăsat cu „ochii în soare”, în ceea ce o priveşte pe Mara. Înţeleg eu că a lăsat-o Paul „încremenită”, dar până când? 🙂

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 9:39 am

    • Mi-a plăcut replica ta, mi-o ziseşi…dar…vine şi Mara, mai repede decât sperăm, vine cu acţiune şi mister.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:19 pm

  4. Tasha

    I-ai atins inima lui Vieru acolo sus la ceruri cred ca-ti multumeste…superba poezia …
    Azi pentru amandoi o melodie de dragoste!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 10:13 am

    • Iar noi îţi mulţumim din suflet pentru dedicaţie şi pentru vizitele mult aşteptate de noi.

      Te îmbrăţişăm şi îţi urăm zile pline de magie!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:20 pm

  5. Cristi banuiesc ca se referea si la frumusetea interioara, nu? ca asta exterioara trece! nici mama lu’ Q10 n’o poate mentine o viata!
    Pup Janin! Uikend minunat iti doresc!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 10:26 am

    • Sper şi eu ca tot omul care iubeşte un Lisandru de excepţie. Poate ne răspunde el când o face ochişori, noaptea trecută am bântuit pe bulevard la o plimbare de 2 ore. Bine a mai fost. Linişte, răcoare şi dulce plimbare.

      Pupici geaninoşi!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:23 pm

  6. chiar așa: de ce-ai fi tristă?:)

    te îmbrățișez cu drag!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 10:33 am

    • Bine ai revenit!
      Chiar ieri îi spuneam lui Cristi că scrii foarte rar în ultima vreme.
      Mă bucură trecerea ta.
      Te îmbrăţişez!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:24 pm

  7. Geanina…zic eu , 😀 , ca si exagerarea asta e la vremea ei si sti tu , ca si de erai ceacara , sura , schioapa , surda …Cristian te-ar fi vazut cea mai frumoasa….ca asa e cu dragostea …. 😀 Asa ca ,vorba dlui Vieru , Dumnezeu sa-l odihneasca! , sa nu fie tristete…,ci veselie maxima…ca e vineri , vine weekendul….iupiiiii!:D
    Weekend special sa aveti!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 10:43 am

    • Vom avea şi noi o seară de vineri de excepţie. Am făcut deja rezervările. Sper ca totul să decurgă conform aşteptărilor. Muzică live, dans şi cum spunea gazda…pânî la ultimul client stăm pe-aci…

      Zile magice, draga mea dragă!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:26 pm

  8. Geanina,o zi minunata 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 1:17 pm

    • Clipe divine alături de cei dragi!
      Mulţumesc pentru melodie.
      O ofer cu mare drag şi musafirilor mei.

      </object

      Zile pline de frumos!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:36 pm

  9. De ce-as fi trista cand inima-mi surade fericita? Cand domnul mi-e aproape si viata implinita?

    E superba poezia , e superba si melodia pe care v-a daruit-o Tasha.

    Dumnezeu sa va binecuvanteze cu fericire nesfarsita !

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 1:57 pm

    • Au ajuns la sufletul nostru gândurile tale minunate.

      Mulţumim fiindcă eşti alături de noi . Să ai multă sănătate şi te rog să ne spui cum evoluează sarcina.

      Te îmbrăţişăm cu toată dragostea.

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:39 pm

  10. tandra poezia
    tandra tu
    tandra iubirea voastra 🙂

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 2:21 pm

    • Mă bucur enorm fiindcă am reuşit să comentez iar pe blogul tău.
      Mi-a plăcut tare mult ultima postare.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 2:44 pm

  11. Dupa asa o poezie frumoasa, de ce-as fi trista? Te imbratisez cu mare drag!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 3:33 pm

  12. Gata…nu mai sunt trista 🙂 Poezia mi-a mers la suflet! O zi frumoasa.

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 3:44 pm

    • Bucuria este de partea mea. Îmi doresc doar cititori veseli, cu zâmbetul pe buze şi cu iubirea în buzunarul sufletului.

      Gânduri din cele mai bune!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 3:47 pm

  13. Carmen Negoita

    Dupa o zi stresanta la servici, este binevenita aceasta poezie. M-a facut sa zambesc si sa ma simt mai bine. 🙂 O seara buna!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 4:48 pm

    • Bine ai venit!
      Mă bucur să ştiu că stresul a fost şters de versurile regretatului Vieru.
      Mulţumesc pentru vizită!

      Gânduri bune către tine şi cei dragi ţie!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 6:05 pm

  14. ia si aici.
    de ce-ai fi trista?

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 5:07 pm

    • Eşti fenomenală, iar eu mă bucur precum un copil mic de darul primit.

      Te îmbrăţişez peste normă, draga mea dragă!

      Apreciază

      Aprilie 9, 2010 la 6:06 pm

  15. Pingback: Întâmplări din realitatea suedeză « Andi Bob

  16. Pingback: Smells Like Teen Spirit… « Consiliul Naţional al Blogosferei

  17. O seara frumoasa ca tine, draga mea prietena draga.Frumoase si sincereversurile domnului Vieru. Te imbratisez cu mare drag.

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 9:01 pm

    • Versuri ce mi-au mers la suflet.
      Mă bucur să ştiu că ai trecut şi ai citit, draga mea dragă!

      Zile magice!

      Apreciază

      Aprilie 11, 2010 la 3:44 am

  18. De ce-am fi tristi?
    Mi-ar placea sa n-am un raspuns la aceasta intrebare, din pacate, stiu/stim.
    E o tristete ,amaraciune si chiar teama.
    Un weekend minunat!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 9:37 pm

    • Mi-aş dori să pot face o magie şi să determin tristeţea să devină cupa fericirii.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Aprilie 11, 2010 la 3:45 am

  19. Pingback: Galerie de pictura Dante Gabriel Rossetti « my heart to your heart

  20. Este ca o soapta blanda pentru suflet aceasta poezie!
    Imi place incepand de la titlu: „De ce-ai fi tristă?”
    Suna ca o mangaiere… 🙂

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 10:17 pm

  21. mi s a facut dor de Vieru…..frumoase versurile alese de tine pt postare:):*

    Apreciază

    Aprilie 9, 2010 la 11:14 pm

    • Dor de Vieru şi de poezia lui, asta am simţit şi eu când am făcut alegerea.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Aprilie 11, 2010 la 3:46 am

  22. Draga Geanina, e minunat textul tau cu Cafeneaua sufletelor.N-am putut comenta acolo, asa ca scriu aici.
    Mi-a placut foarte mult descrierea prepararii si fierberii cafelei. 🙂
    Un weekend minunat alaturi de Cristian!

    Apreciază

    Aprilie 10, 2010 la 8:14 am

    • Nu ştiu de ce nu s-a putut comenta şi regret că ţi-am răpit din timp.

      Mulţumim pentru urări.

      Zile de vis şi pentru tine!

      Apreciază

      Aprilie 11, 2010 la 3:47 am

  23. Pingback: Ioan Usca – Ultimul Mitropolit 1 « Caius

  24. Pingback: Leapsa de la Elena « my heart to your heart

  25. Pingback: Revenire « Vânare de vânt

  26. Ce frumoasa poezie, pacat ca de multe ori suntem tristi si nu apreciem frumusetea vietii…
    Weekend placut! 🙂

    Apreciază

    Aprilie 10, 2010 la 5:27 pm

    • Uităm să apreciem frumuseţea clipelor alături de cei dragi.
      Când îi pierdem realizăm.

      Gânduri pline de frumos!

      Apreciază

      Aprilie 11, 2010 la 3:48 am

  27. fireflight

    Foarte frumoase versuri. O seara minunata!

    Apreciază

    Aprilie 11, 2010 la 10:27 pm

Lasă un răspuns

