Iubește…

Mă-ndrept către fereastră, ating, privesc şi sper
Că-i chipul tău pe-un nor ce-nalţă ochi spre cer,
Iar gândul meu pufos îţi mângâie privirea,
Cu-n deget cald şi blând redându-i strălucirea.

Pe genele-ţi de vată pictez Pasărea Phoenix,
În ochi de cer albastru torn dulcea sevă Onix,
Ating buzele-ţi moi cu roşu curcubeu,
În pletele-ţi întoarse îţi prind Soarele meu.

Stau nemişcat o clipă de teamă să nu pleci,
Apoi te prind de mână, un prag de nor să treci,
Îl modelezi cu fruntea, compresă rece-mi laşi,
Pe dorul ce-mi frământă sufletu-mi nărăvaş.

Îţi croşetez iubirea pe trup din fir de nor,
Te-mbrac şi aştern pe umăr dulce şi blând fior,
O geană tremurândă m-alintă ştrengăreşte,
Întreaga ta fiinţă zâmbeşte cald, iubeşte.

Iubeşte cu puterea talazului ce-şi sparge
Dorinţele spumoase l-atingerea de mal,
Iubeşte ca meduza blândeţea unui val,
Iubeşte aşa cum nimeni nu ştie să iubească,
Cu patimă arzândă, dorinţă nebunească.

A iubi înseamnă a înceta să trăiești pentru tine, a face ca toate sentimentele omenești, teama, speranța, durerea, bucuria, plăcerea să nu depindă decât de o singură ființă; înseamnă a te cufunda în infinit, a nu găsi nicio limită simțirii, a-ți închina viața unei ființe în asa fel încât să nu trăiești și să nu gândești decât pentru a o face fericită; a turna măreție în înjosire, a găsi alinare în lacrimi îndurerate, plăcere în suferință și suferința în plăcere; adică a întruni în sine toate contradicțiile.

Balzac

41 responses

  1. Superb, divin…. Una dintre cele mai frumoase poezii pe care le-am citit vreodată, sincer.
    Te pup!

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 11:43 am

    • Mă bucur mult că ţi-a plăcut.
      E scrisă cu sufletul şi ţi-o dăruiesc cu mare drag.

      O noapte liniştită!

      Apreciază

      Aprilie 28, 2010 la 11:27 pm

  2. Geanina,poezia ta plina de iubire se potriveste cu melodia pe care ti-am dedicat-o,o zi minunata 🙂

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 12:24 pm

  3. IUBIREA… inepuizabila sursa de inspiratie; de-atatia ani poetii, scriitorii, pictorii dezbat toate fatetele ei si tot mai este ceva de spus…pentru ca fiecare dintre noi este unic si iubirea fiecaruia este UNICA. 😛

    Este deosebit de frumoasa si aceasta poezie, Geanina. 😛

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 1:27 pm

  4. Pingback: LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (9) «

  5. „Iubeşte aşa cum nimeni nu ştie să iubească,
    Cu patimă arzândă, dorinţă nebunească.” – cred ca ai spus totul prin aceste versuri minunate.

    O zi binecuvantata!

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 2:15 pm

    • Încerc să exprim ceea ce spune sufletul de fiecare dată.
      Mulţumesc mult pentru vizită!

      Zile senine alături de cei dragi!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 7:15 am

  6. Stau nemişcat o clipă de teamă să nu pleci,
    Apoi te prind de mână, un prag de nor să treci,
    Îl modelezi cu fruntea, compresă rece-mi laşi,
    Pe dorul ce-mi frământă sufletu-mi nărăvaş.

    Sufletele noastre galopează unul lângă celălalt pe o câmpie nesfârșită… Iar atunci când simțim oboseala ne oprim pentru ne așeza în iarbă de dor și privim cu încântare destinul care ne-a adus împreună…

    Îţi croşetez iubirea pe trup din fir de nor,
    Te-mbrac şi aştern pe umăr dulce şi blând fior,
    O geană tremurândă m-alintă ştrengăreşte,
    Întreaga ta fiinţă zâmbeşte cald, iubeşte.

    Nu poți sănu zâmbești atunci când dragostea te cuprinde în brațele ei. Mi-aș dori ca mulți, foarte mulți oameni să simtă tot ceea ce simțim noi în fiecare zi…

    Iubeşte cu puterea talazului ce-şi sparge
    Dorinţele spumoase l-atingerea de mal,
    Iubeşte ca meduza blândeţea unui val,
    Iubeşte aşa cum nimeni nu ştie să iubească,
    Cu patimă arzândă, dorinţă nebunească.

    Iubire. Iubire. Iubire. Nu se poate fără iubire, iar cine crede că iubirea și romantismul vor deveni vreodată desuete este cu siguranță nebun!

    TE IUBESC, dragostea mea, și te sărut pe suflet!

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 2:26 pm

    • Sufletele noastre nu vor fi despărţite nicicând . Iubirea noastră este veşnic verde fiindcă este primăvară permanent în sufletul nostru.

      Te iubesc, minune de om!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 7:14 am

  7. Decât să-l citesc pe Cărtărescu în cărțile de Limba Română, mai bine Geanina Lisandru și a ei iubire. Zi plăcută!

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 2:33 pm

    • Mă onorează comentariul, dar este prea mult pentru mine.

      Mulţumesc de vizită.

      Zile pline de magie!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 7:12 am

  8. Iubirea expusă în cuvintele ritmate, colorate și plăcute auzului, își găsesc și explicația în sublimul comentariu al celui căruia îi sunt dedicate. Când ai ocazia să citești așa ceva, poți spera că nu totul se rezumă la pragmatism şi că într-adevăr, Dumnezeu este iubire și dă unora talentul de a o exprima în cuvinte.

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 3:20 pm

    • Bine ai venit!
      Mulţumesc pentru comentariul de suflet.

      Gânduri din cele mai bune şi zile senine!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 7:11 am

  9. „Îţi croşetez iubirea pe trup din fir de nor,
    Te-mbrac şi aştern pe umăr dulce şi blând fior,
    O geană tremurândă m-alintă ştrengăreşte,
    Întreaga ta fiinţă zâmbeşte cald, iubeşte.”

    Intru mai rar pe bloguri in ultimul timp , tu cred ca intelegi motivul,insa ma bucur deoarece de fiecare data cand vin la tine gasesc noi si noi versuri insirate din aceeasi Iubire minunata care se pare ca arde in tine fara a te mistui …

    Si… o noua veste care m-a bucurat: se pare ca voi avea o fetita 🙂

    Te imbratisez cu mult drag Geanina …Dumnezeu sa va bionecuvanteze!

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 4:09 pm

    • Mă bucură mult vestea. Să trăiască, să fie sănătoasă şi să te bucuri de ea.
      Nu mai face efortul de a intra în virtual , acum trebuie să fii concentrată numai la minunea ce va veni pe lume.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 7:10 am

  10. Tasha

    Mi-e dor de voi…..mi-e dor de vocile voastre….va iubesc!

    Apreciază

    Aprilie 27, 2010 la 9:26 pm

  11. Pingback: Când politica devine un spectacol TV - Cel care striga in pustie

  12. Pingback: Morse « my heart to your heart

  13. Frumoasă poezie de dragoste…Îmi umpli sufletul, draga mea Geanina…Pupici

    Apreciază

    Aprilie 28, 2010 la 12:19 am

    • Sufletul plin de frumos nu se va ofili niciodată.

      Mulţumesc pentru comentariu.

      O seară plină de iubire!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 12:21 am

  14. Pingback: GURMAND «

  15. Pingback: Ioan Usca/Ioan Traia – Comentarii la Psalmul 23 « Ana Usca

  16. Pingback: Comentarii la Facerea – 11 « Ioan Sorin Usca

  17. Pingback: Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 16 « Caius

  18. Pingback: De ce iubim femeile « Ioan Usca

  19. Mă-ndrept către fereastră, ating, privesc şi sper
    Că-i chipul tău pe-un nor ce-nalţă ochi spre cer,
    Iar gândul meu pufos îţi mângâie privirea,
    Cu-n deget cald şi blând redându-i strălucirea.

    Gingasia versurilor tale mangaie sufletul si atinge inima.Si imaginea este excelenta, draga mea Geanina! Imbratisari mii…..

    Apreciază

    Aprilie 28, 2010 la 9:22 am

    • Iar vizitele tale de peste un an pe blogul meu o adevărată binecuvântare.

      Te îmbrăţişez şi trimit gânduri în buchete pline de respect!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 12:20 am

  20. Pingback: Bucurie « Nataşa

  21. Frumoase versuri si simtiri asternute in pagina alba virtuala…Plutire lina si frumoasa pe nori pufosi de dragoste , asta va doresc! 🙂

    Apreciază

    Aprilie 28, 2010 la 10:27 am

    • Am primit cu braţele deschise plutirea pe norişorii pufoşi.
      Ne este tare bine.

      Gânduri spumoase trimit către tine, draga mea dragă!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 12:18 am

  22. Stii, cand vreau sa respir iubire, trec pe la tine si pe le Cristi. Nu ma dezamagiti niciodata, mersi!

    Apreciază

    Aprilie 28, 2010 la 1:31 pm

    • Ne faci o mare bucurie cu aceste vizite.

      Te aşteptăm de fiecare dată cu mare drag.

      Seară plină de iubire!

      Apreciază

      Aprilie 29, 2010 la 12:15 am

  23. Pingback: Sirena diplomatică « Andi Bob

  24. Salutări …și suspine… și flori de măr!!

    Apreciază

    Aprilie 28, 2010 la 1:41 pm

  25. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Un tablou pe săptămână. Vitralii vegatale pe roșu de catifea

  26. ,,Iubeşte cu puterea talazului ce-şi sparge
    Dorinţele spumoase l-atingerea de mal,
    Iubeşte ca meduza blândeţea unui val,
    Iubeşte aşa cum nimeni nu ştie să iubească,
    Cu patimă arzândă, dorinţă nebunească.”

    Ce bine venită este prozodia uşor schimbată a ultimelor versuri! Îi potenţează mesajul, te face să tresari, să murmuri un cântec…Se simte că inima ta vibra mai puternic…

    Frumos, Geanina! Foarte frumos! Mulţumesc!

    Apreciază

    Mai 1, 2010 la 7:41 am

    • Inima mea vibrează permanent în preajma lui Cristian şi a Mariei.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:14 pm

Lasă un răspuns

