Noaptea de mai de Ștefan Octavian Iosif

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Ștefan Octavian Iosif
(11 septembrie 1875, Braşov – 22 iunie 1913, Bucureşti)

Plăsmuiri din basme
M-au împresurat?

Aripi de fantasme
Poate-au scuturat

Aur peste ele?
Cine dete, oare,
Strai de sărbătoare
Gândurilor mele?

Stau încremenit
Parcă niciodată
N-am mai pomenit
Noapte-aşa-nstelată,

Floare de cireş
Mai strălucitoare,
Tril mai fără greş,
De privighetoare!
Luna iese-acum

Şi-n albastra noapte
Ninge-argint pe drum,
Umple tot de şoapte;

Adâncite-n vis
Florile grădinii,
Gingaşul narcis,
Iasomia, crinii,
Trandafirii-nvolţi,

Sub catapeteasma
Uriaşei bolţi,
Îşi unesc mireasma;
Taine din poveşti

Murmură-n fântână…
Unde zăboveşti,
Dulcea mea stăpână?
Tremură de dor

Gândurile mele:
Nu te-nduri de ele
Tu, stăpâna lor,
Care-n orice floare

Pui un curcubeu —
Tu, surâzătoare
Rază-n plânsul meu?

42 responses

  1. Ce bucurie simplă și adevărată e o poezie atât de frumoasă. Felicitări pentru alegere! O lună mai (Mai) însorită-înflorită-înverzită! 🙂

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 12:51 pm

    • Să înverzească speranţele şi iubirea să fie la loc de cinste în sufletul nostru.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:44 pm

  2. acuarele

    Multumesc mult, Geanina, foarte frumoase versuri!…

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 1:17 pm

  3. Geanina,este poetul meu brasovean,multumesc pentru aceasta minunata postare a poeziei
    NOAPTE de MAI…weekend minunat 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 1:41 pm

    • Chiar mă bucur să aflu .
      Zile liniştite alături de cei dragi!
      Preiau cu mare. Sper să nu fie iar probleme.

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:42 pm

  4. Pingback: Lanul de grâu « Jocul de-a v-ati cuvintelea

  5. Pingback: PICIORU` LU` TASE (2) «

  6. Bineînțeles, iubirea mea, fiecare zi alături de tine este o poveste. Reală. Iar pentru asta îți mulțumesc din tot sufletul… TE IUBESC!

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 2:10 pm

  7. Esti o persoana deosebita. Nu am mai avut timp sa trec in vizita sa citesc frumoasele tale poezii, scrieri, dar tu nu ai uitat de mine. Multumesc ca ma intelegi si esti alaturi de mine. Cu drag, o eleva de suflet cu absente dar cu multa dragoste fata de blogul tau. 🙂

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 2:12 pm

    • Ştiu cum sunt aceste momente, însă trec de fiecare dată cu mare drag. Ar fi culmea să uit.

      Sunt alături de tine.
      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:39 pm

  8. Pingback: When Andi Met Sally « Andi Bob

  9. f frumoasa poezia:)
    nu o stiam;))

    mai…..hmmmmmmmmmmmmmmmmmm:) ramane secret:P

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 2:59 pm

  10. Te asteapta un premiu la mine pe blog!
    O zi buna!

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 3:02 pm

  11. http://noaptebunacopii.wordpress.com/2010/04/30/am-obosit/

    […] Am obosit albastru
    precum cerul de infinit. […]

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 3:16 pm

  12. foarte frumoase versurile! Multumesc!

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 3:55 pm

  13. Am uitat Geanina ca astazi este ziua cand poetii consacrati ne fac cinste blogurilor. 😛
    Ma bucur pentru frumoasele alegeri pe care le faci.

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 3:57 pm

  14. Totul este verde…
    Dar ochii tai stiu cel mai bine aceasta.

    Totul este inflorit…
    Dar sufletul tau traieste aceasta.

    Totul poarta „strai de sărbătoare”.
    Intreaga fiinta doreste aceasta! 😛

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 4:06 pm

  15. Nici nu stii ce suparata am fost azi pt ca nu am avut timp de lecturat… iar in troleu imi venea sa pun modemul sa va citesc…cu traficul nostru… ma luase somnul…dar am ajuns acasa….si mi-am revenit…imi face multa placere sa va citesc dragii mei.
    Va doresc un wekend de vis, plin de iubire!

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 5:38 pm

    • Ne eşti tare dragă. Mulţi ani fericiţi şi liniştiţi alături de minunile tale.

      Te îmbrăţişăm cu mare drag!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:33 pm

  16. Carmen Negoita

    Inspirata alegere pentru inceput de MAI… cand primavara este la superlativ. Zi frumoasa sa ai!

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 6:05 pm

  17. Sub catapeteasma
    Uriaşei bolţi,
    Îşi unesc mireasma;
    Taine din poveşti

    Murmură-n fântână…
    Unde zăboveşti,

    Cata gingasie a adunat in aceste versuri „badea Iosif”! Superba ta alegere Geanina draga m-a incantat peste masura…
    Sa ai o seara frumoasa ca si aceste versuri minunate.

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 6:50 pm

    • Mulţumesc din suflet pentru trecere şi comentariu. Mi- a plăcut tare mult postarea ta de miercuri.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:31 pm

  18. Multumim mult pentru link, Geanina! Un 1 mai cat mai placut. Te-am pupat. 🙂

    Apreciază

    Aprilie 30, 2010 la 8:06 pm

  19. Pingback: Carte de vizită. (1) « Cristian Dima

  20. Pingback: Valuri de pace « Ҩ Gabriela Elena

  21. O poezie frumoasa de tot.Poate ca daca am timp si dispozitia potrivita, voi face un videoclip pana nu trece primavara.
    Un weekend minunat!

    Apreciază

    Mai 1, 2010 la 12:57 am

  22. Geanina, ce poezie frumoasă ai ales!!! Ca de obicei!
    Ce poet sensibil! Câtă armonie între inima lui şi inima primăverii!
    Frumos de tot încheie!
    ,,Pui un curcubeu —
    Tu, surâzătoare
    Rază-n plânsul meu?”

    Doamne, ce bine că ai inventat poezia şi poeţii!

    O zi cu primăvara în suflet vă doresc!

    Apreciază

    Mai 1, 2010 la 7:45 am

    • Mulţumim pentru ploaia de gânduri.

      Fără poezie clipele de iubire nu ar mai avea aceeaşi strălucire.

      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 12:12 pm

  23. Pingback: Comentarii la Facerea – 14 « Ioan Sorin Usca

  24. Pingback: Ioan Usca/Ioan Traia – Comentarii la Psalmul 26 « Ana Usca

  25. Pingback: Ultimul Mitropolit – 19 « Caius

  26. mishulake

    Copila Tu Crede Poetii Ce Scriu

    Copilă, tu crede poeţii ce scriu,
    Căci lor li s-a dat o putere
    S-audă mai bine, să simtă mai viu
    Întreagă a lumii durere.

    Ei sunt ca oceanul ce-neacă vrun mal,
    Dar când se retrage, el lasă
    Mai fin nisipişul, şi-aduse de val,
    Ici-colo şi perle ne lasă.

    cosbuc

    Apreciază

    Mai 1, 2010 la 9:19 am

    • Bine ai venit!
      Mulţumesc pentru aceste versuri sublime.

      Zile pline de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Mai 1, 2010 la 9:25 am

Lasă un răspuns

