Nopţile

Dacă e vineri – e poezie pe pâine Octavian Paler
(n. 2 iulie 1926, Lisa, judeţul Făgăraş, actualmente în judeţul Braşov — d. 7 mai 2007, Bucureşti)

Nopţile, când îmi amintesc iarăşi de noi,
totdeauna pe întuneric şi ameninţaţi totdeauna,
îmbrăţişaţi sub ghilotină mereu,
totdeauna obsedaţi de timp şi de noapte,
hăituiţi de umbre în care ne recunoaştem pe noi,
totdeauna ca în prima noapte a lumii
şi totdeauna vorbind despre sfîrşitul iubirii,
totdeauna amintindu-ne de mări şi de soare
şi totdeauna pe acest nisip negru al nopţii
fără să ştim dacă mâine vom mai fi împreună,
totdeauna aşteptând cuţitul ghilotinei să cadă,
totdeauna despărţirile,
totdeauna dragostea ameninţată de alţii
şi de noi înşine,
totdeauna sub acest soare negru
care ne luminează, când se ating, mîinile,
totdeauna înfricoşaţi că mîinile noastre
vor ajunge la capătul dragostei noastre
şi totdeauna visînd ne iubim fără să ştim
dacă suntem primii oameni pe lume sau ultimii,
dacă lumea începe cu noi sau sfârşeşte.
Totdeauna dragostea în umbră ca înţelepţii lui Rembrandt,
ea care n-are nevoie de înţelepciune, ci de speranţă
şi totuşi dacă vom muri vreodată dragostea noastră,
va muri nu din pricina nopţii
ci din pricină că noi înşine am ameninţato prea mult.

Noi suntem ca un cântec, nu credeţi? Un cântec nu se poate cânta niciodată de la sfârşit spre început. Trebuie să-l cânţi totdeauna îndreptându-te spre sfârşit.

Octavian Paler

49 responses

  1. Azi se implinesc trei ani de cand ne-a parasit. 😦
    E frumoasa poezia aleasa de tine.Si citatul.
    Am adus si eu un citat de-al lui.

    „Unii se nasc bătrâni şi unii devin bătrâni foarte repede. Iar unii, ca mine, nu se maturizează niciodată.”

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 7:12 am

  2. Pingback: Rudolf Schweitzer-Cumpănă, pictor şi grafician român « my heart to your heart

  3. Pingback: Când doi se ceartă… « Noaptebunacopii's Blog

  4. Pingback: Mathieu Bénézet (n. 1946) – Ornicul buzelor… « Orfiv

  5. Bună Ziua
    Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
    Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
    Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
    Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea, să ne acorzi un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
    Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhisper_com sau un email radiowhisper_com@yahoo.com pentru a discuta mai multe.
    Mulţumesc,
    Cu stimă Vlad!

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 8:34 am

  6. Pingback: Cu elefantul « Nataşa

  7. http://noaptebunacopii.wordpress.com/2010/05/07/cand-doi-se-cearta…-2/

    […] UPDATE: REMEMBER: La mulţi ani, domnule Octavian Paler, acolo, sus, în cer, de-a dreapta lui Dumnezeu! Poate găsiţi o modalitate de a trimite şi poporului acesta un pic de înţelepciune, un pic de trezire, un pic de mai bine. (Astăzi se împlinesc trei ani de când d-l Octavian Paler a plecat într-o altă dimensiune.) […]

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 8:59 am

  8. Pingback: UNDE DAI ȘI UNDE CRAPĂ «

  9. Pingback: Despre opţiuni… « Dispeceriţa

  10. Tot ce a scris Paler mi se pare excepţional…

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 9:50 am

  11. Pingback: The Lion Jim and Leonessa Sonia « Andi Bob

  12. Tare as fi dorit sa aflu ce ar fi zis maestrul Paler despre ceea ce ni se intampla acum… Gandirea dumnealui este ca o gura de oxigen si ne mai ofera putina liniste sufleteasca. Pacat ca altii vor din toata fiinta lor sa ne distruga…

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 10:06 am

    • Maestrul spunea mereu la Gâdea în emisiune, dar sunt prea puţini care au acceptat gura de oxigen.
      Or dori alţii, dar nici noi nu ne lăsăm.

      O seară plină de frumos şi bun!

      Apreciază

      Mai 7, 2010 la 11:56 pm

  13. Pingback: Animozităţi « Ioan Usca

  14. Dumnezeu sa-l ierte! Un mare, mare om!
    Pupici Janin!

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 11:51 am

  15. Bună alegere cu Paler 🙂
    Mereu l-am citit cu admiraţie.

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 12:24 pm

  16. Dumnezeu să-l odihnească pe Maestrul Paler. Știa întotdeauna cum să sintetizeze formidabil tot ceea ce se întâmpla în jurul său și în jurul nostru. Nu a fost luat în seamă de multe ori, din păcate… O alegere extrem de inspirată, minunea mea…

    TE IUBESC, DRAGOSTEA MEA!

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 12:42 pm

  17. Salut, esti interesat/a de un schimb de link/banner cu site-ul http://www.aschiutta.com ? Astept un raspuns. O zi buna in continuare

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 2:59 pm

  18. Pingback: Carne de tun… « Dispecer Blogosferă

  19. Pingback: Life would be miserable without them: 3. Nickelback « Ҩ Gabriela Elena

  20. Geanina,sarutmana pentru aceasta postare a MAESTRULUI OCTAVIAN PALER,un OM INTRE OAMENI,CA MULT IMI LIPSESTE 😦
    P.S.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 4:23 pm

  21. Nu au trecut decat trei ani de cand s-a stins si, deja, putem sa ne convingem cata dreptate avea.
    Dumnezeu sa-l ierte, daca are pentru ce!

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 4:34 pm

    • Tot timpul l-am ascultat cu mare plăcere, precum copiii care aşteptau darul adus de părinţi atunci când veneau acasă…

      Seară plină de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Mai 7, 2010 la 11:42 pm

  22. Pingback: Mă scurg precum ploaia « Mihaela Man

  23. Pingback: Noi…plebea – Sânge balcanic (77) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  24. Carmen Negoita

    totdeauna scrii despre iubire… totdeauna imparti pupici geaninosi… totdeauna ai dragostea langa tine… totdeauna te citesc cu drag… 🙂

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 6:29 pm

    • Marea iubire este lângă mine permanent şi de aici şi inspiraţia.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Mai 7, 2010 la 11:35 pm

  25. Are Octavian Paler multe poezii frumoase. 🙂

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 7:11 pm

  26. Pingback: Un set de dorinţe « Ioan Usca

  27. Multumesc.

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 8:17 pm

  28. Spun doar atât: e Paler! Pupici dulci!

    Apreciază

    Mai 7, 2010 la 9:54 pm

  29. Pingback: Reflector – Sânge balcanic (79) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  30. Pingback: Paranoia criticist – Sânge balcanic (80) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  31. Pingback: Comentarii la Facerea – 21 « Ioan Sorin Usca

  32. Pingback: Ioan Usca/Ioan Traia – Comentarii la Psalmul 33 « Ana Usca

  33. Pingback: Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 26 « Caius

  34. Pingback: Richard Eberhart (1904-2005) – Mielului « Orfiv

  35. Superba poezia:)

    Apreciază

    Mai 13, 2010 la 11:06 am

Lasă un răspuns

