Legendele ploii

UPDATE – iubesc cum nu mi s-a mai întâmplat vreodată. Un om de excepţie fără de care viaţa mea ar fi precum Sahara. Cristian Lisandru este autorul trăirilor pe care nu credeam să le întâlnesc vreodată.

TE IUBESC, MINUNE DE OM!

Cadână-mi este ploaia de-un secol şi mai mult,
Susură legende şi-mi place teribil să ascult,
Povestea ei, povestea noastră, a tuturor,
Taifas prelins din ochiul de geam răbdător.

Îmbată, atinge, sărută şi strânge cu forţă ,
Balsam de ploaie arde în trup precum o torţă,
Mistuie gândul, îl scaldă-n culoare ferventă,
Il pune în valoare prin crudul verde de mentă.

Ploaia şerpuieşte picuri pe suflet casant,
Destinu-l îmbracă cu grijă în roşu apetisant,
Duios declamă stropul text dulce versuit,
Inundă-n val iubirea prin porul rumenit.

Ne prindem de mână prin ploi străvezii ,
Ne strâgem în braţe cu patos la ore târzii,
Pune-mi şirag de perle din picături de ploaie,
Să văd cum se reflectă iubirea în odaie.

Şopteşte-mi pe-ntuneric că ploaia e de vină,
De tot ce ni se-ntâmplă şi ce va fi să vină,
Îmi prinzi şal de ploaie pe umerii reci,
Iubeşti tot din mine, cu mine viaţa-ţi treci.

22 responses

  1. Cadână-mi este ploaia de-un secol şi mai mult,
    Susură legende şi-mi place teribil să ascult,
    Povestea ei, povestea noastră, a tuturor,
    Taifas prelins din ochiul de geam răbdător.

    O ploaie în postura de cadână – recunosc că nu am mai citit aşa ceva până acum şi mă bucur că ţi-a venit o astfel de idee în minte… Legendele ploii sunt multe, iar tu ştii să le transmiţi, iubirea mea. Şi nu numai atât. Atunci când plouă eşti şi melancolică şi romantică şi pasională…

    Îmbată, atinge, sărută şi strânge cu forţă ,
    Balsam de ploaie arde în trup precum o torţă,
    Mistuie gândul, îl scaldă-n culoare ferventă,
    Il pune în valoare prin crudul verde de mentă.

    Ploaia şerpuieşte picuri pe suflet casant,
    Destinu-l îmbracă cu grijă în roşu apetisant,
    Duios declamă stropul text dulce versuit,
    Inundă-n val iubirea prin porul rumenit.

    Ploaia percepută ca balsam. Balsamul care cade peste un suflet casant – şi această imagine îmi place foarte, foarte mult -, balsamul care „mistuie gândul” după ce îl evidenţiază prin „crudul verde de mentă”…

    Ne prindem de mână prin ploi străvezii ,
    Ne strâgem în braţe cu patos la ore târzii,
    Pune-mi şirag de perle din picături de ploaie,
    Să văd cum se reflectă iubirea în odaie.

    Şopteşte-mi pe-ntuneric că ploaia e de vină,
    De tot ce ni se-ntâmplă şi ce va fi să vină,
    Îmi prinzi şal de ploaie pe umerii reci,
    Iubeşti tot din mine, cu mine viaţa-ţi treci.

    Eu, care nu aveam o relaţie prea bună cu ploaia, m-am schimbat numai după ce te-am cunoscut pe tine, dragostea mea mare. Ţi-aş pune acel „şirag de perle din picături de ploaie” despre care scrii aşa de frumos şi mi-aş”trece viaţa” numai şi numai alături de tine… Nici nu-mi pot imagina cum ar fi viaţa fără tine, Genucule…

    TE IUBESC!

    Apreciază

    Iunie 5, 2010 la 12:15 am

    • Tu ştii mai bine decât oricine cât iubesc ploile şi ce trăiri am.

      Te iubesc prin ploaie , vânt, furtună, zăpadă sau chiar Sahara, minune de om!

      Apreciază

      Iunie 5, 2010 la 12:20 am

      • Îţi mulţumesc pentru dragostea ta, iubire… Sunt alături de sufletul tău în fiecare ceas şi în fiecare zi… De strajă. TE IUBESC!

        Apreciază

        Iunie 5, 2010 la 12:49 am

  2. Pingback: PRIN VIAŢĂ, CU MÂINILE ÎN BUZUNARE… «

  3. Splendida, ca de obicei. De fapt nu are de ce sa ma mire….asa este iubirea….weekend placut, dragii mei!

    Apreciază

    Iunie 5, 2010 la 6:16 am

    • Mulţumesc pentru vizită. Iubirea are un cuvânt greu de spus.
      Te îmbrăţişăm cu mare drag!

      Apreciază

      Iunie 5, 2010 la 11:04 pm

  4. Cred ca m-a prins si pe minepoezia ta, in special ultima strofa…Dupa cum ti-am mai spus candva, imi place ploaia ! Ma simt libera oridecate ori merg prin siroaie de apa…sunt eu cu adevarat…
    Mii de pupici din Vrancea si binecuvantari pentru sufletul tau sensibil!

    Apreciază

    Iunie 5, 2010 la 10:26 am

  5. Geanina,mi-ai adus aminte de filmul Legendele Toamnei…:),sa fitiiubiti ,un weekend minunat !
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Iunie 5, 2010 la 1:27 pm

    • Şi noi îţi trimitem toate gândurile noastre bune.

      Zile pline de iubire!

      Preiau cu mare drag.

      Apreciază

      Iunie 5, 2010 la 11:06 pm

  6. April

    SPLENDID! Iubirea voastră e un excelent subiect de film.
    O seară minunată!

    Apreciază

    Iunie 5, 2010 la 5:39 pm

  7. Pingback: SCRISOARE « Carmen Negoita PHOTOGRAPHY BLOG

  8. Pingback: Ce faci, Opoziţie ? « World of Solitaire's Blog

  9. Pingback: P.A. – Hai vino! « Cristian Dima

  10. versuri foarte frumoase si poza este foarte expresiva si potrivita pentru aceasta poezie

    Apreciază

    Iunie 9, 2010 la 1:00 pm

  11. Ce frumos, mai exista asa ceva in lumea asa ininata? Mai exista declarati asa de minunate?

    Apreciază

    Februarie 2, 2011 la 9:27 am

  12. Minunat!

    Apreciază

    Noiembrie 26, 2012 la 3:18 pm

Lasă un răspuns

