Romanţa cu ţânţar

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Nina Cassian, născută Renée Annie Cassian (n. 27 noiembrie 1924, Galaţi),

Îţi mai aduci aminte, toamnă ?
Era târziu. Eram o doamnă.

Aveam lungi rochii-n roz, lila,
şi îl aveam pe vino-ncoa

sub forma unui căţeluş
cu ochi de cocs, cu bot de pluş.

Fugind de sufletele moarte,
de-atatea ori ieşeam din carte,

mă lepădam de privilegii
visând să pot rosti « exegi »,

să las pe drumul nimănui,
clădiri, poeme şi statui.

Îţi mai aduci aminte, vară ?
Era-n amurg. Eram murdară.

Îmi şiroiau pe două laturi,
zadarnici, anii mei cei maturi.

Zbura ţântarul Anofel
pe lângă sânul meu rebel,
pe gura mea de poamă coarnă.

Era în zori. Şi era iarnă.

15 responses

  1. Vai cat de mult imi place Romanţa cu ţânţar! Superb! Multumesc Geanina pentru asa o incantare. Weekend placut iti doresc!

    Apreciază

    Iunie 18, 2010 la 4:54 pm

    • Mi-am adus aminte astăzi de ea. Am citit-o pentru prima dată prin generală. M-am gândit că ar fi bine să ne destindem puţin la final de săptămână.

      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Iunie 18, 2010 la 5:00 pm

  2. Eu nu o stiam…
    Decat pe cea a lui Cincinat Pavelescu…Intima.
    „Iti mai aduci aminte doamna?
    Era tarziu si era toamna…”
    M-a amuzat tantarul… 🙂
    Un week-end placut sa aveti!

    Apreciază

    Iunie 18, 2010 la 5:41 pm

    • Uite o situaţie în care zâmbim atunci când auzim ceva despre insecta care ne înţeapă şi ne terorizează când ne este lumea mai dragă.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Iunie 18, 2010 la 5:55 pm

  3. Fugind de sufletele moarte,
    de-atatea ori ieşeam din carte,

    mă lepădam de privilegii
    visând să pot rosti « exegi »,

    să las pe drumul nimănui,
    clădiri, poeme şi statui.

    Multumesc pentru nemuritoarea Nina Cassian! De mult nu am mai citit poemele ei…recunosc. O seara si un wekend minunat ca sufletul tau sa ai draga mea!

    Apreciază

    Iunie 18, 2010 la 6:58 pm

    • Eu îţi mulţumesc pentru răbdarea de a-mi citi postările .
      Mi-am amintit de poeziile ei, de aceasta în mod special.

      Seară plină de magie alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 18, 2010 la 7:04 pm

  4. Imi place romanta Ninei Cassian.Sincera sa fiu am si uitat de ea.Iti multumim,Geanina ca ne-ai adus aminte de aceasta poezie minunata.
    Un weekend cat mai frumos tie si lui Cristian!
    Gabi.

    Apreciază

    Iunie 18, 2010 la 7:19 pm

    • Sufletul meu se bucură de fiecare trecere a ta, de fiecare gând al tău.
      Sunt fericită să ştiu că îţi place şi ţie poezia Ninei Cassian.

      Să ai o seară divină alături de cei ce te iubesc!

      Apreciază

      Iunie 18, 2010 la 7:52 pm

  5. Pingback: Costobocii de ieri si emilBOCii de azi - Cel care striga in pustie

  6. primele doua versuri sunt de exceptie… 🙂
    Un weekend linistit!

    Apreciază

    Iunie 19, 2010 la 8:19 am

  7. Pingback: MAGIE « Carmen Negoita PHOTOGRAPHY BLOG

  8. Geanina,de origine evreiasca,o sambata minunata!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Iunie 19, 2010 la 12:08 pm

  9. MI-a placut foarte mult! weekend placut dragii mei!

    Apreciază

    Iunie 19, 2010 la 9:38 pm

Lasă un răspuns

