Prezent

Iubirea nu-ţi cere socoteală de sărutările ce ai dat sau nu ai dat altora. Iubirea nu-ţi scormoneşte trecutul şi nu-ţi cercetează prezentul. Viitorul este nădejdea ei; viitorul este egoismul ei. Nădejdea cea deznădajduită, mângâierea cea nemângâiată sunt balsamul ei care e tot atat de dulce ca şi suferinţa, ca ţi iubirea. Iubeşti, suferi, trăiesti: iată troiţa iubirei.

Liviu Rebreanu

deschid braţele
iubirea bate
la poarta sufletului meu

lăcrimez de fericire
când anotimpul iubirii
se cuibăreşte în fiinţele noastre

modelez mapamondul
îl îmbrac în veşmânt fin
de sentimente şi trăiri

escaladez fără rezerve
formele de relief
renăscute pe fila vieţii

fac transplant de dor
pe epiderma catifelată
a gândurilor mele

declar pace trecutului
trăiesc cu patimă prezentul
sfidez posteritatea

atrag bucuria de a trăi veşnic
acolo unde sufletul meu
îşi întinde aripile

26 responses

  1. Pingback: LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (17) «

  2. deschid braţele
    iubirea bate
    la poarta sufletului meu

    Cioc! Cioc! Cioc! Am ajuns, dragostea mea, am ajuns de cum ai postat, am ajuns pentru a bate la poarta sufletului tău. Mă primeşti???? Te iubesc…

    lăcrimez de fericire
    când anotimpul iubirii
    se cuibăreşte în fiinţele noastre

    modelez mapamondul
    îl îmbrac în veşmânt fin
    de sentimente şi trăiri

    O modelare a mapamondului care nu te poate lăsa indiferent la nivel literar. Un mapamond îmbrăcat în veşmânt fin – uite o imagine care îmi place foarte, foarte mult, iubirea mea… Plus acel anotimp al iubirii pe care îl trăim permanent. Iarnă, vară, toamnă, primăvară. Mai este foarte puţin şi se face un an de când ne cunoaştem şi de când viaţa a căpătat cu totul alte contururi…

    escaladez fără rezerve
    formele de relief
    renăscute pe fila vieţii

    fac transplant de dor
    pe epiderma catifelată
    a gândurilor mele

    Ne oferi din nou acele metafore care ne încântă şi ochii şi sufletele… „Formele de relief renăscute pe fila vieţii”… „Epiderma catifelată a gândurilor mele”…

    declar pace trecutului
    trăiesc cu patimă prezentul
    sfidez posteritatea

    atrag bucuria de a trăi veşnic
    acolo unde sufletul meu
    îşi întinde aripile

    E bine să declarăm pace trecutului, bineînţeles. Şi pretindem şi trecutului acelaşi lucru, nu? Alături de tine îmi permit să sper că voi reuşi să atrag şi eu bucuria de a trăi veşnic, „acolo unde sufletul meu îşi întinde aripile”…

    O poezie tare frumoasă, o altă poezie frumoasă de dragoste şi dor de viaţă…

    Te sărut pe suflet, iubirea mea…

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 12:29 am

    • Bine ai revenit, minune de om!
      Nu este cazul să mai pui întrebări, ai intrat de ceva vreme în sufletul meu fără să mai aud bătăile de la poartă, aud numai bătăile inimii şi sunt fericită fiindcă sunt iubită cu adevărat de un om special.

      Voi aşterne metafore pe întreg mapamondul, doar avem un magazin de metafore deschis de tine anul trecut. Nu a dat faliment.

      Poezii de dragoste şi dor vor mai fi atât cât voi trăi. Iubirea sper să nu mă ocolească, să fie cu mine, în mine, prin tot ceea ce simt şi gust din viaţă.

      TE IUBESC, LISANDRU!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 12:36 am

  3. O noapte cu liniste si lumina in suflet si cuget, draga mea frumoasa prietena!
    Mii de imbratisari sincere!

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 1:23 am

    • Mulţumesc pentru urări, draga mea dragă!

      Să-ţi fie zilele pline de senin şi să ne recitim de fiecare dată cu plăcere.

      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 5:14 pm

  4. „declar pace trecutului
    trăiesc cu patimă prezentul
    sfidez posteritatea”

    foarte frumos spus….
    asa ar trebui a fac si eu de mult…
    Trecutul e prea greu de tinut in spate,
    O zi buna dragii mei!

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 7:00 am

    • Lasă trecutul închis în seiful timpului şi mergi mai departe cu fruntea sus.
      Te îmbrăţişăm!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 5:15 pm

  5. Gianina mami, e o atmosfera de vis la voi pe bloguri.Va citesc mereu si nu ma mai mir de cantitatea de dor ce o gasesc in randurile scrise. Purtati un dor imens si dati oricui este dispus sa primeasca.Primiti multumirile noastre ale celor ce citim si comentam mai rar de teama sa nu intrerupem poemul invesmantarii mapamondului cu sentimente si trairi.

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 8:30 am

    • Bine ai venit, draga mea dragă!

      O atmosferă în care iubirea deplină e ridicată la rang de regină.

      Mulţumesc pentru vizită şi comentariu. Te aştept de fiecare dată cu mare drag.

      Zile pline de magie!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 5:17 pm

  6. Mi-a placut mult cum ai spus aici: :declar pace trecutului
    trăiesc cu patimă prezentul
    sfidez posteritatea”! Atitudinea asta e demna de luat in seama si de urmat!
    O zi cu multa liniste, Janin! Pupilici!

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 10:46 am

    • Aşa am procedat de fiecare dată. Nu este atât de greu să spui stop trecutului. Prezentul trebuie trăit cu aviditate, „mâine” nu ştiu dacă va mai veni.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 5:18 pm

  7. Lacrimi de fericire sa ai mereu! nu altfel de lacrimi …esti o fata minunata,te pup si te imbratisez! vad ca ti-ai schimbat numarul de telefon,te-am sunat ieri…am vrut sa te aud!

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 1:07 pm

    • Reţeaua este de vină. Mi se spune zilnic acelaşi lucru. Vom vorbi. Mulţumesc pentru gânduri şi telefon.

      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 5:19 pm

  8. Geanina,din pacate prezentul e fara speranta pentru 15 milioane de romani si pentru generatiile ce vor urma,o zi frumoasa !
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 2:12 pm

    • Prezentul este prezent în viaţa noastră cu bune şi cu rele. Sper să fie şi aşa cum ne dorim. Până una alta eu scriu, reuşesc să ies din acest „prezent” şi să mă menţin în prezentul turnului meu de fildeş, aşa cum spuneai cândva.

      Seară magică şi mulţumiri pentru dedicaţie!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 5:24 pm

  9. Iarta-ma ca am intrat pe aici. Trecind in josul strazii am zarit usa blogului tau putin intredeschisa… Este construit frumos, inlauntrul sau… Nepregatit fiind pentru o intrare, senzatiile le-am lasat acasa insotite de cuvintele, care uneori ma ajuta sa-mi descriu chipul… Pe el se poate citi cel mai usor emotia rasucirii privirii in jurul axei proprii…
    Este frumos la tine, cald si inmiresmat…
    Iarta!… deci intrusul si ciudateniile mizgalite mai sus…
    Sper ca ziua sa-ti fie amica, pina inspre seara…
    Cu admiratie si plecaciune sincera…
    adm…

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 3:39 pm

  10. Pingback: Iubirea ca un dans al fluturilor « Noaptebunacopii's Blog

  11. Versuri deosebit de frumoase, atat ca estetica, cat si ca sentiment!
    Acum trei saptamani imi cerea o fosta eleva o carte, sa scrie niste versuri de iubire pe sonetele de clasa a XII-a! Uite, ce bine era daca aveam volumul tau, sa i-l recomand!
    O seara frumoasa, voua! 🙂

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 7:59 pm

    • Mulţumesc pentru toate gândurile pe care le laşi de fiecare dată şi spun iar că sunt prea mari cuvintele pentru mine.

      Va fi şi un volum cu lansare prin şcoli în toată ţara.

      Te îmbrăţişăm cu toată dragostea şi trimitem gândurile noastre bune !

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 8:05 pm

  12. Pingback: Putina literatura: Desertul si marea (fragment) - Cel care striga in pustie

  13. Cand vreau sa ma simt bine si…tanara intru pe blogul tau. Nu prea las comentarii fiindca versurile sunt deosebit de frumoase si ma tem sa nu stric vraja.
    Toate cele bune!

    Apreciază

    Iunie 22, 2010 la 11:28 pm

    • Un compliment care m-a lăsat fără cuvinte. Îţi mulţumesc pentru răbdarea de a-mi citi textele. Cât despre vrajă, nu se risipeşte, dimpotrivă…

      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Iunie 22, 2010 la 11:59 pm

  14. Pingback: Poezii « my heart to your heart

  15. Bună Ziua !
    Doamnei geaninalisandru !
    ~
    Întradevăr, activarea PREZENTULUI se face prin Iubire !
    Iubirea TE POARTĂ … din poartă în Poartă !
    ~
    Clipele … de DAR, clipele de VIS, … clipele cu Dumnezeu, SUNT !
    Celelalte … îs moarte !
    Câte clipe de Vis, câte Clipe de Dar, … câte CLIPE cu Dumnezeu … le putem trăii oare ?
    Doar atât … e VIAŢA noastră !
    ~
    Viaţa … în PREZENT ! Da … se poate concretiza ! Se poate ca în prezent … să ADUN … tot trecutul şi tot viitorul ! Se poate ! Doar TRĂIND fiecare CLIPĂ ! În Vis, în DAR … în Dumnezeu !
    ~!
    Cornelius,
    PS: … după cum aţi remarcat, de bună seamă … trec RAR … şi NU mă bag ÎN FAŢĂ ! … deşi am lucrat „la Greu” … aproape că nici nu se vede (la mine pe Bloguri). Trebuie să fiu … mai tranşant !

    Multă SĂNĂTATE … şi Fericire … la soţi şi soţii ! Şi la Familii ! Şi mie şi Familiei mele ! Doamne ajută !
    ~
    Cornelius,

    Apreciază

    Iunie 28, 2010 la 4:16 pm

  16. Mi-a plăcut „activarea prezentului se face prin iubire”

    Mulţumesc pentru trecere şi comentariu.

    Gânduri din cele mai bune!

    Apreciază

    Iunie 28, 2010 la 6:02 pm

Lasă un răspuns

