Ce frumoasă eşti

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – (n. Adrian Păun, 20 iulie 1943, Copăceni, judeţul Bălţi, Basarabia, astăzi Republica Moldova)

Ce frumoasă eşti în prag de iarnă,
Ninge disperat asupra ta,
Cerul peste tine se răstoarnă,
Ţurţurii în plete vor suna.

Hai să fim doi oameni de zăpadă
Ridicaţi de braţe de copii,
Care-n frig şi ger mai ştiu să creadă
Că se pot iubi, se pot iubi.

Ce frumoasă eşti în prag de vară,
Când miroşi a mere ce se coc,
Cerul în fiinţa ta coboară
Trupul meu din trupul tău ia foc.

Focurile noastre se cunună,
Focurile noastre se-nţeleg,
Suntem baza lumii împreună
Suntem vara focului întreg.

Ce frumoasă eşti în prag de toamnă,
Ca o zi egală între nopţi,
Când iubirea noastră te condamnă
Să ai soarta strugurilor copţi.

Să înveţi, iubito, să te bucuri
Că ţi-am dat din jertfă un destin,
Şi că via asurzând de struguri,
Va trăi definitiv în vin.

Ce frumoasă eşti în primăvară,
Cea mai minunată-ntre femei,
Iezii pasc năframa ta uşoară,
Tu, cu muguri, bluza ţi-o închei.

Sigilat de taine nepătrunse
Cerul bate drumul tău îngust,
Trupul tău de muguri şi de frunze
De la cine să învăţ să-l gust?

21 responses

  1. Pingback: INAMICUL PUBLIC Nr. 1 «

  2. Ai fost mai vrednica decat mine draga mea, eu mai am ultimile versuri de gandit, dar ai ales aceasta poezie foarte bine.

    Sa ne hranim cu versuri e poate-o nebunie,
    Spun unii realisti c-ar fi mare prostie
    Sa defilam prin viata numai cu capu-n nor,
    Sa pastram ca pe-un prunc la piept mereu un dor…
    Dar mie-mi este bine sa astern tot ce simt,
    Asa…aproape zilnic, sa scriu fara sa mint
    Ca iubesc doar un suflet si-acela ma iubeste…
    Iubirea-n lumea asta, greu supravietuieste
    Dar vom canta iubirea prin veacuri sa razbata
    Fara strop de rusine s-o afle lumea toata.
    S-o simta stranepotii si stranepotii lor …
    O vom preda curata de-a lungul anilor.

    Noapte buna dragii mei! pupici pufosi!

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 12:23 am

    • „Ca iubesc doar un suflet si-acela ma iubeste…
      Iubirea-n lumea asta, greu supravietuieste
      Dar vom canta iubirea prin veacuri sa razbata
      Fara strop de rusine s-o afle lumea toata.”

      Să afle lumea toată cât suntem de reali şi că iubim cu adevărat, nu ne prefacem, aşa cum îşi imaginează unii.

      Mi-au plăcut versurile lăsate de tine, în mod special cele selectate.

      Trimitem gânduri curate către voi la ceas de noapte!

      Apreciază

      Iunie 25, 2010 la 12:30 am

  3. O iubire ce dăinuie în toate anotimpurile vieţii, aşa ccum o spune atât de bine poetul, să vă călăuzească în mângâieri de inimi 🙂

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 12:37 am

    • Bine ai revenit!

      Mulţumim pentru urări.Au ajuns la inima noastră.
      Să ai zile pline de iubire alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 25, 2010 la 2:43 am

  4. Am citit ieri ca Adrian Paunescu e grav bolnav si nu vrea sa spuna mai mult.Imi pare rau si sper sa se faca bine.

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 6:48 am

    • Este bolnav şi regret acest lucru. Poet de excepţie. Îl vor aprecia şi regreta abia după…

      Aşa se întamplă de fiecare dată.

      Să ai zile pline de frumos!

      Apreciază

      Iunie 25, 2010 la 7:54 pm

  5. Pingback: Robert Henri:”Pictează ce simţi. Pictează ce vezi. Pictează ceea ce reprezintă adevărul pentru tine.” « my heart to your heart

  6. Zi frumoasa!…

    M-am mutat aici:

    http://bucatariadevara.wordpress.com/

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 9:51 am

  7. O alegere deosebită, dragostea mea, mai ales într-o perioadă în care Păunescu nu se simte deloc bine. Colac peste pupăză, aşa cum era de aşteptat, mulţi au început să-l muşte. Nu spun de unde, pentru că ar fi păcat de aceste versuri frumoase.

    Te sărut pe suflet, minunea mea!

    „Să înveţi, iubito, să te bucuri
    Că ţi-am dat din jertfă un destin,
    Şi că via asurzând de struguri,
    Va trăi definitiv în vin.

    Ce frumoasă eşti în primăvară,
    Cea mai minunată-ntre femei,
    Iezii pasc năframa ta uşoară,
    Tu, cu muguri, bluza ţi-o închei”

    Ce să mai spui după ce citeşti astfel de versuri? Doar că iubirea trebuie cântată şi trăită permanent!

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 11:43 am

    • O vom cânta, dragul meu drag.

      Maestrul Adrian Păunescu va rămâne, prin scrierile sale, veşnic în sufletele noastre.

      TE IUBESC, MINUNE DE OM!

      Apreciază

      Iunie 25, 2010 la 7:59 pm

  8. E superba poezia, Geanina. Multumesc ca ne-ai readus-o in suflet.

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 12:32 pm

  9. DEMISIA IN 5 MINUTE BASESCULE SI GROPARII ROMANIEI!!!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 12:50 pm

  10. Pingback: Patru ani de la arestarea lui Ghilat Shalit - Cel care striga in pustie

  11. Raza De Soare

    „Ce frumoasă eşti în prag de toamnă,
    Ca o zi egală între nopţi,
    Când iubirea noastră te condamnă
    Să ai soarta strugurilor copţi.”

    frumoasa poezia lui Paunescu, ce pacat ca e o stea bolnava, lumina lui clipeste rar…sa speram totusi ca noaptea ii va da si mai multa stralucire decat ziua…

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 2:03 pm

    • Va străluci permanent pe cerul sufletelor noastre.

      A scris, rămâne pentru eternitate.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Iunie 25, 2010 la 8:02 pm

  12. Superba declaratia de iubire…a Poetului. Ce frumoasa esti Geanina draga mea, frumoasa la propriu si la figurat.Fii binecuvantata si hai sa ne rugam pentru Poet…cai la Dumnezeu totul e cu putinta!

    Apreciază

    Iunie 25, 2010 la 5:03 pm

    • Ne rugăm şi îi citim scrierile cu mare drag de fiecare dată.

      Rămâne poetul contemporan cel mai iubit.

      Mulţumesc pentru gânduri, draga mea dragă!

      Apreciază

      Iunie 25, 2010 la 8:03 pm

Lasă un răspuns

