Ploaie de vară

Eu nu mai am nevoie nici de hrană, nici de lapte. Vânturile sunt coliba mea, focul mi s-a stins. Nu mă tem de nimic. Eu am un suflet supus şi liber. De ani şi ani de zile îl exersez şi-l învăţ să se joace cu mine. Iar tu, tu poţi trimite oricâtă ploaie, cerule!

Buddha

Pocneşte, trăsneşte,
suflet răcoreşte,
o ploaie de vară,
aromă de seară,
aşteptăm curcubeu,
să croiască mereu
rochii de spumă,
din ploaia nebună.


Odihna mi-e grea,
nu-i viaţă în ea,
pieri dimineaţă
pe-un câmp cu verdeaţă,
culege-o cu drag,
adu-mi-o în prag,
ia-mă de mână,
pe ploi şi furtună,
mângâie-mi faţa,
la cinci dimineaţa,
o mână cu munte
aşază-mi pe frunte,
să-mi treacă durerea
şi-n zâmbet tăcerea.


83 responses

  1. „O ploaie de vară,
    Aromă de seară,
    Sufletu-i greu
    În noi doi mereu,
    Aşteptând curcubeu”

    Si eu astept un curcubeu
    Sa-mi scalde sufletul de greu,
    Dar crede-ma ca va citesc…
    Instantaneu cu drag zambesc
    Pentru voi bucuria-i mare
    Si-mi mai trece de suparare.
    Va multumesc ca existati!
    Va simt mereu ca pe-ai mei frati
    Si va doresc doar ce-i frumos…
    Cuvintele sunt de prisos.

    Noapte buna dragii mei!

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 12:09 am

    • Va trece şi greul,
      Vei privi curcubeul,
      Iubirea te-aşteptă,
      Prin ploaia necoaptă.

      Mulţumim pentru urări, draga noastră dragă!

      Apreciază

      Iunie 27, 2010 la 12:14 am

  2. Pingback: INTERVIU – 2 «

  3. Iubire, o avalanşă de senzaţii, o poezie care vine ca ploaia din înalturi pentru a ne răcori sufletele.

    „Izbeşte, pocneşte,
    Loveşte, trăzneşte,
    Suflet răcoreşte”…

    O poezie ca un descântec. Parcă am şi vizualizat nişte paparude de pe vremuri care se rotesc ameţitor şi strigă chemând norii de ploaie.

    „Rochii de spumă,
    Din ploaia nebună”

    O imagine de vis…

    Un final excelent, o creştere în intensitate şi o coborâre bruscă în tăcerea liniştitoare pe care o dă zâmbetul schiţat alături de alături de persoana iubită.

    „Culege-o cu drag,
    Adu-mi-o în prag,
    Ia-mă de mână,
    Pe ploi şi furtună,
    Să ies din durere
    Şi dă-mi mângâiere,
    Pe faţă cu-n deget,
    Cu-o mână pe creştet,
    Şi-mi mângâie faţa,
    La cinci dimineaţa,
    O mână cu munte
    Aşează-mi pe frunte,
    Să-mi treacă durerea
    Şi-n zâmbet tăcerea”

    Te sărut pe suflet, minune… Mi-a plăcut acestă chemare a ploii, această descătuşare a sentimentelor, ca o ploaie de vară… Te iubesc…

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 1:13 am

    • După cum ştii ador ploile. O rochie din spuma mării aş îmbrăca oricând.
      Ploaia purifică şi înmiresmează clipele, aduce prospeţime şi răcoreşte sufletul eliberându-l de toate îngrădirile posibile şi imposibile.

      TE IUBESC, MINUNE DE OM!

      Apreciază

      Iunie 27, 2010 la 9:14 am

  4. Am intrat acum 5 minute pe celalalt blog si am citit cum l-ai cunoscut pe Cristian.Recunosc,pana acum nu stiam.Inca o dovada ca nimic nu-i intamplator pe lumea asta.
    Raman placut surprins oricum de fiecare data cand va citesc.

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 2:15 am

  5. Iar noi ne bucurăm să aflăm că mai există oameni pentru care iubirea este perla vieţii.

    Mulţumim pentru gândurile tale frumoase şi îţi dorim să-ţi găseşti sufletul pereche pentru împlinirea deplină.

    Zile pline de iubire!

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 9:16 am

  6. Multa profunzime in versuri… Cred ca traiti cu mare intensitate iubirea! Sa va dea Dumnezeu forta de a v-o mentine cu aceeasi pasiune!
    O zi buna!

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 10:01 am

    • Mulţumim pentru urările sincere. Trăim cu intensitate fiecare clipă. Spunea un cititor al acestu blog, cândva, că încearcă să-şi imagineze ce este prin dormitorul nostru. Nu sut sigură că ar fi suficientă doar imaginaţia.

      Iubirea noastră bate orice scenariu, spun asta cu simţ de răspundere, aşa cum îi place lui Cristi să afirme de cele mai multe ori.

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:43 pm

  7. Pingback: Viaţă ratată « World of Solitaire's Blog

  8. Plouă cu spumă , cad picături grele în versurile tale dar de rămas , rămăne curcubeul…

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 10:29 am

    • Un curcubeu pe care-l văd, îl simt, îl gust zilnic alături de minunea din viaţa mea, Cristian Lisandru.

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:44 pm

  9. M-a uns la suflet poezia asta! Vorba lui Cristi, e o poezie ca un descantec. Bine-ar fi ca ploile astea sa curete toata mizeria ….
    Te pupic, Janin!

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 12:26 pm

    • Georgiana ţi-o dăruiesc cu tot sufletul. Eşti atât de activă încât simt că îţi va veni ca o mănuşă.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:45 pm

    • Iti multumesc! ai reusit sa ma emotionezi de’a binelea!
      Pup inapoi!

      Apreciază

      Iunie 29, 2010 la 12:41 am

  10. Raza De Soare

    Din primele versuri…”Izbeşte, pocneşte,
    Loveşte, trăzneşte,
    Suflet răcoreşte,” am simtit energia, vitalitatea si fluiditatea versurilor…minunat draga Geanina, o zi superba, sa reapara soarele…

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 1:28 pm

    • Soarele este mereu în sufletul meu, aşa cu este şi ploaia pe care o ador.

      Mulţumesc de vizită, gingaşă fată!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:46 pm

  11. Geanina,sarutmana pentru ca ai fost si esti alaturi de mine ,eu sunt nascut in Romania,dar parintii si rudele sunt din Cernauti,Dumnezeu sa-i odihneasca!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 3:02 pm

    • Cu tot sufletul. Încerc să îmi imaginez cum a fost. Sub nicio formă uşor, sunt sigură de asta. Dumnezeu, credinţa ne ajută să depăşim momentele de cumpănă.

      Mulţumesc pentru dedicaţii, le ascult de fiecare dată cu mare plăcere.

      Să ai zile senine alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:50 pm

  12. Carmen Negoita

    Ropot de versuri ce aduc răcoare şi încântare sufletului cuprins de arşiţa dorului. O duminică frumoasă!

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 4:50 pm

  13. superb!

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 5:26 pm

  14. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Parfumurile verii. (Parfumul, o provocare, partea 32)

  15. frumoasa poezie!..nu mai am cuvinte!:)..
    iti ofer in dar un clip sublim la fel ca si chipul si sufletul tau minunat….o seara magnifica si plina de iubire sa ai!pup,cu mare drag,Ryana!…

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 7:08 pm

    • Draga mea dragă,
      nici că putea cineva să-mi bucure sufletul mai mult decât oferindu-mi poezia mea de suflet.
      O recit de multe ori la urechea lui Cristi, seara.

      Mulţumesc din suflet pentru dar şi toate gândurile tale bune!

      Las şi pupicii geaninoşi!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:54 pm

  16. E o alta versificatie aici, mai alerta, mai muzicala si mai…parfumata! Crezi sau nu, simt parfumul ierbii sub ploaia de vara si a florilor trezite de stropi! Foarte frumoasa poezie, a devenit un obicei, Geanina! Seara frumoasa, voua! 🙂

    Apreciază

    Iunie 27, 2010 la 8:53 pm

    • Te cred, draga mea dragă.

      Comentariile tale pictează de fiecare dată rânduri pline de culoare, frumos şi bun.

      Mulţumim din suflet pentru gânduri şi comentarii!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:56 pm

  17. Pingback: Ce pana mea? « Blogul lui Teo Negură

  18. Pingback: Racila – 5 « Ioan Usca

  19. Pingback: Viaţă ratată « M's blog

  20. De-ar fi asa ploaia de vara mi-ar placea si mie.
    Parca nici ploile de vara nu mai sunt cum erau odata!
    Draga geanina, o saptamana mai buna iti doresc!

    Apreciază

    Iunie 28, 2010 la 4:02 pm

    • Când eram copil îmi plăcea să dansez prin ploaie, să iau toate bălţile la rând, să fiu leoarcă de sus până jos. Doamne, ce momente!

      Şi acum se întâmplă la fel, doar că ploile nu mai sunt ca în copilărie.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 5:58 pm

  21. Pingback: Peter Paul Rubens(28 iunie 1577-30 mai 1640) « my heart to your heart

  22. Pingback: Babutele vesele ale lui Inge Look « my heart to your heart

  23. Pingback: Impozit pe suflet « Andreihappyday's Blog

  24. IB

    E ca un descintec. Dar are sens deosebit prin atasarea acelui motto.

    Apreciază

    Iunie 28, 2010 la 8:18 pm

    • Îl descânt pe Lisandru să aibă noroc în dragoste…ha,ha,ha.
      Mulţumesc pentru trecere şi lectură.

      Seară magică alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 9:17 pm

  25. Pingback: Dare de seamă despre nimic… « Dispecer Blogosferă

  26. O „mână cu munte” aş vrea şi eu. Dar, mai e mult până departe… Sau…:)

    Apreciază

    Iunie 28, 2010 la 9:39 pm

    • Trebuie doar să închizi ochii şi să întinzi mâna. Muntele se va afla în palma şi sufletul tău.

      Ore magice alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 28, 2010 la 9:50 pm

  27. Pingback: Scapă cine poate… « Consiliul Naţional al Blogosferei

  28. Pingback: Viață agitată – Sânge balcanic (100) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  29. Pingback: O, tempora ! O, mores ! « World of Solitaire's Blog

  30. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 23) « Blogul lui Teo Negură

  31. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Fotografii din Cluj

  32. Chiar ai talent; ai publicat ceva sau doar cartile de informatica? 😛

    Apreciază

    Iunie 29, 2010 la 6:23 pm

    • Bine ai venit!

      Doar cele două cărţi de informatică pentru moment.
      Mulţumesc pentru aprecieri.

      Seară magică alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 29, 2010 la 9:37 pm

  33. Pingback: Ziua Dunării « my heart to your heart

  34. Pingback: Cod tricolor « ORRY

  35. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » La mulți ani, Snejinka!

  36. Pingback: Pe străzile Orasului PA « Călin Hera. PA-uri şi mirări

  37. Pingback: SECUNDE » Blog Archive » Orasul PA s-a sfarsit, traiasca leapsa !

  38. Leo

    Buna ziua, frumosilor !
    Draga Geanina, ca simpatizanta a Orasului PA si a prozei arhiscurte in general, te invit la o leapsa…
    Detalii aici (desi ai primit si ping… 😛 ) :
    http://secunde.com/2010/06/30/orasul-pa-s-a-sfarsit-traiasca-leapsa/

    Apreciază

    Iunie 30, 2010 la 6:28 pm

  39. Pingback: What do we really want? « Ҩ Gabriela Elena

  40. Frumoase sunt ploile de vara, in care te pierzi in ganduri! 🙂

    Apreciază

    Iunie 30, 2010 la 8:53 pm

  41. Ah ploaia…
    Ce frumoasa este ploaia de vara!
    O ador!
    Sa nu mai fie sufletul greu, Geanina, ci sa-si deschida aripile bucuriei si sa zboare-n calea curcubeului! 😀

    Apreciază

    Iunie 30, 2010 la 9:16 pm

  42. Aşa să fie Gabriela.

    „Aripile bucuriei”, frumos ai mai spus…

    Te îmbrăţişez cu mare drag!

    Apreciază

    Iunie 30, 2010 la 9:37 pm

  43. April

    Ploaia de vara e ca o mangaiere dulce suava. Liniste multa iti doresc. Seara faina!

    Apreciază

    Iunie 30, 2010 la 10:04 pm

    • Mulţumesc mult pentru vizită, draga mea dragă.

      Liniştea e scumpă la vedere, compensează iubirea cât poate.

      Seară plină de frumos!

      Apreciază

      Iunie 30, 2010 la 10:29 pm

  44. Pingback: Viitura şi Piaţa « World of Solitaire's Blog

  45. Andrei MITUCA

    Si eu iubesc ploaia in general pina la desfiintare..
    adm

    Apreciază

    Iulie 1, 2010 la 6:12 am

    • Întotdeauna am avut o relaţie specială cu ploaia. Ploaia purifică şi ne dă trăiri cu totul speciale.

      Să ai zile pline de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iulie 1, 2010 la 7:56 am

  46. Cat mai multe dimineti frumoase si frumos trezite, draga mea! Fara durere, fara intristare, doar cu bucuria revederii in liniste si cufundarea in drag, bun si frumos!

    Apreciază

    Iulie 1, 2010 la 10:30 am

    • Mulţumiri din suflet . Aşa ne dorim să ne fie viaţa. Durerea şi întristarea să nu ne devină prietene.
      Gânduri din cele mai bune şi pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Iulie 1, 2010 la 11:58 am

  47. O mână cu munte
    Aşează-mi pe frunte,
    Să-mi treacă durerea
    Şi-n zâmbet tăcerea.
    Frumoase versurile tale care cheama la meditatie ..si introspectie.
    Te imbratisez cu multa iubire din IUBIRE!

    Apreciază

    Iulie 1, 2010 la 12:42 pm

    • La meditaţie, introspecţie şi neapărat iubire. Iubire de frumos şi prospeţime a vieţii.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Iulie 1, 2010 la 2:13 pm

  48. Pingback: Sfaturi fardate cu portocaliu. Ce taxe sa mai introduceti? | Cel care striga in pustie

  49. Pingback: BĂRBATUL CARE ÎŞI DUCE CAPUL PRIN NORI «

  50. Pingback: Grădina Labirint… (11) « Cristian Dima

  51. Pingback: The steps we take… « Gabriela Elena

  52. Mi-a placut poemul. Parca e o incantatie si imi imaginez paparudele care, intr-un dans nebun, cauta intr-o inlantuire cu norii, tumultul ploilor de vara. O seara placuta, va doresc!

    Apreciază

    Iulie 2, 2010 la 2:54 am

    • Mă bucură trecerea ta, draga mea dragă.

      La paparude m-am gândit şi eu când scriam rândurile acestea.

      Noi îţi mulţumim pentru trecerile tale şi pentru comentarii.

      Apreciază

      Iulie 2, 2010 la 7:11 am

  53. pe ploi si furtună/ să ies din durere…

    Apreciază

    Iulie 2, 2010 la 10:14 am

  54. Geanina Pop

    Minunatie de poezie … o zi deosebita va doresc!

    Apreciază

    Iulie 2, 2010 la 3:47 pm

  55. Napocel

    O mână cu munte
    Aşează-mi pe frunte,
    Să-mi treacă durerea

    Aa, ce fain: o mână cu munte!

    Apreciază

    Iulie 2, 2010 la 8:39 pm

  56. Ce sentiment de woodstock imi dau toate aceste commenturi. parca am trecut o bariera a timpului prezent. make love, not war… 🙂

    Apreciază

    Iulie 5, 2010 la 11:44 pm

Lasă un răspuns

