Emoţie de toamnă – de Nichita Stănescu

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Nichita Stănescu(n. 31 martie 1933, Ploiești, județul Prahova — d. 13 decembrie 1983)

A venit toamna, acoperă-mi inima cu ceva,
cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.

Mă tem că n-am să te mai văd, uneori,
că or să-mi crească aripi ascuţite până la nori,
că ai să te ascunzi într-un ochi străin,
şi el o să se-nchidă cu-o frunză de pelin.

Şi-atunci mă apropii de pietre şi tac,
iau cuvintele şi le-nec în mare.
Şuier luna şi o răsar şi o prefac
într-o dragoste mare.

18 responses

  1. Pingback: Emoţie de toamnă – de Nichita Stănescu - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Este o poezie pe care o îndrăgesc pentru originalitatea ei, pentru bogatia metaforica a limbajului, pentru excepţionalul ei mesaj: iubirea nu moare, ci rezista în faţa tuturor încercărilor, chiar şi a trecerii timpului, printr-o continua regenerare:
    „si atunci ma apropri de pietre şi tac,
    iau cuvintele şi le-nec în mare.
    Şuier luna şi o răsar şi o prefac
    într-o dragoste mare.”
    Iţi mulţumesc că mi-ai dat ocazia să o recitesc!

    Apreciază

    Noiembrie 12, 2010 la 12:13 am

    • Eu îţi mulţumesc pentru trecerile şi semnele lăsate pe blogul meu. Să mă ierţi fiindcă răspund aşa de târziu, nu am prea stat pe acasă.

      Va fi vie mereu, frumuseţea versului a încântat şi va încânta generaţii de îndrăgostiţi.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Noiembrie 14, 2010 la 4:43 pm

  3. Pingback: Dacă nu curge, pică! «

  4. e poetul meu preferat si il iubesc:)

    Apreciază

    Noiembrie 12, 2010 la 10:57 am

  5. Superbe versurile lui Nichita si fericita alegerea ta pentru azi.Multumesc mulr Geanina draga mea draga! Binecuvantat sa fie sufletul tau sensibil.Te imbratisez..intr-o dragoste mare!

    Apreciază

    Noiembrie 12, 2010 la 11:01 am

    • Primesc îmbrăţişările tale cu toată dragostea.

      Mulţumesc pentru gândurile lăsate şi toate vizitele, draga mea dragă!

      Să ai zile pline de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Noiembrie 14, 2010 la 4:45 pm

  6. He, he, şi eu mă tem că nu am să te mai văd uneori… Dar pe urmă îmi spun că e totul prea frumos şi că o astfel de iubire este nesfârşită… Mulţumiri pentru reîntâlnirea cu Nichita Stănescu. Te sărut pe suflet, iubire…

    Apreciază

    Noiembrie 12, 2010 la 2:39 pm

    • Ce-ar fi să nu te mai temi tu, iubirea mea. Se pare că şi poeţii au temeri. Sunt alături de tine, Lisandru. Scoate-ţi din căpşorul tău frumos ideile acestea năstruşnice.

      Te ador, minune de om!

      Apreciază

      Noiembrie 14, 2010 la 4:48 pm

  7. Pingback: Despre tâlhărie. În particular | Amour de jour

  8. Pingback: Auguste Rodin(12 noiembrie 1840 – 17 noiembrie 1917), sculptor francez « my heart to your heart

  9. Raza De Soare

    o poezie pe care o iubesc inca din clasa a VIII-a cand am studiat-o…

    Apreciază

    Noiembrie 13, 2010 la 4:01 pm

    • Bine ai revenit, draga mea dragă!

      Tu iubeşti literatura şi scrii proză de calitate, nu putea fi altfel.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Noiembrie 14, 2010 la 4:50 pm

  10. Pingback: Nu mai scriu aici … « ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  11. Pingback: Plagiat. De acela la modul jenant |

  12. ce draga mi-e poezie aceasta! Multumesc de reamintire.
    ” A venit toamna, acoperă-mi inima cu ceva,
    cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.”
    A venit toamna si urca prin noi poezia si melancolia.

    Apreciază

    Noiembrie 15, 2010 la 6:26 pm

  13. Hollywoo

    imi place mult aceasta poezie, e superba

    Apreciază

    Octombrie 18, 2014 la 11:23 am

Lasă un răspuns

