Sunt un păcătos, Părinte!

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Ion Pribeagu – (n. 27 octombrie 1887 Suliţa, judeţul Botoşani – d. 1971, Tel Aviv, Israel)

La părintele Vintilă
Vine-Arvinte, cam sfios
Şi îi spune: -Fie-ţi milă
De un suflet păcătos

Chiar în Săptămâna Mare
Când tot omul e smerit
Şi posteşte cu ardoare
Uite, am păcătuit!

– Ai furat? întrabă popa
– Nu Prea Sfinte! Fără vrere
M-am dat diavolului, hopa
C-o grădină de muiere!

– Vai de mine, vai de mine…
Greu păcat ai săvârşit…
Însă dacă-mi spui cu cine,
Poate fi-vei mântuit.

– Nu pot! a răspuns Arvinte,
Să-mi fac chinul şi mai greu,
Nu pot să divulg, Părinte,
Că mă bate Dumnezeu!

… Era-naltă şi frumoasă,
Părul blond şi ochii de jar,
Gura dulce, voluptoasă,
Dinţii de mărgăritar…

-Nu cumva ai fost cu Tanţi
Din Smârdan, de peste drum?
-Nu pot s-o divulg, că Domnul
Mă trăzneşte chiar acum!

Şi-avea flori la cingătoare
Trup de crin îmbobocit,
Mijlocul de fată mare,
Numai bună de iubit…

– Poate-ai fost cu Miţa Creaţa,
Cea uşoară ca un fulg
Din Buzeşti? – Cere-mi şi viaţa
Însă nu pot s-o divulg!…

Durdulie, -mbujorată,
Numai cântec, numai joc,
Când te-a strâns în braţe-o dată,
Ai simţit în vine foc!

– Măi Arvinte-ai fost cu Leana
Care şade pe Neptun?
– Sfinte, geaba-mi zgândări rana,
Fiindcă tot nu pot să spun…

O cocoană tăinuită,
Fruct în dragoste scăldat,
Toată plină de ispite,
Toată plină de păcat…

– Bine, du-te, meditează
Şi vii mâine mai dispus,
Domnul să te aibă-n pază!
– Sărut dreapta! Şi s-a dus.

Ajungând în colţ, ca vântul
S-a-ntâlnit cu Calistrat,
Care l-a-ntrebat: -Prea Sfântul
De păcat te-a dezlegat?

– Încă nu! răspunse-Arvinte
Foarte vesel şi vioi,
Dar aflai de la Părinte
Încă trei adrese noi!

15 responses

  1. geocer

    Ehei, mare pisicher Ion Pribeagu. Am si eu la serviciu un fisier cu poezii de-ale lui. Ma mai delectez din cand in cand.

    Apreciază

    Noiembrie 19, 2010 la 9:02 pm

    • Bine ai revenit!

      Am citit şi recitit foarte multe scrieri zilele acestea semnate Ion Pribeagu. Zâmbetul vine instantaneu pe chip.

      Mulţumesc de trecere.

      Seară faină alături de cei dragi!

      Apreciază

      Noiembrie 19, 2010 la 9:50 pm

  2. Da, o foarte bună alegere. Am recitit-o cu plăcere maximă… Trebuie să recunosc că mi-a plăcut din primul moment în care mi-a căzut sub ochi…

    Te sărut pe suflet, iubire!

    Apreciază

    Noiembrie 19, 2010 la 10:10 pm

    • Descreţeşte frunţile într-o zi de vineri în care oboseala zilelor anterioare şi-a pus amprenta.

      Te ador, om drag!

      Apreciază

      Noiembrie 19, 2010 la 10:20 pm

  3. Poezia asta mi-a readus zambetul pe buze.
    Noapte buna!

    Apreciază

    Noiembrie 19, 2010 la 10:47 pm

  4. Pingback: Atenţie, se lucrează pe brânci! «

  5. Pingback: CETATEA BRAŞOVULUI (6) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  6. Pingback: Marul lui Adam si Eva « Gabriela Elena

  7. Pingback: Poveste de vis (14) « Blogul lui Teo Negură

  8. Pingback: CETATEA BRAŞOVULUI (7) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  9. Ha-ha-ha! Cum de mi-a scăpat? Nu ştiam poezia. E amuzantă foc! Si eu care mă lăudam că nu-mi scapă nimic ce se cheamă poezie….

    Apreciază

    Noiembrie 24, 2010 la 8:17 am

Lasă un răspuns

