În ţara lui Moş Nicolae

Un obicei vechi, nu numai la români, este acela de a face cadouri în ziua de 6 decembrie a fiecărui an. Mai exact, în noaptea de 5 spre 6 decembrie vine Moş Nicolae pe la geamuri pentru a pune în ghete dulciuri şi multe alte daruri. Cei care nu au fost cuminţi primesc o nuieluşă. Se spune că Moş Nicolae nu se arată niciodată, spre deosebire de Moş Crăciun, iar povestea cadourilor împărţite pe furiş, în această noapte plină de emoţii, începe din vechime. Îmi amintesc povestea lui Moş Nicolae întotdeauna în preajma acestei zile, o poveste pe care o voi împărtăşi  musafirilor mei dragi.

În oraşul lui Moş Nicolae, într-o casă sărăcăcioasă locuiau trei fete alături de tatăl lor. Planurile acestuia nu erau deloc pe placul Moşului care aflase că acesta îşi anunţase că le va vinde pentru a se îmbogăţi. Lacrimile şi rugăminţile fetelor nu au reuşit să-l înduplece pe tatăl cu sufletul de piatră. Moş Nicolae a aflat despre această durere a celor trei surori şi le-a adus noaptea, fără să fie văzut, dar de zestre. A aruncat o pungaă plină cu galbeni în camera fetei celei mai mari. Astfel ea a reuşit să se mărite curând. La fel a facut Moşul şi în următorii doi ani, iar sora cea mijlocie şi apoi cea mică au reuşit să se aşeze la casele lor.

Din acel moment şi până astăzi, în fiecare noapte a Sfântului Nicolae, cei dragi nouă şi în special copiii, primesc daruri, de la Moşul care nu li se arată niciodată.

Lustruiţi ghetuţele,
Vor străluci stelele,
Somnul să vă fie lin,
Zâmbetul de daruri plin,
Moşul va veni tiptil
La fereastră, dar abil
Vă va pune în ghetuţe
Dulciuri multe şi hăinuţe,
Un pupic pe obrazul diafan,
Să fim buni încă un an.

Geanina Lisandru

Sursa foto: efelicitari.org

35 responses

  1. sa-ti fie sufletul plin si ghetutele pline, fata frumoasa. si sa-i bucuri si tu pe cei ce si-au pus ghetutele le fereastra ta 🙂

    Apreciază

    Decembrie 5, 2010 la 11:01 pm

    • Mă bucură trecerea ta, draga mea dragă. Astăzi m-am gândit la tine, dar şi la Mikka. Se impune o revedere.

      Să-ţi pună Moş Nicolae în ghetuţe darurile dorite, sănătate şi clipe pline de magie!

      Apreciază

      Decembrie 5, 2010 la 11:14 pm

  2. Pingback: În ţara lui Moş Nicolae - Ziarul toateBlogurile.ro

  3. Iupiiii! Ţara lui Moş Nicolae! Păi în ţara aceea toţi oamenii trebuie să fie buni fiindcă altfel moş Nicolae nu-i lasă să stea acolo!
    Si eu mi-am lustruit ghetuţele şi lucesc ca steluţele din poezioara ta!
    La tine a ajuns Moşul cel bun?

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 1:04 am

  4. Să ştii că strălucesc precum sufletul tău mare, draga mea dragă.

    A ajuns Moşul şi la mine. Darnic Moşul şi anul acesta. S-a chinuit tot anul să mă convingă că mi-ar sta bine cu un ceas pe care a încrustat câteva pietricele
    swarovski. Unde mai pui că brăţara are culoarea iubirii.

    Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 1:35 am

  5. Pingback: Mesagerul lui Moş Nicolae | Noaptebunacopii's Blog

  6. 🙂

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 2:47 am

  7. Tinand cont ca am ghetute dar si cizme lungi, a avut Mosul ce umple… 😆

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 8:27 am

    • Se pare că a ajuns scrisoarea mea la Moş Nicolae. Îi spuneam câte ceva şi despre tine, draga mea dragă. Dacă a fost darnic înseamnă că a luat în considerare cele scrise de mine.

      Te îmbrăţişez cu mare, mare drag!

      Apreciază

      Decembrie 6, 2010 la 8:45 pm

  8. Pingback: Dimineaţă, cafea şi amprentele degetelor tale «

  9. Frumoasă această urare, dragostea mea, şi dă-mi voie să fiu şi eu alături atunci când îţi primeştI musafirii dragi. Să aibă parte de bucurii şi de fericire, iar tuturor celor care astăzi îşi sărbătoresc ziua numelui le spun din suflet LA MULŢI ANI…

    Te sărut pe suflet, iubire, TU eşti cel mai minunat cadou pe care îl primesc, constant, de multă vreme…

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 10:03 am

    • Dragostea mea,
      mă bucură enorm prezenţa ta la braţul meu pentru a întâmpina musafirii dragi. Sunt sigură că nimeni nu se va simţi neglijat, sunt sigură că au primit urările cu tot sufletul. Cât despre mine, onorată de această declaraţie „TU eşti cel mai minunat cadou pe care îl primesc, constant, de multă vreme…”

      Te iubesc, om drag al sufletului meu!

      Apreciază

      Decembrie 6, 2010 la 8:49 pm

  10. Plina de savoare urarea ta draga Geanina!
    Numai bucurie , sanatate si impliniri sa-ti aduca Mosu’ caci dragoste ai Slava Domnului!
    Te pup cu drag!

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 12:16 pm

    • Am scris-o cu mare drag şi vine din interiorul fiinţei mele cu mare bucurie. Mulţumesc din tot sufletul pentru urări.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, draga mea dragă!

      Apreciază

      Decembrie 6, 2010 la 8:51 pm

  11. Sper că Moșul a fost darnic! Iubire sigur v-a adus! 😛
    Ferestrele întunecate de iarna care alungă repede ziua, cizmulițele cuminți și lustruite, aranjate frumos…o candelă parfumată, răspândind lumina caldă și sărbătorească…și Moșul a venit! Bucuria cu care, copii și adulți împreună, desfac simbolicele daruri: ciocolățele, jeleuri, o carte, un calendar de ciocolată…dar ce importanță are darul în sine, când bucuria umple fețele tuturor?! Sper că Moșul a fost darnic cu voi! Azi, de Sfântul Nicolae, La mulți ani celor care-și sărbătoresc onomastica.
    O zi bună, o săptămână reușită! 🙂

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 12:56 pm

    • Moş Nicolae a fost extrem de darnic cu noi, a pus alături de daruri iubire peste normă. Ai intuit multe din darurile primite, ne bucurăm pentru aceste gânduri şi urări calde.

      Îţi dorim o seară de neuitat alături de frumoasa ta Enya, o minune de fetiţă, alături de toţi cei dragi sufletului tău!

      Apreciază

      Decembrie 6, 2010 la 8:54 pm

  12. Pingback: Frédéric Bazille(6 decembrie 1841 – 28 noiembrie 1870), pictor francez impresionist « my heart to your heart

  13. Ştiu că moşul va adus,
    ce-n papuci mie mi-a pus
    bucurie şi iubire
    înc-un an la toţi să fie!

    Calde îmbrăţişări în zi de iarnă!

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 3:45 pm

    • Un răspuns în versuri ce ne-a ajuns la suflet.
      Mulţumim mult şi te rugăm să primeşti gândurile noastre calde şi sincere.

      Seară plină de magie alături de cei dragi sufletului tău!

      Apreciază

      Decembrie 6, 2010 la 8:56 pm

  14. Cel mai frumos moment al serii de 5 decembrie e acela al lustruirii cizmulitelor de catre copii.Mi-e dor de acele clipe.
    Frumos ai scris, Geanina!
    Sper ca ai gasit in cizmulite dulciuri si fructe. 🙂
    La multi ani celor care poarta numele Nicolae!

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 3:52 pm

    • Un moment pe care şi eu îl trăiesc cu intensitate maximă şi cu aceeaşi plăcere din copilărie. Îmi amintesc cum ne ruga mama să mergem în amera undeerau puse cizmuliţele să descoperit ce a pus moşul în ghetuţe. Pentru a face descoperirea trebuia să aprindem lumina în camera respectivă, iar aici apărea o mare problemă, de fiecare dată ne era teamă să facem acest lucru, dintr-un singur motiv, să nu cumva să îl speriem pe Moş Nicolae, noi, cele trei surori, fiind convinse că Moş Nicolae încă se mai află la fereastră. Mi-ai trezit amintiri extrem de plăcute cu acest comentariu pe care mi l-ai lăsat.

      Mulţumiri pentru urări şi trimit îmbrăţişări peste normă, draga mea dragă!

      Apreciază

      Decembrie 6, 2010 la 9:04 pm

  15. Pingback: De Craciun adopta o pisica sau un catel pentru copilul tau! « my heart to your heart

  16. Indiferent de ce ti-a lasat mosul in ghete, imi face placere sa-ti ofer si eu o gutuie mai … speciala.

    O luna cu adevarat a cadourilor!

    Apreciază

    Decembrie 6, 2010 la 10:14 pm

    • Mulțumesc din suflet, draga mea dragă.

      Am primit darul cu sufletul deschis, cu bucurie în ochi și cu o plăcere greu de stăpânit atunci când vine vorba despre Tatiana Stepa.

      Te îmbrățișez cu mare, mare drag!

      Apreciază

      Decembrie 7, 2010 la 7:51 am

  17. Pingback: Febra zilelor mohorâte «

  18. Pingback: Când nu-ţi găseşti cuvintele, ochii tăi vor vorbi! « Gabriela Elena

  19. Pingback: BRAŞOVUL – NOAPTEA LA POARTA ECATERINA (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  20. Pingback: Dimineata « Cristian Dima

  21. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 45) « Blogul lui Teo Negură

  22. mi a placut incurisunea ta, plina de iubire si liniste
    multumesc, seara frumoasa iti doresc:)

    Apreciază

    Decembrie 7, 2010 la 7:39 pm

  23. Pingback: BRAŞOV – NOAPTEA LA POARTA ECATERINA (2) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  24. si zici ca mai traieste, nea moshu aista?:)

    Apreciază

    Decembrie 13, 2010 la 5:27 pm

    • Bine ai venit!

      Va fi mereu în sufletele noastre, fie că suntem copii, fie că suntem adulţi.

      Seară plină de frumos alături de cei dragi!

      Apreciază

      Decembrie 13, 2010 la 6:23 pm

Lasă un răspuns

