3 ceasuri bune

Dacă e marți…sunt 3 ceasuri bune…printre bloguri, incursiune cu efuziune

„M-am gândit la o imagine de forţă cu multă atitudine şi dinamism.
Arma tradiţională a scriitorului care loveşte o hârtie imaginară.
Rezultatul: cerneala se metamorfozează într-o amprentă”.

Autor copertă: Leo Gherasim

Ziua de astăzi a adus bucurie în sufletul autorilor care scriu pe reţeaua Amprente Literare şi ale căror texte au fost publicate în volumul cu acelaşi nume. Am fost în vizită pe blogurile acestora şi pe reţeaua literară amintită pentru a culege impresii, flori literare cu aromă de bucurie, mândrie, debut.

Păşesc pe linia virtuală din caietul unui Blog Literar – Cristian Lisandru şi citesc reţeta reuşitei apariţiei celui de-al doilea volum Amprente Literare:

„Atunci când răsfoieşti o carte descoperi altă lume, fiindcă toate acele cuvinte nu plăsmuiesc simple propoziţii sau fraze, ci şi imagini care reflectă interiorul creatorului ce transformă noaptea în zi pentru a extrage trăirile şi pentru a le îmbrăca într-o haină literară. Când răsfoieşti… lumea în care trăim, situaţia este alta.”

Este doar un pasaj din scrierea omului drag, Cristian Lisandru, omul alături de care am croit, cu dragoste, migală şi pasiune reţeaua Amprente Literare. Vă invit aici să citiţi continuarea unui vis devenit realitate.

Am dat continuitate liniei virtuale şi am poposit pe blogul lui Cristian Dima. Autorul scrie pe propriul blog, de aproximativ opt luni, despre iubire. Îşi cântă iubirea în versuri şi proză, scrie cu umor despre aventurile Năbădăiosului, conturează povestea de iubire al cărui erou este.

„Sentimentele le-am așezat rânduri-rânduri şi s-a născut o poezie. Pentru iubire am strigat în gura mare şi am semnat împreună manifeste. M-aţi văzut în colțul cafenelei de vicii așteptându-mi (con)soarta şi m-aţi însoțit pe aleile îngândurate. V-am gătit sentimente gratinate stropite cu sos bechamel de speranțe şi aţi dansat valsul iubirii alătur de mine într-o frumoasă sală de bal cu candelabre de cristal.”

Presar Petale de trandafir în acelaşi caiet virtual şi păşesc cu emoţii pe firul poveştii Amprente Literare, o poveste ce o are, de data aceasta, ca protagonistă pe Popa Ana Gabriela, elevă în clasa a X-a, la un liceu din Bacău. O tânără care scrie proză de calitate, scrieri din care nu lipsesc acţiunea, mesajul, descrierile cu lux amănunt.

„Înainte să devină volume de poezie și proză, Amprente Literare este un cenaclu virtual găzduit de rețeaua Ning, în care s-au întâlnit oameni din toate colțurile țării, oameni care au vrut să-și cânte, să-și strige, să-și spună sufletul prin ceea ce scriu. Toate creațiile, fie proză, fie poezie, au trecut prin corecturi responsabile, modificări utile, sfaturi prietenești. Aici, oricine poate veni cu o părere atâta timp cât acea părere este funcțională. Mi s-a dovedit că persoanele de aici se dezic de sistemul „te laud, mă lauzi”. Se face treabă serioasă, dovadă că s-a ajuns deja la al doilea volum, în care am publicat și eu. Mă bucur că am avut ocazia să fiu printre acești mari oameni, că am ocazia să stau în continuare pe lângă ei și să mă formez. Muțumesc din suflet!”

Se pare că Moş Crăciun a fost la fel de darnic şi cu Elena Marin Alexe. Acesta a croit poveşti de vis în bradul Elenei şi ne invită să le ascultăm şoptindu-ne, la urechea pufoasă, Hai la plimbare. Îţi mulţumim, Elena, fiindcă faci parte şi din acest volum şi ne dorim să ne însoţeşti permanent în această plimbare literară.

Mulţumiri şi respect depun şi pe foile caietului virtual ce conţin numele celorlalţi autori incluşi în cel de-al doilea volum Amprente Literare: Ottilia ArdeleanuIoan Barb, Silviu Crăciunaş, Luca Radu Dupeş, Maria Oprea (Maminineta), şi Llelu Nicolae Vălăreanu (Sârbu), autori ale căror creaţii le puteţi lectura aici.

Lectură plăcută!

 

 

 

Domnișoarelor, doamnelor și domnilor, incursiune cu efuziune!

Geanina Lisandru
21 responses

  1. Am cunoscut prin intermediul Amprentelor Literare oameni deosebiţi, care au ferestrele sufletelor deschise şi care pun în fiecare text – fie că este vorba despre poezie, fie că este vorba despre proză – patimă şi trăire interioară. Mă bucur că Amprentele merg cu paşi mari mai departe şi sper ca şi alţi membri să fie inseraţi în volumele următoare. Nu mă feresc să spun că acest cenaclu este deja o familie, or asta nu poate decât să fie îmbucurător. Ne leagă prietenii virtuale de calitate şi cu siguranţă că la anul vom reuşi să punem la cale – aşa cum îţi doreşti – şi o întâlnire în real a membrilor acestui cenaclu. Vom avea multe să ne spunem, într-un week-end şi sunt convins că ne vom simţi excelent, în faţa unor pahare pline, cu poftă de viaţă, de scris şi de dialog constructiv. Am spus-o şi la mine pe blog, o spun şi aici – implicarea ta este extraordinară şi sunt onorat.

    Te iubesc, minunea mea. Gânduri bune tuturor, la ceas de seară, inspiraţie maximă şi toate cele bune!

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 5:32 pm

    • Lisandru,
      sunt un om căruia îi plac lucrurile bine făcute, cine mă cunoaşte ştie acest aspect. Muncesc cu drag alături de oamenii frumoşi la suflet, fără orgolii. Aşa cum spune şi Gabriela(Raza de soare), nu diger sistemul „mă lauzi, te laud”. Un sistem care nu funcţionează nici pe blogul meu. Va avea credit din partea mea doar acela care îmi va citi cu adevărat scrierile, nu se mulţumeşte să-mi scrie „superb spus” sau câteva cuvinte pentru a-i întoarce vizita, cuvinte care nu au nicio legătură cu postarea.

      Sunt fericită să lucrez alături de voi şi îmi doresc din tot sufletul o întâlnire în real, aşa cum ai subliniat şi tu în comentariu, cu autorii implicaţi în volum.

      Te iubesc şi te respect, Lisandru

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 6:30 pm

  2. Raza De Soare

    un singur cuvânt îmi răsună în inimă și în gând în ultimele ore: Mulțumesc! Mulțumesc! Mulțumesc! Cristian are dreptate, noi am desenat crucea și apoi ți-am pus-o în spate…tot greul l-ai dus. Îți mulțumim din suflet! Să dăm tot ce-i mai bun pentru volumul viitor! 2011 să fie un nou an plin de succese literare!

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 5:40 pm

    • Aşa va fi, draga mea dragă.

      Ne place proza ta, scrieri cu substanţă am citit de fiecare dată în postările tale, iar despre comentarii, doar atât, pertinete.

      Ne eşti tare dragă, Gabriela!

      Te îmbrăţişăm şi aşteptăm noi scrieri!

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 6:33 pm

  3. Un „cenaclu” frumos spus.Nu am reusit in tinerete sa-l prind pe cel cu muzica al regretatului poet ADRIAN PAUNESCU si ce pacat caci voce buna aveam.Ultima dorinta este totusi sa las ceva in urma mea.Nu sunt ca voi doi dar pe aproape…in umbra voastra.

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 5:55 pm

    • Toţi ne amintim de Cenaclul Falcăra cu mare drag.

      Mulţumim pentru gândurile lăsate.

      Seară faină alături de cei dragi!

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 6:35 pm

  4. Sunt foarte fericit că fac parte din acest proiect şi încă câţiva prieteni se bucură că pot ţine acest volum în mână. Vă mulţumesc mult!

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 5:58 pm

    • Şi noi suntem bucuroşi să te ştim aici, în volum.

      Îţi dorim spor la scris şi aşteptăm textele cu drag.

      Ore pline de iubire alături de cei dragi!

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 6:37 pm

  5. Felicitări!

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 6:08 pm

    • Mulţumim din suflet. Ştim că eşti permanent cu gândul alături de noi, încă de la începutul apariţiei noastre în lumea virtuală.

      Felicitări şi ţie pentru scrierile postate în ultimii trei ani pe blogul tău.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 6:38 pm

  6. Felicitari tuturor si la mai mare!Sarbatori faine in continuare si mai ales un an nou cu sanatate, restul o veni! 🙂

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 8:12 pm

    • Mulţumim. Vor mai fi cel puţin încă şapte volume din această antologie. Sper să fim sănătoşi, restul vine de la sine.

      Seară faină alături de cei dragi!

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 8:56 pm

  7. Felicitari Geanina pentru toata daruirea ta in acest proiect!
    Esti ca o furnicuta. 😀

    Nici mie nu-mi place cand simt ca acela care vine sa comenteaza ceva la ceea ce am scris, o face superficial, dupa ce a citit articolul in diagonala.
    Ma raneste un astfel de comentariu.
    Mai rar, dar totusi se intampla…

    Apreciază

    Decembrie 28, 2010 la 8:34 pm

    • Mulţumesc pentru vizitele şi comentariile pe care le laşi la fiecare trecere. Nu întâmplător prezint şi blogul tău în fiecare zi de marţi.

      Cât despre comentariile lăsate doar pentru a fi întoarse, nu este bine ales locul. E bine să citim, nu să ne facem că citim, e bine să comentăm, nu să ne prefacem.

      Te îmbrăţişez cu mare drag!

      Apreciază

      Decembrie 28, 2010 la 8:59 pm

  8. Pingback: Gândul că ai fost… «

  9. Geanina draga mea, dacă nu erai tu şi Cristian, bradul meu ar fi arătat altfel si sufletul meu nu ar fi atins bucuria la maxim.
    MULTUMESC PENTRU-CA EXISTATI!
    Tot respectul şi iubirea mea , se îndreaptă acum spre voi, oameni cu suflet mare.
    Dumnezeu sa vă binecuvânteze şi in anul ce bate la insistent la uşă.
    Fie ca bucuria noastră să se întoarcă la voi inmiit!
    Elena.

    Apreciază

    Decembrie 29, 2010 la 3:28 pm

    • Bradul tău seamănă mult cu al nostru, mult roşu, la noi fiind roşu în totalitate. Bucuria este şi de partea noastră fiindcă am lucrat foarte bine împreună. Mulţumim pentru gândurile curate şu pentru urări.

      Te îmbrăţişăm cu toată dragostea, draga noastră dragă!

      Apreciază

      Decembrie 29, 2010 la 6:22 pm

  10. Îti doresc un An Nou fericit alaturi de cei dragi! :-*

    Apreciază

    Decembrie 29, 2010 la 5:28 pm

  11. aris

    Eu sunt un şcolar prichindel, care consideră că are ceva de spus. Atât!
    Ar trebui să-mi fac autocritica şi să spun că nu sunt sinceră în comentarii, dar mă fac eu mare… Ca să ma justific şi mai bine, adaug că nu am experientă în ale scrisului, ştiu doar că îmi place sa citesc lucruri frumoase, iar acolo unde sufletul meu vibrează încurajez cu dragă inimă autorul. Greşesc?

    Apreciază

    Decembrie 29, 2010 la 5:29 pm

    • O surpriză plăcută.
      Bine ai venit!

      Nu ştiam că ai blog. Acum am aflat.
      În privinţa întrebării, mă ştii mai bine de pe Amprente şi poate că te-au necăjit anumite observaţii făcute de mine pe textele tale, dar nu vreau să mint pe nimeni. Scrii bine proză, mai sunt mici retuşuri de făcut, ştii la ce mă refer, dar să nu renunţi. Redai în textele tale viaţa de la ţară, aşa cum nu mai este de prea multă vreme la oraş, zugrăveşti puritatea oamenilor, subliniezi obiceiurile care s-au păstrat nealterate din generaţie în generaţie. Volumul al treilea te aşteaptă.

      Te îmbrăşişez cu mare drag!

      Apreciază

      Decembrie 29, 2010 la 6:33 pm

Lasă un răspuns

