3 ceasuri bune

Dacă e marți…sunt 3 ceasuri bune…printre bloguri, incursiune cu efuziune

Prima zi de marţi din anul ce tocmai a păşit în sufletele noastre. Îmi doresc ca toţi cititorii mei să aibă prin toate buzunarele iubire, cele mai curate sentimente, fericire în priviri şi sănătate pentru a se bucura de toate celelalte.
Tălpile mele păşesc cu grijă prin nămeţii de cuvinte ce s-au aşternut şi astăzi pe blogurile oamenilor dragi, a celor care scriu cu plăcere, din pasiune şi respect pentru cei îndrăgostiţi de lumea minunată a literelor.

Din doi paşi şi-o săritură sunt la Cristi-n bătătură. Lisandru şi-a mutat tot arsenalul literar şi sentimental „ sub ochi de pescăruş”. Este hotărât să vegheze comorile iubitei „ascunse în suflet în ochi în trup” de ochii vigilenţi ai „fantomele corsarilor”.
Dincolo de orizontul Blogului Literar

se prelinge întunericul
pe umeri
sânii sunt poleiţi selenar
pâlpâie carnea
frisoanele dorinţei
aprind focuri bengale

Nu ocoliţi această noapte cu lună plină în care

doar un pescăruş
pălmuieşte aerul sărat
şi ţipă
prin glasul tău

Nu părăsesc decorul, mă prind în hora celestă pentru a simţi că trăiesc. O călătorie dis de dimineaţă prin „voaluri de ceaţă”, nu ratez un joc copilăresc cu „doi fulgi prinşi în zbor”. Mă prinde amiaza  spunând Hai la plimbare, pe-o rază de soare, iar seara mă ajută să mă cufund discret în lumea viselor. Credinţa, iubirea şi tot universul conturează astăzi mesajul poeziei scris de Elena Marin Alexe.

Poartă amiaza pe umerii grei
Raze de soare zâmbind obosit,
Mângâie-n treacăt cu palmele ei
Bruma de-argint care-abia s-a trezit.

Trezirea la realitate, ieşirea dintre nori şi aducerea capului pe umeri se impune după ce am intrat pe uşa blogului Pro Atitudine. Florentin Lehaci ne indrumă paşii prin LABIRINTUL CRIZEI şi anunţă ferm că „A expirat termenul de grație ocazionat de sărbători!”

Era bine printre stelele Elenei Marin Alexe, printre versurile pasionale şi piraţii lui Cristian Lisandru, însă realitatea strigă : „Începutul de an se zbate din nou în austeritate și criză, în ipocrizie și demagogie, în dezamăgiri și resemnare! Undeva în profunzimea sufletului ne luptăm să nu ne fie ucisă ultima rază de speranță, deși suntem conștienți că vom vorbi despre vremuri bune doar la timpul trecut.”

Vă invit să nu părăsiţi visul, dar nici realitatea şi, fără suflet şi cuget înveninat , să asistaţi prin lectură cum „concluziile devin sofisme într-un univers creator”. Respiraţi calm şi încercaţi să desluşiţi paşii literari de la 3 A.M. Gabriela Ana Popa, printre Petale de trandafiri, aşterne o poveste numai bună pentru insomniaci, şi nu numai.

„O cunoscuse într-un bar. S-au plăcut. Vinul le-a picurat iluzii în stomac, iar ele s-au urcat la cap. I se părea frumoasă, chiar dacă nu putea să-i distingă trăsăturile feţei, aburii alcoolului îi înceţoşaseră privirea. Nici nu mai ştia cum o chema. Ah, da: Eliza. S-a prezentat ieri la biroul lui, de mână cu o miniatură drăgălaşă a ei. Bineînţeles, nu a recunoscut-o aşa că a trebuit să-i reamintească de o noapte rătăcită în negura trecutului.”

Nu părăsim zona celestă la final de 3 ceasuri bune, ziua de astăzi îi este dedicată. Sorin Petrache este întrebat de către fiul său: „Tata, când vine eclipsa? „
Puteţi afla despre „singura eclipsă de Soare de care se vor bucura românii în următorii patru ani” lecturând ceea ce a prins în fila virtuală a blogului său, …jocul nu e greu, pe ape…, Virtualkid.

Prin foc, frig, răceală, flăcări şi întrebări  ne trece  Gabriela Elena. Cu „Sete de Foc” desenează permanent căldură în sufletele noastre, o căldură care să topească „toată pelicula de gheaţă care aproape că s-a pietrificat acoperind pentru totdeauna Pământul şi care parcă ne-a prins sub ea într-o atmosferă ostilă care ne anulează toate reflexele, toate sentimentele, reducându-ne la tăcere printr-un şoc hipotermic al sufletului…”

Aţi vrut sau nu, astăzi v-am plimbat printre stele, lună, soare şi gheaţă, v-am invitat să visaţi că realitatea va fi aşa cum sperăm cu toţii, plină de iubire, verticalitate, seriozitate, fără oportunişti şi infatuaţi.

Visaţi realitatea, dragii mei dragi, lecturând bloguri pe care merită să păşiţi zilnic!

 

 

 

Domnișoarelor, doamnelor și domnilor, incursiune cu efuziune!

Geanina Lisandru

27 responses

  1. Pingback: Dragoste sub ochi de pescăruş «

  2. Geanina draga trebuie sa-ti spun ceva. De cand eram copila expresia 3 ceasuri rele m-a urmarit ca o umbra.O auzeam la tanti Elvira, nenea Lica, mosu Gheorghe sau alti si alti vecini, de prin locul unde am copilarit.Gaselnita ta 3 ceasuri bune, m-a scapat de umbre.. si acum chiar daca o mai aud uneori, nu ma mai afecteaza, caci acum stiu ca exista si „3 ceasuri bune”
    Multumesc din suflet draga mea draga!

    Apreciază

    Ianuarie 4, 2011 la 3:43 pm

    • Mi-a plăcut mult destăinuirea ta, dar şi faptul că ai scăpat de umbra celor trei ceasuri rele.

      Noi îţi mulţimim pentru frumosul din scrierile tale.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

      Apreciază

      Ianuarie 4, 2011 la 7:38 pm

  3. Gânduri bune tuturor cititorilor tăi, iubirea mea… Mă bucur că este şi poezia mea de dragostea în această selecţie făcută de tine şi, mai mult, sunt convins că ţi-a plăcut foarte mult atunci când ai citit-o… Te sărut pe suflet, iar celor care trec pragul casei tale literare le doresc numai bine şi la bună recitire!

    Apreciază

    Ianuarie 4, 2011 la 3:51 pm

    • Niciodată cele „3 ceasuri bune” nu vor fi construite fără scrierile tale. Am citit-o cu mare atenţie şi dragoste, aşa cum procedez de fiecare dată.

      Te iubesc, Lisandru!

      Apreciază

      Ianuarie 4, 2011 la 7:40 pm

  4. Nu imi este rusine sa spun ca mi s-au umezit ochii, motiv pentru care va propun aici si rezolvarea problemei noastre legata de norii care ne-au impiedicat sa vedem „e lipsa”:

    Intentionam sa folosesc asta in postarea de maine…. insa cred ca locul ei este aici, in premiera.

    Apreciază

    Ianuarie 4, 2011 la 4:02 pm

    • Ne-a emoţionat comentariul, iar videoclipul l-am vizionat de câteva ori. Ai o minune din care răzbate talentul artistic de la o poştă.

      Voi pune aici videoclipul pentru a-l urmări toţi cititorii mei.

      Seară plină de frumos alături de minunile din viaţa ta!

      Apreciază

      Ianuarie 4, 2011 la 7:43 pm

  5. Pingback: Sete de foc « Gabriela Elena

  6. Doar un suflet de poet poate transforma, metaforic, ceasurile rele în adevărate incursiuni literare!
    Ziua de marți este o norocoasă!

    Apreciază

    Ianuarie 4, 2011 la 9:35 pm

    • Dacă ai ştii cât am bântuit marţea pe blogul tău pentru a scrie la cald despre ceea ce ai postat…
      Sper să prind o astfel de zi.

      Pupici geaninoşi peste normă, draga mea dragă!

      Apreciază

      Ianuarie 5, 2011 la 7:54 am

  7. Geanina, poate nu atât de mult pe cât mi-aş dori, dar tot scriu câteva cuvinte.
    Fiindcă este prima dată pe anul acesta când intru pe blogul tău îţi spun LA MULTI ANI ! Fie ca anul ce tocmai si-a intrat în drepturi să-ţi aducă liniştea şi mulţumirea sufletească pe care ţi-o doreşti, să-ţi dea puterea de a trece peste toate piedicile ce-ţi stau in calea fericirii, să-ţi aducă inspiraţia de a-ţi transpune în cuvinte gândurile spre a le dărui cât mai multor cititori şi nu în ultimul rând multă, multă sănătate.

    Ca de obicei postarea ta este specială, este diferită de oricare alta fiindcă în generozitatea ta semnalezi alte bloguri, prezinţi frumuseţi, selectezi esenţialul, evidenţiezi talente, te bucuri de reuşite şi cu profesionalism şi talent dai pui în lumină ceea ce dă farmec şi culoare postărilor selectate în incursiunea ta printre bloguri. Ce poate fi mai nobil şi mai frumos pentru un om decat altruismul, care la tine chiar străluceşte.

    Apreciază

    Ianuarie 4, 2011 la 9:39 pm

    • Mi-au ajuns la suflet urările tale, draga mea dragă.
      Ştiu că ne preţuieşti, iar acest lucru ne onorează.
      Îţi mulţumesc pentru că ţi-ai rupt din timpul pe care nu ştii cum să-l mai împarţi pentru a mulţumi pe toată lumea.
      Scriu cu o plăcere deosebită despre ceea ce voi postaţi şi doriţi să transmiteţi celor ce vă citesc.
      Îţi doresc putere pentru a trece peste toate încercările din această perioadă, deloc uşoară.

      Te îmbrăţişez cu toată dragostea, suflet drag!

      Apreciază

      Ianuarie 5, 2011 la 7:52 am

  8. Pingback: Două pahare, oniric şi real «

  9. aris

    Tare bine e aici la tine, Geanina!
    M-am refugiat să scap de eclipsă, de nebuloasele care mă bântuie şi să invit la mine în gând cele 3 ceasuri bune.
    Să citesc lucruri frumoase, să caut ceva ce în cotidian nu mai găsesc, demult…
    Sper să mă primeşti şi altă dată, chiar dacă voi sta cuminte într-un colţ şi o să tac.

    Apreciază

    Ianuarie 5, 2011 la 7:07 am

    • Bine ai revenit!

      Te aştept cu mare drag de fiecare dată. Nu trebuie să stai la colţ, nu trebuie să taci. Te rog să îmi critici scrierile dacă situaţia o impune.

      Scriu de fiecare dată cu aceeaşi pasiune pentru cititorii mei dragi.

      Te îmbrăţişez cu mare, mare drag!

      Apreciază

      Ianuarie 5, 2011 la 7:32 am

  10. Aceeasi problema cu eclipsa am avut-o si eu, la fel ca pustiul lui Sorin, ca si la noi a fost noros afara…
    Superb indemnul de final, sa visam realitatea, mi-a placut mult 🙂

    Apreciază

    Ianuarie 5, 2011 la 1:02 pm

    • Norii din Bucureşti au fost eclipsaţi de strălucirea sufletelor îndrăgostite.

      Un îndemn în care cred cu toată fiinţa.

      Mulţumesc pentru trecere şi răbdarea de a lectura cele „3 ceasuri bune”.

      Ore magice alături de cei dragi!

      Apreciază

      Ianuarie 6, 2011 la 3:37 pm

  11. Pingback: Anne-Louis Girodet-Trioson (5 ianuarie 1767 – 9 decembrie 1824), pictor francez « my heart to your heart

  12. Pingback: Năbădăiosu` şi prietenia « Cristian Dima

  13. Pingback: Despre un blog descheiat la suflet « Blogul lui Teo Negură

  14. Pingback: Traista cu vise «

  15. Pingback: PAveste fără sfârşit. Medieval story. Cap. 11 « Blogul lui Victor

  16. Si eu m-am bucurat cand l-am vazut pe micul Stefanel si am apreciat gestul lui Sorin, de a darui prietenilor videoclipul pe blogul tau.
    A fost minunat si cum le-ai facut prezentarea. 🙂

    Chiar este utila si placuta aceasta categorie creata de tine:
    „Dacă e marți…sunt 3 ceasuri bune…printre bloguri, incursiune cu efuziune”!

    Ma simt onorata si eu, Geanina, pentru cuvintele de apreciere pe care le ai la adresa celor citite in articolele mele.

    Iti multumesc si pentru toti pupicii geaninosi primiti de-a lungul timpului… 😉

    Apreciază

    Ianuarie 6, 2011 la 10:26 pm

  17. Îmi plac scrierile cu substanţă, textele care fac sufletul să vibreze, oamenii care scriu cu dăruire.

    Şi eu am fost încâtată să descopăr, prin acel link, o minune de copil.

    Şi eu îţi mulţumesc vizite, dar şi pentru căldura gândurilor pe care le aşterni aici, pe blogul meu.

    Ore pline de magie, draga mea dragă!

    Apreciază

    Ianuarie 7, 2011 la 12:45 am

  18. Pingback: Eu şi morcovii « Un blog cu năbădăi

  19. Fiecare blog poate fi o poveste frumoasa. 😉

    Apreciază

    Ianuarie 7, 2011 la 9:58 pm

    • Bine ai venit.

      Mulţumesc pentru răbdarea de a citi „3 cesuri bune”.

      Zile pline de iubire alături de cei dragi!

      Apreciază

      Ianuarie 7, 2011 la 10:01 pm

Lasă un răspuns

