Departe sunt de tine…

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Mihai Eminescu (născut ca Mihail Eminovici) (n. 15 ianuarie 1850, Botoșani sau Ipotești – d. 15 iunie 1889, București)

Departe sunt de tine şi singur lângă foc,
Petrec în minte viaţa-mi lipsită de noroc,
Optzeci de ani îmi pare în lume c-am trăit,
Că sunt bătrân ca iarna, că tu vei fi murit.
Aducerile-aminte pe suflet cad în picuri,
Redeşteptând în faţa-mi trecutele nimicuri;
Cu degetele-i vântul loveşte în fereşti,
Se toarce-n gându-mi firul duioaselor poveşti,
Ş-atuncea dinainte-mi prin ceaţă parcă treci,
Cu ochii mari în lacrimi, cu mâni subţiri şi reci;
Cu braţele-amândouă de gâtul meu te-anini
Şi parc-ai vrea a-mi spune ceva… apoi suspini…
Eu strâng la piept averea-mi de-amor şi frumuseţi,
În sărutări unim noi sărmanele vieţi…
O! glasul amintirii rămâie pururi mut,
Să uit pe veci norocul ce-o clipă l-am avut,
Să uit, cum dup-o clipă din braţele-mi te-ai smult…
Voi fi bătran şi singur, vei fi murit de mult!

Cristian Lisandru – Smooth jazz, un saxofon şi o femeie în rochie verde – ultima parte

20 responses

  1. Vesnic va ramane tanar… vesnic.
    O noapte linistita!

    Apreciază

    Ianuarie 14, 2011 la 10:54 pm

    • Mie îmi place foarte mult acest poem şi sper să placă şi cititorilor mei.

      Noapte plină de magie!

      Apreciază

      Ianuarie 14, 2011 la 11:16 pm

  2. Pingback: Smooth jazz, un saxofon şi o femeie în rochie verde – ultima parte «

  3. M-a cuprins asa o stare de melancolie citind acest poem si aproape ca retraiesc starea poetului, asa de bine ma regasesc printre ofurile sale. MULTUMESC Geanina ! Cu siguranta spiritul poetului nemuriii, nu va disparea niciodata.

    Apreciază

    Ianuarie 15, 2011 la 6:36 am

    • Aceasta este starea poetului când tema poemului este iubirea.

      Eminescu rămâne Eminescu, indiferent de secolul care-l găzduieşte.

      Te îmbrăţişez peste normă!

      Apreciază

      Ianuarie 15, 2011 la 3:03 pm

  4. Foarte frumoasa poezie…

    Apreciază

    Ianuarie 15, 2011 la 11:43 am

    • Mă bucur să ştiu că am reuşit să te introduc în atmosfera eminesciană. Poate-ţi va fi de ajutor la şcoală, atunci când se va dezbate „tema iubirii” în poezia lui Eminescu.

      Zile pline de frumos!

      Apreciază

      Ianuarie 15, 2011 la 3:06 pm

  5. Poetul ne urmăreşte, de dincolo de timp şi spaţiu. Îi dorea „dulcei Românii” să-i fie bine. Nu-i e nici azi, din păcate.
    Spunea că mai are „un singur dor” – o poezie care mi-a plăcut într-adevăr, foarte mult – şi a iubit cu pasiune nestăvilită…
    Eminescu. Eminescu. Eminescu.

    Te sărut pe suflet, dragostea mea…

    Apreciază

    Ianuarie 15, 2011 la 2:41 pm

    • Îndrăgostitul meu drag,
      Eminescu este poetul care a cântat iubirea în vers, care a iubit cu pasiune, tu eşti poetul meu drag care cântă iubirea în rime sau vers alb, în proză de calitate.

      Te iubesc, adoratul meu!

      Apreciază

      Ianuarie 15, 2011 la 3:10 pm

  6. Citeam poeziile lui Eminescu in adolescenta si vizualizam fiecare scena, parca as fi fost transpusa in lumea lui romantica, mistica, intre umbre si lumini, culori, sunete, parfum, zbor si visare.
    „În mijloc de codru-ajunse
    Lângă teiul nalt şi vechi,
    Unde-izvorul cel în vrajă
    Sună dulce în urechi.

    De murmur duios de ape
    Ea trezită-atunci tresare,
    Vede-un tânăr, ce alături
    Pe-un cal negru stă călare.

    Cu ochi mari la ea se uită,
    Plini de vis, duioşi plutind,
    Flori de tei în păru-i negru
    Şi la şold un corn de-argint.

    Şi-ncepu încet să sune,
    Fermecat şi dureros –
    Inima-i creştea de dorul
    Al străinului frumos.”

    Apreciază

    Ianuarie 15, 2011 la 9:07 pm

  7. A avut acest dar. Mulţumesc pentru versuri şi lectură.

    Să ai o seară magică!

    Apreciază

    Ianuarie 15, 2011 la 9:17 pm

  8. Frumos poem.
    La ce poeţi a dat ţărişoara asta, am avea cu ce să ne facem reclamă.
    Păcat că …

    Apreciază

    Ianuarie 17, 2011 la 1:43 pm

  9. Pingback: Floare de colt « Călin Hera. PA-uri şi mirări

  10. Pingback: Dulce picătură chinezească… « Cristian Lisandru – Proză. Poezie. Uneori, politichie…

  11. Apreciază

    Februarie 18, 2011 la 10:47 pm

  12. urumaa

    zi faina si tie!
    si felicitari pentru blog, am sa-l citesc

    Apreciază

    Februarie 20, 2011 la 12:17 pm

  13. N. Ionita

    Un dar de suflet pentru romani: LUCEAFARUL de Mihai Eminescu ilustrat de artisti din 87 de tari – la https://www.facebook.com/nicolae.ionita.3150

    Apreciază

    Mai 14, 2013 la 7:24 pm

Lasă un răspuns

