Trup de femeie

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Pablo Neruda (pseudonimul lui Neftalí Ricardo Reyes Basoalto) (n. 12 iulie 1904 – d. 23 septembrie, 1973)

Trup de femeie, coline albe, coapse albe,
eşti asemenea unei lumi, aşternută în supunere.
Trupul meu aspru, agrest, sapă în tine
şi face o sămânţă să răsară în adâncul pământului.

Am fost singur ca un tunel. Păsările au zburat din mine,
şi noaptea m-a doborât cu invazia ei copleşitoare.
Să pot supravieţui, te-am pătruns ca o armă,
ca o săgeată din arcul meu, sau o piatră din aruncătura mea.

Dar vremea răzbunării a apus, şi te iubesc!
Trup din piele, din muşchi, din lapte însetat şi ferm.
Şi cupele sânilor tăi! Şi ochii tăi plini de absenţă!
Şi rozele pubisului tău! Şi vocea ta tristă şi blajină!

Trupul femeii mele, voi continua să dăinui prin el.
Setea mea, eterna-mi năzuinţă, calea mea schimbătoare.
Ape negre se adună acolo unde setea eternă curge,
şi truda alături de ea, şi durerea fără de ţărm.

8 responses

  1. Te iubesc, minunea mea, voi REMARCA strofa a doua fără nicio rezervă, pentru senzualitatea care a reiese din fiecare vers. O poezie cu puternice accente erotice, dar foarte bine dozate, fără a cădea în vulgar (din nefericire, sunt mulţi artişti care, din dorinţa de a „lua ochii”, nu reuşesc decât să strice farmecul unui poem).
    Te sărut pe suflet, cu mare plăcere am citit, sunt sigur că această poezie va fi „gustată” de toţi musafirii tăi…
    Te iubesc!

    Apreciază

    Mai 19, 2011 la 8:26 pm

    • Să-mi fie ruşine, de mii de ori. Greu la deal cu boii mici, greu şi cu mine…

      O poezie de excepţie.

      Te ador, Lisandru!

      Apreciază

      Iunie 11, 2011 la 9:32 pm

  2. Elisabeta Doina

    Un adevarat REGAL de simtiri, ginduri, sentimente, emotii si iubire. Multumesc draga mea. ED

    Apreciază

    Mai 19, 2011 la 9:34 pm

    • Punctaşi la fix, draga mea dragă.

      Scuzele mele vin târziu, dar am promis că voi răspunde, chiar dacă nu am făcut acest lucru la momentul potrivit.

      Ore magice!

      Apreciază

      Iunie 11, 2011 la 9:34 pm

  3. Frumoasă alegerea ta Geanina! O zi cu senin si binecuvântare îţi trimit de la Vrancea, cu iubire din IUBIRE!

    Apreciază

    Mai 20, 2011 la 3:43 pm

    • Deschid larg braţele pentru a primi tot ceea ce mi-a dăruit o prietenă de excepţie.

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Iunie 11, 2011 la 9:35 pm

  4. Îmi place mult Pablo Neruda. Mulţumesc!
    Preferata mea e „Moare câte puţin”

    „Moare câte puţin cine evită pasiunea, cine preferă negrul pe alb şi punctele pe „i” în locul unui vârtej de emoţii, acele emoţii care învaţă ochii să strălucească, oftatul să surâdă şi care eliberează sentimentele inimii.”

    http://cammely.wordpress.com/2011/05/20/lasati-fluturii-sa-zboare/

    Apreciază

    Mai 22, 2011 la 2:31 am

    • Se spune că nu este prea târziu pentru nimic, aşadar, îmi cer scuze pentru acest răspuns întârziat şi îţi doresc o seară de mare minune, alături de cei dragi!

      Apreciază

      Iunie 11, 2011 la 9:37 pm

Lasă un răspuns

