Învaţă de la toate

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Traian Dorz (n. 25 decembrie 1914, în cătunul Râturi (azi Livada Beiuşului) din comuna Mizieş, judeţul Bihor – d. 20 iunie 1989)

Învaţă de la apă să ai statornic drum,
Învaţă de la flăcări că toate-s numai scrum.
Învaţă de la umbră să taci şi să veghezi,
Învaţă de la stâncă cum neclintit să crezi.
Învaţă de la pietre cât trebuie să spui,
Învaţă de la soare cum trebuie s-apui.
Învaţă de la vântul ce-adie pe poteci,
Cum trebuie prin lume de liniştit să treci,
Învaţă de la toate, că toate-ţi sânt surori,
Să treci frumos prin viaţă, cum poţi frumos să mori.
Învaţă de la vierme că nimeni nu-i uitat,
Învaţă de la nufăr să fii mereu curat.
Învaţă de la flăcări ce-avem de ars în noi,
Învaţă de la apă să nu dai înapoi.
Învaţă de la umbră să fii smerit ca ea,
Învaţă de la stâncă să-nduri furtuna grea.
Învaţă de la soare ca vremea s-o cunoşti,
Învaţă de la stele că ceru-i numai oşti.
Învaţă de la greieri – când umerii ţi-s grei
Şi du-te la furnică să vezi povara ei.
Învaţă de la floare să fii gingaş cu ea,
Învaţă de la oaie să ai blândeţea sa.
Învaţă de la păsări să fii mai mult în zbor,
Învaţă de la toate, că totu-i trecător.
Ia seamă, fiu al jertfei, prin lumea-n care treci,
Să-nveţi din tot ce piere, cum să trăieşti în veci!

14 responses

  1. Te iubesc, iubirea mea… Avem atâtea de învăţat şi atâtea în jurul nostru de la care putem învăţa. Totul este să ne dorim cu adevărat asta. Din nefericire, învăţăm şi nu învăţăm nimic, în ciuda experienţelor în care ne lovim cu capetele de multe praguri de sus. În jurul nostru, o lume aşteaptă să tragem concluzii. Mi-aş dori ca oamenii să reuşească să despartă grâul de neghină şi să aleagă frumosul.

    Te sărut pe suflet, minunea mea!

    Apreciază

    Iunie 3, 2011 la 11:14 pm

    • Aşa cum îţi povesteam şi ieri sunt două persoane care m-au determinat să postez aceste versuri. Una dintre ele a dispărut dintre noi în urmă cu doi ani, iar cealaltă trece de două săptămâni printr-un coşmar de nedescris.

      Te iubesc, minune de om!

      Apreciază

      Iunie 4, 2011 la 10:08 am

  2. ce versuri frumoase ai ales!
    imi era dor de ele!:)

    multumesc!:)

    Apreciază

    Iunie 4, 2011 la 3:24 am

    • Monica,
      aceleaşi scuze pentru răspunsurile mele meteorice. Nu voi invoca lipsa de timp, nu este cazul.
      Îţi mulţumesc pentru prezenţă şi îţi doresc zile pline de iubire!

      Apreciază

      Iunie 4, 2011 la 10:01 am

  3. Adanca invatatura plina de miez si intelepciune.Multumesc pentru remember Geanina draga mea!
    Numai bine…BINE…de la inima la inima iti trimit draga mea!
    Dumnezeu sa te binecuvanteze!

    Apreciază

    Iunie 4, 2011 la 9:22 am

    • Draga mea dragă,
      mulţumesc pentru fiecare mesaj lăsat pe blogul meu, iertare pentru întârzierea răspunsului. Binecuvântările sunt un balsam pentru noi.

      Te îmbrăţişăm strâns!

      Apreciază

      Iunie 4, 2011 la 9:59 am

  4. superbă. mulțumesc că mi-ai reamintit de ea! am și pregătit-o, ca să o învățăm pe de rost cu juniorul meu 🙂

    Apreciază

    Iunie 7, 2011 la 7:53 pm

    • Mulţumesc pentru trecere şi lectură!

      Mă bucur să aflu că puştiul tău va învăţa aceste versuri superbe, aşa cum ai scris şi tu.

      Zile pline de frumos, ţie şi celor dragi sufletului tău!

      Apreciază

      Iunie 7, 2011 la 8:41 pm

  5. Cred ca aceasta este una dintre cele mai profunde poezii din literatura romana, iar faptul ca si-a gasit si un drum al ei prin mijlocirea muzicii folk a fost un act de dreptate. Nu as rata ocazia sa-l pomenesc si pe Adrian Paunescu printre cei care au facut tot ceea ce a depins de ei pentru a o scoate cat mai mult in lumina.
    Ramane doar sa mai si invatam….

    Apreciază

    Iunie 9, 2011 la 6:26 pm

    • Îţi mulţumesc pentru completare şi pentru lectură. Unii dintre noi încearcă să înveţe permanent din propriile greşeli, din greşelile altora. Nu am fi oameni dacă nu am greşi. Este foarte important să ne asumăm greşelile, să fim de fiecare dată mai atenţi, mult mai atenţi, nu doar cu noi înşine.

      O seară plină de magie, ţie şi celor dragi!

      Apreciază

      Iunie 9, 2011 la 9:09 pm

  6. Adriana Ausch – Invata http://embed.trilulilu.ro/audio/nebunudealb/6ebc637c24d538.swf Asculta mai multe audio diverse

    Am încercat să adaug aici cântecul, fiindcă într-adevăr mi-a plăcut. Nu ştiu dacă e posibil pe acest site şi am rugămintea să fie şters acest comentariu dacă apare doar codul html.
    Poezia este frumoasă şi tristă, dar oferă lumină multora care nu ştiu să înţeleagă, să aprecieze bucuriile vieţii. Mulţumesc pentru postare.

    Apreciază

    Iunie 10, 2011 la 10:38 am

  7. Bine ai venit!

    Mulţumesc şi eu pentru melodie. Musafirii mei o vor asculta cu mare drag.

    Zile pline de frumos!

    PS. Pe worpress poate fi postat doar codul de pe Trilulilu…

    Apreciază

    Iunie 10, 2011 la 10:46 am

  8. Ce poate fi mai frumos decat poezia??Minunate versuri,,cred ca ele sunt clepsidre de vesnicie…
    cu prietenie

    Apreciază

    Iunie 11, 2011 la 12:49 pm

    • Bine ai venit!
      Am spus mereu, poezia este şi rămâne marea mea dragoste literară.

      Ore magice!

      Apreciază

      Iunie 11, 2011 la 9:25 pm

Lasă un răspuns

