Destin

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Nicolae Ciobanu (Bădia Culai)

Aşa s-a vrut!… Să nu fi fost să fie!
Deşi, atât de mult, ne-am tot dorit…
Rămîi ce eşti: o amintire vie.
Rămân ce sunt: de vremuri ostenit.

Ce-ai fi cătat la pragul unei case
… că – urma paşilor uşori, cândva,
şterşi de atâtea treceri duşmănoase -,
Tu, ai fi vrut reînvia ?…

Nu s-a putut şi – simt – n-o să mai poată
Fiinţa ta să treacă de-acel prag,
Pe care-l – numai Doamna, doar O dată ! –
Va trece: din poruncă, nu de drag…

Să (-mi) fi văzut fantoma, încă vie,
Nu ne-ar fi înzestrat, mai fericit…

Rămîi ce eşti: o amintire, mie.
Rămân ce sunt: de vremuri ostenit.
Aşa s-a vrut!… Să nu fi fost să fie!
Deşi atât de mult ne-am tot dorit.

8 responses

  1. Am citit cu emotie versurile ce par desprinse dintr-un tablou de demult…
    Rezoneaza cu inima mea azi.Te pup draga mea draga!
    Fii binecuvantata!

    Apreciază

    Iulie 1, 2011 la 4:34 pm

    • Versurile trimise de Bădia Culai. Un mesaj penetrant, aşa reiese din întreg poemul.

      Te îmbrăţişăm cu tot sufletul!

      Apreciază

      Iulie 2, 2011 la 4:57 pm

    • Culai

      E(ste, de nu mă înşel…) a doua oară când empatizăm prin intermedierea acestui dublu sensibil sit.
      Fiţi binecuvântată!

      Apreciază

      Iulie 3, 2011 la 12:29 pm

      • Culai

        Se adresează Dnei Elena Marin Alexe:
        E(ste, de nu mă înşel…) a doua oară când empatizăm prin intermedierea acestui dublu sensibil sit.
        Fiţi binecuvântată!

        Apreciază

        Iulie 3, 2011 la 12:31 pm

  2. Excelentă alegere, gânduri bune autorului. Un om deosebit, plin de har…

    Apreciază

    Iulie 3, 2011 la 3:25 am

    • Mi-a plăcut şi mie scrierea domnului Ciobanu, motiv pentru care am considerat că poate fi postat acest poem într-o zi de vineri.

      Zi uşoară, dragule!

      Apreciază

      Iulie 3, 2011 la 6:36 am

  3. Culai

    Comentarii ce (mă) copleşesc.

    Dacă eram mai … „şi la trup curat”, mi-aş fi luat-o-n cap…

    Aşa, cum sunt… Iau aminte!

    „E (o) vreme… pentru orişice!”

    Apreciază

    Iulie 3, 2011 la 12:26 pm

Lasă un răspuns

