Lângă tâmpla ta

Dacă e vineri – e poezie pe pâine (Cristian Lisandru n.18 iulie 1968, Bucureşti)

 

 

Dintr-o inadvertenţă temporală
Te văd primindu-ţi vlaga prin perfuzii
Şi-mi eşti departe şi atemporală,
Supusă unor cinice infuzii.

Tot chinul tău îmi e tortură mie,
Tu eşti recompensată în durere,
Iar uneori în stres sau agonie,
Resentiment, dispreţ profund şi fiere.

Martirizată, te întorci umilă,
Să nu cumva să depăşim bugete,
Să nu cumva să ni se facă silă
De impostorii falselor regrete.

Te-ntinzi, cu un surâs, pe pat de lacrimi,
Atât de pregătită pentru dramă
Că-mi vine să pictez cu of şi patimi,
Spre a te aşeza, concret, în ramă.

Tu nici nu ai nevoie de predicţii,
În tine stau prorocii ca-ntr-o casă,
Iar printre inconstante interdicţii
Eu te descopăr tragic de frumoasă.

Din mari procese eliminatorii
Tu reuşeşti să scapi nevătămată,
Reinventându-ţi stări compensatorii
Prin nebunia generalizată.

9 iulie 2011

2 responses

  1. Te iubesc, dragostea mea, sunt onorat că aceste versuri ale mele şi-au făcut loc într-o zi de vineri, pe blogul tău frumos… Un poem scris cu patimă imensă, o altă declaraţie de dragoste pe care ţi-am făcut-o (spre alinare) în momente în care aveai lacrimi pe obraji şi în suflet.
    Eşti o minune de femeie şi, aşa după cum am spus de foarte multe ori, ÎŢI MULŢUMESC fiindcă EXIŞTI.
    Te sărut pe suflet, dragostea mea…

    Apreciază

    Iulie 30, 2011 la 3:38 pm

  2. O poezie scrisă într-o zi grea, foarte grea din viaţa mea, o zi care aştepta să treacă graniţa. A trecut, dar au urmat altele, la fel de grele, sintetizate foarte bine de tine în fiecare strofă, mai ales cea de final. Viaţa este ofertantă, aşa cum spun mereu.

    Trecând de astfel de zile, poezia aceasta m-a impresionat în mod special, de aceea astăzi o pot citi şi reciti musafirii dragi.

    Te iubesc, Lisandru!

    Apreciază

    Iulie 30, 2011 la 7:31 pm

Lasă un răspuns

