Când ne-am urât şi ne-am iubit plângând

Dacă e vineri – e poezie pe pâine –George Ţărnea (n. 10 noiembrie 1945, Şirineasa, judeţul Vâlcea; d. 2 mai 2003, Bucureşti)

Rememorarea de-ntâmplări confuze
Copii crucificaţi ca nişte Crişti
Cu paznici veseli pentru îngeri trişti,
La marea invadată de meduze.

Ţi-am poruncit brutal să nu te mişti
Până-ţi culeg tot frigul de pe buze,
Cerându-ţi mai apoi din suflet scuze,
Pentru minciuna că, oricum, exişti.

Dar n-ai să fii niciunde mai cuminte
Şi mai supusă altuia nicicând,
Cum doar în noaptea oarbă şi fierbinte,

Când ne-am urât şi ne-am iubit plângând,
Fără s-avem nevoie de cuvinte,
La câtă moarte adunăm în gând.

2 responses

  1. Nu am citit de cativa ani versuri de G.Tarnea. Mi-a placut sa ating o clipa de remember pe aici:

    Ţi-am poruncit brutal să nu te mişti
    Până-ţi culeg tot frigul de pe buze,
    Cerându-ţi mai apoi din suflet scuze,
    Pentru minciuna că, oricum, exişti.

    Multumesc Geanina! Admir simtul tau artistic draga mea draga!
    Fii binecuvantata!

    Apreciază

    August 29, 2011 la 4:53 pm

  2. A scris George Ţărnea câteva poeme care nu pot fi trecute cu vederea.

    Mulţumesc pentru lectură şi trimit multe zâmbete către sufletul tău gingaş.

    Apreciază

    August 29, 2011 la 10:55 pm

Lasă un răspuns

