Sonet de toamnă

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Charles Baudelaire (n. 9 aprilie 1821 – d. 31 august 1867)

M-ai întrebat, cu ochii tăi limpezi, de cristal:
Iubitul meu cel straniu ce daruri îmi găseşte?
– Iubito, taci! Ţi-aş spune că inima-mi doreşte
Candoarea ce-avusese străvechiul animal

Tu, care-mi legeni somnul cu mângâieri uşoare
Să nu ştii niciodată cumplitu-mi nenoroc
Nici taina scrisă-n mine cu litere de foc!
De patima mi-e silă şi orice gând mă doare…

Să ne iubim cuminte. Amorul stă la pândă
Şi, nevăzut, ţinteşte cu arcul lui fatal
O, îi cunosc prea bine eternul arsenal:

Ruşine, furii, crima… O, margarita blândă
Suntem două amurguri de toamnă ostenită
O, tu, atât de albă şi rece Margarita!

8 responses

  1. „Să ne iubim cuminte. Amorul stă la pândă
    Şi, nevăzut, ţinteşte cu arcul lui fatal
    O, îi cunosc prea bine eternul arsenal:”

    Subscriu cu mare bucurie acestui îndemn. Să ne iubim. Chiar dacă nu „cuminte” întotdeauna, chiar dacă năvăleşte pasiunea de foarte multe ori şi ni se taie respiraţia de atâta iubire, chiar dacă sunt şi momente în care aproape că ne este frică să deschidem gura din cauza emoţiei.
    SĂ NE IUBIM! Şi dorim tuturor să se iubească mult, mult, mult, aşa cum facem şi noi, în fiecare zi…

    Îţi sărut sufletul, Geanina! Te iubesc!

    Apreciază

    Septembrie 16, 2011 la 7:50 pm

    • Acest sărut pe suflet mă emoţionează de fiecare dată. Un îndemn la îndemâna tuturor, de noi depinde totul.
      Nu-mi rămâne decât să urez tuturor să iubească veşnic.

      Te ador, om drag!

      Apreciază

      Septembrie 16, 2011 la 8:05 pm

  2. ovi

    cred ca, toamna este facuta doar din zile de vineri… pentru ca ea insasi, toata, este o poezie…
    si pentru ca, poezie fara iubire nu exista… ii spunem, bun venit, domnului Baudelaire… sa ne traieaca dincolo de moarte… si sa ne faca vinerile si mai frumoase… iar noi sa mai invatam cate ceva de la el…
    minuate versuri…

    Apreciază

    Septembrie 17, 2011 la 2:05 am

    • Este posibil, în aceste circumstanţe, să fie toamnă în fiecare zi de vineri pe blogul meu. Iubire, toamnă şi poezie, combinaţia perfectă pentru oricine iubeşte poezia toamnei.

      Ore faine!

      Apreciază

      Septembrie 17, 2011 la 9:39 pm

  3. Frumoasa surpriza am gasit aici la tine draga mea.Baudelaire este unul dintre preferatii mei in materie de poezie. Subtile uneori, alteori directe, ‘fierbinti sau aproape reci”, versurile lui stau pe podiumul poeziei.
    O saptamana binecuvantata cu tot ce iti doresti draga mea draga!

    Apreciază

    Septembrie 19, 2011 la 6:41 am

    • Bine ai revenit, draga mea dragă.
      Și eu citesc cu mare drag, de fiecare dată, scrierile sale.
      Îți mulțumesc pentru trecere și lectură.

      Să ai o zi divină!

      Apreciază

      Septembrie 19, 2011 la 4:10 pm

  4. Napocel

    Fără cuvinte

    Apreciază

    Septembrie 20, 2011 la 2:27 pm

Lasă un răspuns

