Octombrie

Vom săvârși bilanțul acestor zile, în care suntem fericiți deplin,
Avem constant privirile senine şi prosternăm tăcuți cupa cu vin.
Iubito, spune-mi cum îți este acum, spre acest final de zi,
Când eu mă simt eroul din poveste, iar tu-mi șoptești din Bradbury.

Nu –ncerc nicicum din el să mă inspir, doar dorul vreau să-ncerc să-l sting,
Așa cum el s-a inspirat din Shakespeare, așa cum l-a influențat pe King.
Încerc să-ți scriu acum un rând, dar nu ca el, pe-un petic de împachetat,
Ci îți metamorfozez versuri din gând, un gând ce nu va fi nicicând uitat.

Pun în cuvinte nestemate și mister, îţi croiesc versuri pline de iubire,
Iubire-n care cred neîncetat și sper, că-mi va aduce-n suflet fericire.
Așa sunt toate zilele cu tine, enigme dulci, îmbătătoare, patimi şi amor,
Așa-mi doresc și nopțile, divine, când mă cuprinde un năprasnic dor.

E dorul greu, iubito, viu și arzător, ce-mi stăpânește gândul întotdeauna seara,
În tot acest octombrie, ca un cuptor, ca-n luna august când apune vara.

Geanina Lisandru

22 responses

  1. Bine te-am regăsit (şi) poetic, dragostea mea.
    Mărturisesc (nu mă pot abţine) că traspunerea ta artistică în personaj masculin mi-a plăcut întotdeauna, din primele zile în care îţi citeam scrierile pline de patimă furibundă, iar dacă viaţa ne-ar oferi surprize neanticipate şi aş deveni (măcar pentru o zi) femeie aş putea să spune că aşteptarea unor astfel de versuri (venite din partea unui bărbat – acela fiind tu) s-ar transforma într-o dulce aşteptare.
    Mi te imaginez pe sub balconul meu, cântându-mi serenade şi dorind cu frenezie să te infiltrezi în iatacul meu… He, he…
    Reîntâlnirea cu Bradbury şi cu Shakespeare este o oază de oxigen în lumea asta prea puţin interesată de oamenii care au creionat vieţi şi destine, iar octombrie capătă, într-adevăr, temperaturi de cuptor în urma lecturii…
    Nici nu ştiu ce să spun acum, să-mi pară rău cumva pentru că nu sunt femeie adulată de bărbatul care ai fi putut să fii sau să rămân acelaşi fericit bărbat care se ştie iubit până la lacrimi de o femeie ca tine???

    Te iubesc, minunea mea cu ochi verzi…

    Apreciază

    Octombrie 2, 2011 la 11:22 pm

    • Am făcut acest exerciţiu de imaginaţie uneori, probabil unele aşteptări mi-au determinat gândurile să zburde. Nu trebuie să ne pară rău de o astfel de situaţie, într-o altă viaţa ne vom reîntâlni în roluri inversate şi ne vom iubi la fel. 3 octombrie 2009 este o dată care nu poate fi trecută cu vederea. Dacă vrei, pot coborî şi acum pentru o serenadă.

      Te iubesc, om drag!

      Apreciază

      Octombrie 2, 2011 la 11:42 pm

  2. Te aştept cu mare dor, frumoasa mea.
    Cântă-mi despre iubire, aşa cum numai tu ştii să o faci, murmură-mi sentimentele la ureche şi lasă-mă să mă prăbuşesc la picioarele tale ca un însetat ajuns la malul unei ape pe care nici nu o visa… În noaptea de octombrie, şoaptele tale îmi mângâie sufletul, iar Cesaria ne spune:

    Besame, besame mucho
    Como si fuera esta la noche
    La ultima vez

    Besame, besame mucho
    Que tengo miedo a perderte
    Perderte despues

    Quiero tenerte muy cerca
    Mirarme en tus ojos, verte junto a mi
    Piensa que tal vez manana
    Yo ya estare lejos, muy lejos de aqu

    Besame, besame mucho
    Como si fuera esta la noche
    La ultima vez

    Besame, besame mucho
    Que tengo miedo a perderte
    Perderte despues

    Besame, besame mucho…

    Apreciază

    Octombrie 2, 2011 la 11:46 pm

    • Versuri de mare frumuseţe, o melodie de excepţie.
      Prăbuşire dulce, să dureze veşnic, precum iubirea neobosită, dorită, cântată permanent de toţi îndrăgostiţii.

      Mulţumiri, om drag !

      Pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Octombrie 3, 2011 la 12:28 am

  3. Într-un anumit an, pe 3 octombrie, te mutai (fizic) în casa şi viaţa mea, iar eu eram cel mai fericit din lume. Ideea că voi fi alături de tine, minut cu minut, mi se păruse, de la bun început, de domeniul fantasticului.
    Iată-ne alături şi acum, ca doi copii, ca doi îndrăgostiţi, ca doi adolescenţi, ca doi maturi, un bărbat şi o femeie ce împart, aşa cum se spune, şi binele şi răul…
    Viaţa noastră seamănă aşa ce mult cu un tango. Pasiune şi sentiment, sub lumină blândă de suflet.
    Îţi mulţumesc pentru toate eforturile pe care le-ai făcut, pentru toleranţa de care dai dovadă, de fiecare dată, şi pentru faptul că, indiferent de situaţie, de valurile vieţii şi de intemperiile aceleiaşi vieţi, rămâi TU, femeia care m-a cucerit de la bun început…

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 12:18 am

    • Lisandru,
      nu mă schimb, indiferent de situaţie, în nicio relaţie, fie că este vorba de o relaţie în plan sentimental sau profesional. Atunci când iau decizii, nu le schimb ulterior după cum bate vântul. Cât de mult se poate baza cineva pe mine, tu ştii cel mai bine. Fac şi eu greşeli, sunt om, dar încerc să nu le repet şi pe cât posibil să nu rănesc pe nimeni. Nu-mi iese mereu.
      Un 3 octombrie plin de schimbări radicale în viaţa mea.

      Te iubesc, minune de om!

      Apreciază

      Octombrie 3, 2011 la 12:34 am

  4. Multi ani impreuna si toti fericiti, va doresc! Din toata inima, dragilor!

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 12:20 am

    • Zbor de fluture,
      o vizită extrem de plăcută. Îţi mulţumim pentru urări şi gânduri. Ştim că eşti alături de noi şi cu sufletul.

      Îţi dorim ore pline de frumos, draga noastră dragă!

      Apreciază

      Octombrie 3, 2011 la 12:37 am

  5. „așa cum l-a influențat pe King”…

    Pe el l-am lăsat la final, poate pentru că îl savurez de fiecare dată, cu o poftă terbilă. Stephen King, după cum tu ştii foarte bine, nu poate să dispară niciodată din viaţa mea literară, şi tocmai de aceea merita un comentariu separat.
    Te iubesc ca un nebun, îmi eşti SHINING (ca să-l readuc pe King în atenţie) în fiecare zi, alături de tine sunt un colecţionar de vise, eşti ca o FEREASTRĂ SECRETĂ pentru mine, o poveste aproape paranormală, fiindcă era greu să cred vreodată că voi fi aşa de norocos.
    King scria (mununat) despre LUCRURI PREŢIOASE, eu scriu, aşa cum pot, despre vise preţioase, nebune, calde, dragi… El era şi este obsedat de toate câte i se întâmplau (ajungând prin IT acolo unde nu a ajuns nimeni, pe acelaşi stil literar), eu sunt obsedat de TINE, permanent… Eram, înainte de a te cunoaşte, într-o ZONĂ MOARTĂ. A fost de ajuns să te cunosc. Şi toate s-au schimbat.
    Te iubesc…

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 12:26 am

    • Onorată şi de acest comentariu, colecţionarul meu de vise. Ştiu cât îţi place King, când am scris versurile am luat în calcul şi acest aspect.
      Eu nu intru în zona lui King, nu este genul meu, dar asta nu mă împiedică să-l amintesc în poeme ştiind cât te pasionează stilul.

      Cu aceeaşi dragoste…

      Apreciază

      Octombrie 3, 2011 la 12:43 am

  6. „Dar nu era rău; era bine. Şi brusc se simţi mulţumită. În special fericită că trăia. Şi că era îndrăgostită.” (Stephen King – „Christine”)

    Pentru tine, femeie dragă…

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 12:45 am

  7. Mă înclin, Lisandru!

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 12:50 am

  8. EXCELENT

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 1:06 am

  9. aris

    Poemul? Delicat si inteligent. Comentariile? Le am citit ca pe un text de proza furat din manuscrisul unui scriitor neatent.
    Imi cert ochii curiosi si fug!
    Sa fiti fericiti si indragostiti o viata, oameni frumosi!
    Cu drag…

    Apreciază

    Octombrie 3, 2011 la 7:17 pm

    • Mă bucură trecerea ta şi m-ai făcut să zâmbesc. Mulţumesc.

      Am primit urările cu braţele deschise.

      Să ai o seară divină!

      Apreciază

      Octombrie 5, 2011 la 7:17 pm

  10. Așa sunt toate zilele cu tine, enigme dulci, îmbătătoare, patimi şi amor,
    Așa-mi doresc și nopțile, divine, când mă cuprinde un năprasnic dor.

    E doar o frantura din versul desprins din sufletul tau curat si plin de sensibilitate.
    Meriti dragoste deplina crede-ma! Iti doresc sa-ti infloreasca visele draga mea prietena.
    Fii binecuvantata!

    Apreciază

    Octombrie 4, 2011 la 5:42 pm

    • Bine ai revenit, draga mea dragă!

      Probabil cer prea mult de la viaţă, de la cei din jur, de la…de la…
      Iţi mulţumesc pentru vizită, pentru urări şi pentru încredere.

      Te îmbrăţişăm şi trimitem gânduri alese către tine şi cei dragi sufletului tău.

      Iertare pentru răspunsul întârziat.

      Apreciază

      Octombrie 5, 2011 la 7:15 pm

  11. ovi

    octombrie… doar un motiv de a va canta iubirea… asa cum e cantata-n fiecare luna… ca timpul pentru drag.. este intodeauna… si de n-ar fi asa… chiar timpul ar muri…
    sa va fie vesnic frumoasa… adevarata poveste, de dragoste si dor… asa va doresc la inceput de toamna, cand frunzele se vestejesc de tristete… si mor…

    Apreciază

    Octombrie 6, 2011 la 3:39 am

    • Un alt motiv, cum bine ai menționat.
      Îți mulțumim pentru trecere și modul în care ne-ai adresat urarea. Un cântec lin plin de cuvinte diafane.

      Octombrie să-ți fie plin de frumusețe alături de cei dragi!

      Apreciază

      Octombrie 6, 2011 la 7:36 am

  12. Iubirea voastră veșnică să fie! Fug iute să nu mă molipsesc și-acum la bătrânețe să mă îndrăgostesc…eu baba hârca cu părul nins de ani…Un sfârșit de săptămână minunat vă doresc!

    Apreciază

    Octombrie 6, 2011 la 8:05 am

    • Iată o altă urare din suflet pentru suflet. Nu-i bai dacă te molipsești, iubirea ne face viața mult mai frumoasă, viața are substanță atunci când iubești. Sunt mulți oameni care iubesc, dar prea puțini recunosc.

      Zile pline de iubire!

      Apreciază

      Octombrie 7, 2011 la 6:59 pm

Lasă un răspuns

