OCHII TĂI

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Cristian Lisandru (n.18 iulie 1968)

Citesc în ochii tăi
Toate poveştile de dragoste,
Toate dramele
Şi toate finalurile fericite.
Mă afund în ei ca în râuri de munte,
Mă scufund în ei ca în apele cristaline ale mării
Şi mă pierd în ei o dată pentru totdeauna
Şi de fiecare dată
Mult prea puţin.
Pentru ochii tăi s-ar fi tăiat în cuţite
Interlopii din alte vremuri
Sau s-ar împuşca în frunte interlopii de azi.
Pentru ochii tăi şi-ar fi vândut pictorii celebri
Şi ultima pensulă, şi ultimul tub de vopsea,
Şi sufletele de artişti.
Pentru ochii tăi s-ar fi sinucis adolescenţii creduli
Sau ar fi falimentat afaceriştii celebri…
Dar eu? Ce aş putea face eu pentru ochii tăi?
Aş putea să-i privesc o eternitate,
Tremurând de dor, tremurând de dorinţă,
Tremurând de durere, tremurând de frică…
Aş putea să-i mângâi cu un sărut interminabil.
Sau aş putea,
Pur şi simplu,
Să mă mut eu în ochii tăi,
Pe termen nelimitat…

DE-ALE CHEFLIILOR – “Poezia nu face niciodată casă bună cu politica”- Cristian Lisandru

5 responses

  1. Onorat, dragostea mea…

    „Pentru ochii tăi s-ar fi tăiat în cuţite
    Interlopii din alte vremuri
    Sau s-ar împuşca în frunte interlopii de azi.
    Pentru ochii tăi şi-ar fi vândut pictorii celebri
    Şi ultima pensulă, şi ultimul tub de vopsea,
    Şi sufletele de artişti.
    Pentru ochii tăi s-ar fi sinucis adolescenţii creduli
    Sau ar fi falimentat afaceriştii celebri…”

    Privind retrospectiv, voi spune că rămân acelaşi călător neobosit care îşi îmbracă dorul şi speranţele în verdele minunat al ochilor tăi. Ochii aceştia dragi în care m-am mutat „pe termen nelimitat”, spre bucurie sufletească şi iubire deplină…

    Sărut sufletul, Geanina…

    Apreciază

    Aprilie 20, 2012 la 6:46 am

  2. Vă admir dragii mei ! Iubirea voastră este unică prin originalitate şi intensitate.
    Vă iubesc din suflet!

    Apreciază

    Aprilie 23, 2012 la 7:06 pm

    • Elena,
      aceleaşi sentimente, aceleaşi gânduri, aceeaşi bucurie să te ştim alături de noi.

      Îţi mulţumim pentru tot, om frumos!

      Apreciază

      Aprilie 23, 2012 la 7:29 pm

Lasă un răspuns

