IUBIREA CA O CONSOLARE

UPDATE – Poezia de astăzi nu este postată întâmplător. Rădăcinile ei sunt adânci, februarie 2009, octombrie 2009,7 iunie 2012 şi 8 iunie 2012. Fiecărei date îi aparţine câte un nume. Sunt alături de părinţii acestor copii. Unul dintre ei nu mai este printre noi, ieri ar fi împlinit 21 de ani, altul este grav bolnav, 18 ani, părinţii sunt distruşi, îl pot pierde în orice clipă, al treilea este Universul meu, 11 ani. Trei copii, trei destine. Dintre toţi aceşti părinţi, unul singur nu a înţeles că trăim pe acest pământ pentru aceşti copii, iar orgoliile nu îşi au locul când vine vorba despre ei. Să nu uite niciodată acest părinte ce responsabilitate şi-a asumat. Nu dau nume astăzi, durerea este triplată. Mai spun doar atât, sunt cu sufletul, nu lipseşte nici măcar o părticică din el, alături de voi, alături de durerea voastră, dragii mei prieteni.

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Cristian Lisandru (n.18 iulie 1968 – Bucureşti)


Mi te răpesc tristeţi în miez de noapte,
Şi-ţi plângi, ferindu-ţi ochii, neputinţa,
Te rătăceşti prin labirint de şoapte,
Precum un osândit ce-şi vrea sentinţa.

Păstrezi durere-n tine ca avere,
De câţiva bani speranţă-n geanta goală,
Trecutul torturează cu putere,
Strângându-te în menghină fatală.

Îţi mângâi imposibila uitare
Cu toată chintesenţa fericirii,
Ce doare-n tine, doare-n mine tare
Şi se preschimbă sensul izbăvirii.

Am să te-ascund de toată indolenţa,
Te voi închide-n mine ca-ntr-o cuşcă
Şi am să te iubesc cu insistenţa
Aceluia din care grija muşcă.

Cât eşti de plânsă în decor de patimi,
Ţi-e inima aproape inundată,
Revarsă ochii tăi un râu din lacrimi,
E râsul sacrificiu câteodată.

Să-ţi iau durerea, s-o donez uitării,
Atât îmi mai doresc prin nedormire,
Iar tu te zbaţi pierdută în coşmaruri,
Lovită de o cinică uimire.

Iubita mea de roşu şi de verde,
Mi-aş pune uniformă pentru tine,
Să lupt gândind că nu te-aş putea pierde,
Să mor sperând la starea ta de bine.

Mi te răpesc tristeţi în miez de noapte,
Şi vor cât mai departe să te ducă ,
Tresari când te sărut şi printre şoapte
Mă strângi în braţe ca pe o nălucă.

Le-aş cere alchimiştilor să vină,
Să facă din iubire consolare,
Tu eşti rănită fără să ai vină,
Ce doare-n tine, doare-n mine tare…

Râsul unui nebun fericit – Cristian Lisandru

4 responses

  1. Onorat, Geanina… Mulţumesc.

    Gânduri pioase pentru cel care nu mai este, Dumnezeu să-l ierte, dorinţă de bine şi de sănătate pentru cel bolnav. Poate că rugăciunile părinţilor săi se vor face auzite undeva, foarte sus.

    Poem drag mie, transmite prin el însuşi foarte multe…
    Îţi sărut sufletul, dragoste…

    Apreciază

    Iunie 8, 2012 la 1:21 pm

    • Eu îţi mulţumesc pentru acest poem, dragostea mea. Este lipit de sufletul meu, este mai mult decât pot exprima în cuvinte. Da, transmite enorm, construit pe un schelet autentic. Incontestabil talentul autorului de a face din orice poveste un poem.

      Te ador, minune!

      Apreciază

      Iunie 9, 2012 la 12:55 pm

  2. Un astfel de poem nu poate apărea decât pe fondul unul zbucium interior imens. Şi tu ştii foarte bine că noi am trecut prin multe astfel de momente, atunci când avea cineva grijă să ne streseze, să ne facă să ne enervăm etc. Viaţa a mers şi merge înainte. Dar uite că rămân versuri pe care le citim şi le recitim.

    Te sărut pe suflet, frumoasa mea…

    Apreciază

    Iunie 9, 2012 la 10:45 pm

    • Om drag,
      nu se uită astfel de momente, dar nici generatorul. Sunt versuri pe care le recitesc întotdeauna cu drag.

      Îmbrăţişări peste normă şi iubirea mea, minune de om!

      Apreciază

      Iunie 10, 2012 la 6:42 pm

Lasă un răspuns

