Rondelul meu – Alexandru Macedonski

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Alexandru Macedonski – (n. 14 martie 1854, București, d. 24 noiembrie 1920, București)

Cand am fost ura, am fost mare

Dar astazi, cu desavarsire

Sunt mare, caci ma simt iubire,

Sunt mare, caci ma simt iertare.

Esti mare cand n-ai indurare

Dar te ridici mai sus de fire

Cand ti-este inima iubire,

Cand ti-este sufletul iertare.

Stiu: toate sunt o-ndurerare,

Prin viata trecem in nestire,

Dar mangaierea e-n iubire,

De-ar fi restristea cat de mare,

Si inaltarea e-n iertare.

21 responses

  1. Extraordinar mesajul poetului Macedonski!
    Prin viata trecem in nestire,
    Dar mangaierea e-n iubire
    Fii binecuvântată, Gena dragă.Mulţumesc din suflet pentru remember. Vă doresc un wekend cu încărcătură mare de iubire. Şi …vreau să vă îmbrăţişez, multtt!

    Apreciază

    Octombrie 12, 2012 la 8:48 pm

    • geaninalisandru

      Elena,
      puţini reuşesc să înţeleagă, puţini ştiu a iubi, din ce în ce mai puţini.

      Îţi mulţumesc şi îţi mulţumim pentru frumosul oferit permanent, frumosul sufletului tău.

      Te îmbrăţişăm peste normă!

      Apreciază

      Octombrie 12, 2012 la 10:31 pm

  2. Da, frumoasa mea iubită…
    Mângâierea nu poate fi regăsită decât în iubire. Prin iubire şi numai prin iubire am reuşit şi vom reuşi să trecem peste toate, de fiecare dată. Un suflet care devine „iertare” este un suflet nobil. Însă, din nefericire, de foarte multe ori se întâmplă ca omul care a fost iertat să nu înţeleagă asta şi să se comporte lamentabil în continuare. Călcând în picioare tocmai sufletul care îl iertase.
    Un poem deosebit, un poem pe care l-am citit cu plăcere şi cu sufletul deschis.
    Te iubesc, frumoasa mea…

    Apreciază

    Octombrie 13, 2012 la 12:24 am

    • Cristian,
      dragostea ta vindecă, uneşte, aduce alinare, îmi dă forţa de a lupta pentru fiica mea, pentru ca ei să-i fie bine. Am câştigat deja o bătălie, greu, dar am reuşit şi datorită ţie. Îmi eşti aproape de suflet, înţelegi cum nu se poate mai bine ce-mi doresc, ce vreau de la viaţă, cum sunt eu cu adevărat. Îţi mulţumesc şi pentru acest lucru şi nu voi înceta să-ţi spun că te ador numai pentru că unii strâmbă din nas şi riscă să rămână fără.

      Te ador, minune de om!

      Apreciază

      Octombrie 13, 2012 la 12:42 pm

  3. Îţi sărut sufletul, minunea mea… Şi rămân cu sufletul în palmele tale…

    Apreciază

    Octombrie 15, 2012 la 9:40 pm

    • geaninalisandru

      Te iubesc, Lisandru!

      Apreciază

      Octombrie 15, 2012 la 9:42 pm

      • Cristian LISANDRU

        Mulţumesc, dragostea mea…

        Apreciază

        Octombrie 15, 2012 la 9:43 pm

        • geaninalisandru

          Te ador, rondelul meu!

          Apreciază

          Octombrie 15, 2012 la 9:45 pm

          • Cristian LISANDRU

            Pot să declar public – în astfel de condiţii – că sunt un rondel fericit!

            Apreciază

            Octombrie 15, 2012 la 9:47 pm

            • geaninalisandru

              Rondeluţa a roşit…

              Apreciază

              Octombrie 15, 2012 la 9:53 pm

              • Cristian LISANDRU

                Pupă Cristi rondeluţa… M-ai dat pe spate cu asta! Te iubesc, minune…

                Apreciază

                Octombrie 15, 2012 la 9:54 pm

                • geaninalisandru

                  Rondeluţa nu mai poate,
                  Lisandru e dat pe spate,
                  Pupicii sunt peste normă,
                  Rondeluţa prinde formă.

                  Apreciază

                  Octombrie 15, 2012 la 10:02 pm

  4. Pentru tine, minune…

    Părul tău

    îţi ating părul

    abia atunci se strecoară liniştea
    în mine
    poeţi lunatici închid ochii
    se ascund în spatele carafelor

    undeva
    (poate într-un alt timp)
    ni se cântă despre dragoste
    meseni beţi dansează
    pe terase pline cu flori
    iar femei cu umeri goi râd isteric

    sunt plin de tine ca de o revelaţie
    pulsează sub frunte întrebările evului mediu
    nu încerc să caut răspunsuri
    ele se află aici
    lângă mine

    îţi ating părul
    ştiu
    că sunt eu
    în sfârşit

    Cristian Lisandru – 2011

    Apreciază

    Octombrie 15, 2012 la 10:03 pm

    • geaninalisandru

      Ce mai pot eu să scriu, minune?

      Îţi mulţumesc şi mă înclin…

      Apreciază

      Octombrie 15, 2012 la 10:06 pm

      • Cristian LISANDRU

        Te sărut pe ochii verzi şi spun încă o dată că sunt un bărbat fericit…

        Apreciază

        Octombrie 15, 2012 la 10:10 pm

        • geaninalisandru

          Onorată, minune de om…

          Apreciază

          Octombrie 15, 2012 la 10:15 pm

  5. minunat…

    Apreciază

    Martie 19, 2013 la 4:20 pm

  6. Poetico e incantevole spazio poetico il Tuo Blog!!
    A presto
    Un cordiale saluto
    e Buon WE
    Claudio

    Apreciază

    Martie 22, 2013 la 11:34 am

  7. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

    Superb thoughts.Thank you for liking my post ( WE are the master of our destiny ) My regards.jalal

    Apreciat de 1 persoană

    Aprilie 25, 2013 la 12:41 am

Lasă un răspuns

