Oricum – Maica Tereza

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Maica Tereza – (n. 27 august 1910, Skopje, Macedonia – d. 5 septembrie 1997, Calcutta, India)

Cu cât avem mai puţin, cu atât dăm mai mult. Pare absurd, dar aceasta este logica dragostei.

Maica Tereza

Oamenii sunt adesea neînţelegători, iraţionali şi egoişti…
Iartă-i, oricum.

Dacă eşti bun, oamenii te pot acuza de egoism şi intenţii ascunse…
Fii bun, oricum.

Dacă ai succes, poţi câştiga prieteni falşi şi duşmani adevăraţi…
Caută succesul, oricum.

Dacă eşti cinstit şi sincer, oamenii te pot înşela…
Fii cinstit şi sincer, oricum.

Ceea ce construieşti în ani, alţii pot dărâma intr-o zi…
Construieşte, oricum.

Dacă găseşti liniştea şi fericirea, oamenii pot fi geloşi…
Fii fericit, oricum.

Binele pe care îl faci astăzi, oamenii îl vor uita mâine…
Fă bine, oricum.

Dă-i lumii tot ce ai mai bun şi poate nu va fi niciodată de-ajuns…
Dă-i lumii tot ce ai mai bun, oricum.

La urma urmei, este între tine şi Dumnezeu…
N-a fost niciodată între tine şi ei, oricum.

Cristian Lisandru – O vară ca un măr verde

Cristian Lisandru – Toamnă – Cu dor şi brumă

Sursa foto: http://autori.citatepedia.ro

28 responses

  1. Frumoase adevaruri, care merg la suflet. Ar fi bine sa le memorăm..
    Ar fi bine să fim noi înşine fară mască, dar unii oameni sunt prea hâzi la suflet şi nu vor să fie văzuţi cu chipul adevărat.
    Mi-a plăcut mult asta:
    Dacă găseşti liniştea şi fericirea, oamenii pot fi geloşi…
    Fii fericit, oricum.
    Asta este şi gândul meu pentru voi dragilor! Îmbrăţişări cu galben de toamnă vrânceană!

    Apreciază

    Octombrie 25, 2012 la 8:25 pm

    • Elena,
      îţi mulţumim pentru gândurile senine pe care le laşi la fiecare trecere.
      Îndiferent de stare, situaţie, loc, nu-i vom petea miulţumi niciodată pe toţi.

      De la noi, multe îmbrăţişări!

      Apreciază

      Octombrie 27, 2012 la 2:46 pm

  2. Oricum… suntem oameni si trebuie sa mergem mai departe cu bunele si cu relele pe care ni le rezerva viata in trairile ei.
    Ma bucur ca ti-ai redeschis blogul! Esti delicata si sensibila si ai de oferit mult semenilor tai. Imi placi mult si imi place poezia ta, pe care o simt aproape de inima mea!
    Iti doresc mult bine si putere ca sa treci peste toate rautatile lumii acesteia! De multe ori m-am intrebat de ce unii oameni aleg sa fie rai si sa faca numai rau in jur, cand este mult mai usor si mai frumos sa fii bun si sa iradiezi bunatate in jurul tau si in tot ceea ce faci?
    O zi binecuvantata iti doresc, iar Sfintii Dimitrie cel Mare si Dimitrie Basarabov, ale carei cinstiri le facem in aceste sfinte zile, sa te ocroteasca si sa te calauzeasca in tot ceea ce vei intreprinde!
    Cu mult drag, Mihaela

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 10:53 am

    • Mihaela, o surpriză plăcută revenirea ta.
      Sunt copleşită de aceste rânduri şi onorată.
      Mă înclin în faţa urărilor şi îţi dorim tot binele din lume!

      Apreciază

      Octombrie 27, 2012 la 2:48 pm

  3. Lulu

    Buna dimineata. Randurile tale parca m-au trezit mai repede. Sunt foarte frumoase, incurajatoare si foarte adevarate!

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 11:17 am

    • Lulu,
      bine ai venit!

      Maica Tereza ne îmbogăţeşte sufletul permanent.

      O zi plină de frumos!

      Apreciază

      Octombrie 27, 2012 la 2:49 pm

  4. „Dacă găseşti liniştea şi fericirea, oamenii pot fi geloşi…
    Fii fericit, oricum.

    Binele pe care îl faci astăzi, oamenii îl vor uita mâine…
    Fă bine, oricum.

    Dă-i lumii tot ce ai mai bun şi poate nu va fi niciodată de-ajuns…
    Dă-i lumii tot ce ai mai bun, oricum.”

    Cuvinte excepţionale. Sfaturi de viaţă strânse într-un poem. Sfaturi de viaţă care ar trebui să ne fie, în fiecare zi, puncte de reper.
    Te sărut pe suflet, dragostea mea…
    Azi e o zi frumoasă, o sărbătoare mare. La mulţi ani tuturor celor care îşi sărbătoresc numele…

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 11:42 am

    • Lisandru,
      te iubesc şi îmi place noua ta înfăţişare. Eşti o minune.

      Apreciază

      Octombrie 27, 2012 la 2:51 pm

      • Vă foarte mulţumesc!

        Apreciază

        Octombrie 27, 2012 la 2:55 pm

        • Eşti cum am visat. Copil, bărbat, o minune.

          Apreciază

          Octombrie 27, 2012 la 2:56 pm

          • Te iubesc cu pofta bărbatului-copil care descifrează tainele iubirii cu o plăcere nedisimulată.

            ALFABET

            reînvăţ alfabetul iubirii
            literă cu literă
            sunt un elev conştiincios
            cu poftă de viaţă
            liniuţele şi bastonaşele
            se aştern în dans caligrafic
            sala de curs are la ferestre genele tale lungi
            atunci când clipeşti sunt transportat în altă lume
            lecturile obligatorii
            miros a dragoste mare
            nu cad picături de cerneală pe ea
            rămâne imaculată ca la începuturile lumii
            atunci când ea şi el căpătau conştiinţă
            pentru a se iubi frenetic dincolo de porţile edenului

            ce-am avut de pregătit pentru azi?
            întrebarea ta mă ia prin surprindere
            ridic două degete pentru a vorbi despre iubirea
            analizată cu subiectivismul inevitabil al îndrăgostitului

            nu există o iubire perfectă
            tocmai imperfecţiunea sentimentală face toţi banii
            eu cred că există
            e protejată de genele tale lungi
            oferind atingere delicată sufletului pregătit
            să reînveţe alfabetul iubirii
            literă cu literă

            Cristian Lisandru – din volumul „Pledoarie pentru salvarea lacrimilor”

            Apreciază

            Octombrie 27, 2012 la 2:59 pm

            • Citind acest poem, mi-am reamintit un comentariu lăsat de o persoană pe blogul tău, parcă Andreea, „ce mă enervează Lisandru ăsta cu profesoara lui, cu iubirea asta a lor”. M-a amuzat domnişoara, dar m-a impresionat poemul tău, iar iubirea ta mă onorează.

              Apreciază

              Octombrie 27, 2012 la 3:03 pm

  5. alinfazakas

    Aș vrea să adaug și eu un citat al Maicii Tereza, cu referire la actele caritabile:
    „Ceea ce facem noi e ca o picătură într-un ocean, dar fără acea picătură, Oceanului i-ar lipsi ceva” 🙂

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 11:48 am

    • Alin,
      bine ai venit!

      Zâmbesc de fiecare dată când îţi citesc postările.
      Mulţumesc pentru citat şi lectură.

      Apreciază

      Octombrie 27, 2012 la 2:53 pm

      • alinfazakas

        bine v-am găsit 🙂
        multumesc pentru compliment 🙂

        Apreciază

        Octombrie 27, 2012 la 3:17 pm

        • Alin,
          te rog să îmi spui pe nume.
          Ceea ce am scris este un adevăr. Sunt câteva postări la care am râs, nu doar am zâmbit.

          Zi faină alături de cei dragi!

          Apreciază

          Octombrie 27, 2012 la 3:20 pm

  6. melanietoulouse

    Minunate, duioase, ideale, divine sfaturi… dar considerate utopice, depasite în anu’ de gratie-2012… câti le cunosc, câti încearca sa le puna-n practica, sa le aplice-n viata zilnica?!…(întrebare extrem de retorica!)
    – – –
    Sanatate si-o zi dupa planu’ si placu’ tau…

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 12:32 pm

    • Melanie,
      retorică, aşa cum scrii. Unii aplică, alţii nu.

      Mulţumiri pentru mesajele de susţinere, fac bine sufletului, oricum.

      Bine şi gânduri senine de la noi.

      Apreciază

      Octombrie 27, 2012 la 2:55 pm

  7. boomiebol

    Thanks so much for stopping by my blog and for the follow

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 3:38 pm

  8. merci de votre visite, je ne lis malheureusement pas votre langue, j’en suis bien désolée

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 6:12 pm

  9. cammely

    Doamne,
    m-am apucat să car Lumina Ta
    cu ciobul minţii mele
    în bojdeuca mea.

    Şi… nu ştiu ce-am făcut
    fiindcă,
    din ziua
    şi chiar din ceasu-n care-am început,
    i se cojesc pereţii
    şi cade toată tencuiala ei de lut !
    Doamne,
    m-am apucat să car Lumina Ta
    cu ciobul minţii mele…
    Şi-acum, zidirea mea,

    pe Stâlpii-Înţelepciunii o-nnoiesc
    şi-aşez Icoană,
    Chipu-Împărătesc,
    Al Celui-ce-a-făcut,
    cu darul Lui,
    Din ciobul minţii mele
    Tron Ceresc !

    Virgil Maxim – (1923-1997)

    Apreciază

    Octombrie 26, 2012 la 9:08 pm

  10. gab

    Buna seara,
    Ma numesc Tanase Gabriel, vreau sa te felicit in primul rand pentru blogul tau, foarte frumoasa cuvintele Maici Tereza.
    Dar vreau sa-mi spun parerea mea cu tema ta de fundal ,,NU TE COMPROMITE! NU TE AI DECAT PE TINE.„, ca nu sunt de accord cu ea, deaoarece nu esti singur.

    Apreciază

    Ianuarie 15, 2015 la 11:58 pm

Lasă un răspuns

