3 ceasuri bune

Dacă e marți…sunt 3 ceasuri bune…printre bloguri, incursiune cu efuziune

Chiar aşa, ce dacă este 13 şi marţi, ceasurile bune încep de cum deschidem paginile virtuale. Începem cu blogul sufletului meu pereche şi ne întrebăm Ce-ar fi?”– dacă am evada, măcar pentru câteva ceasuri, dacă am fi mai optimişti şi mai puţin curioşi, am lua lucrurile exact aşa cum sunt, nu le-am complica inutil.
Pierduţi printre metaforele lui Cristian Lisandru acompaniate de melodia lui  Andrei Păunescu „Amor cubist”, vom găsi vindecarea şi răspunsul la orice întrebare :

Eşti metaforă, iubito, te descriu cu simplitatea
Unui individ ce scrie prins în dor fenomenal,
Uneori mi se impută verva şi tenacitatea
Şi sunt îndemnat să-mi caut vindecarea la spital.

Vindecaţi sau nu, mergem mai departe, chiar şi pe Un drum cu obstacole.”
Suntem dispuşi să facem orice astăzi, să citim, să fim fericiţi, să gustăm chiar şi un desert spectaculos.
Până la desert, Elena Marin Alexe aduce în atenţia noastră, acţiune, viaţă, durere, clipe îmbrăcate în toate stările oferite de situaţii pe care destinul ni le oferă:

„Aşa au trecut aproape şapte ani între incertitudini şi speranţă, ani care i-au lăsat pe chip cute adânci. Timpul s-a scurs monoton, fără cusur, peste familia lor greu încercată. Numai Dumnezeu ştie câte lacrimi s-au scurs în burduf şi câte zile şi nopţi zdrobite în disperare au trecut peste el fără delicateţe. Nu-şi spunea nimănui ofurile, ba din contră poza într- un învingător al sorţii, dorind să pară dur, stăpân pe situaţie.Totuşi după mai multe insistenţe, a cedat rugăminţilor şi au plecat la clinică la Cluj, cu speranţa adunată în braţe. „

Frumoasele zile de toamnă ne invită să depănăm amintiri într-un loc interesant, pe Genunchiul Lumii. În acest loc, în 2009,  am descoperit scrierile lui Flavius Obeadă. Sunt sigură că veţi spune în cor „îl cunoaştem, este extrem de activ în zona virtuală, mă citeşte, ne citeşte”. În casele sale virtuale, Genunchiul Lumii şi Al doilea Genunchi al  Lumii, veţi putea citi nu doar proză sau „scurte” bine gândite, ci şi poezie menită să încălzească sufletul îndestulându-l cu Lemne de foc

„casa poetului e o casă fără pereţi
în mijlocul cîmpiei
dar cu perdele de fluturi şi praguri de porţelan

nu veţi găsi aici niciun scaun
doar petice de aer
casa poetului e o casă fără uşi

puteţi intra să aruncaţi o privire
puteţi să vă trageţi sufletul aici”

Ne-am tras sufletul, lemnele fură suficiente, dar nu ar strica să vedem ce gust are fericirea. Putem să îl simţim în diverse variante pe blogul lui Cammely, un amestec interesant de idei, întrebări şi muzică.

Ce-si doreste omul? Cand spune ca e fericit in general el se refera la implinirea unor asteptari: doreste poate sa-si gaseasca iubirea vietii lui, apoi vrea un acoperis deasupra capului sau poate mai mult- o cariera, renume, apoi copii cuminti, dupa care vrea sa-i vada pe picioarele lor, la casa lor, sirul continua cu nepoteii si nu se mai termina pana traieste. Mereu isi doreste inca ceva pentru a se simti fericit desi cu fiecare pas implinit, cresc grijile, responsabilitatile, iar necazurile vin inevitabil chiar si sanatos sa fi.
Asa ca de fiecare data simte de parca ii mai “lipseste ceva la fericire”. 

Călătoria a fost o ţâră mai lungă şi bag de seamă că vi s-a făcut foame. Ţine-ţi aproape, avem câteva specialităţi gastronomice oferite de Melanie Toulouse . Easy & simple 3 course meal, aici veţi găsi exact ceea ce vă trebuie pentru o astfel de zi, salată, turtă,  mai ceva ca la Jariştea, nu râde… Lisandru, dar nu am uitat nici de ceea ce aşteptaţi cu toţii, desertul:

„crumble cu mere, pere si “speculos” -> was ist das? – un fel de biscuiti faramiciosi, “bruni” cu scortisoara, populari în Belgia, Olanda, Germania si nordul Frantei(Flandra meridionala). Unii contin si: piper-alb, ghimbir, cuisoare, cardamome si nuca de muscade(nucsoara?)”

Ne-am hrănit spiritul şi trupul, ne-am încălzit gândurile, am călătorit printre cele trei ceasuri bune ale unei zile care poartă cifra 13. Să sperăm că această călătorie a adus tuturor clipe pline de frumos şi linişte.

Geanina Lisandru

Domnișoarelor, doamnelor și domnilor, incursiune cu efuziune!

22 responses

  1. Multumesc!… Cum trece vremea, Geanina! 😉 E bine, iata, insa ca noi stim rămîne! 🙂
    Toate cele bune! Cu tot dragul, mereu!

    Apreciază

    Noiembrie 13, 2012 la 4:57 pm

    • Da, timpul trece, dar prieteniile bine închegate rămân, vor dăinui peste timp. Indiferent că este vorba de real sau virtual.

      Şi de la noi, Flavius, doar bine!

      Respectul este reciproc.

      Apreciază

      Noiembrie 13, 2012 la 5:07 pm

  2. melanietoulouse

    Geanina, quelle surprise agréable! Mii de multumiri de pe meleaguri toulousene… 🙂 M-as putea „revansa” doar daca ati accepta o invitatie la un prânz sau la o cina franco-româna, O.K. Cum distantele geografice vor fi intrat la apa(sic!) în ultimii (zeci de) ani, un weekend prelungit aici oricând, e „fezabil”, iar „oferta” ramâne permanenta… 🙂
    – – –
    Pe curând! Je vous embrasse affectueusement…<3

    Apreciază

    Noiembrie 13, 2012 la 5:40 pm

    • Melanie,
      mulţumim de invitaţie. Cu siguranţă vei avea în această zi de marţi foarte mulţi invitaţi. La aşa minunăţii refuzul devine de nerefuzat.
      Nu ştiu dacă ţi-am mai spus, dar combinaţia aceasta de limbă română cu franceză este mirobolantă.

      Doar bine de la noi, Melanie!

      Apreciază

      Noiembrie 13, 2012 la 5:45 pm

      • melanietoulouse

        Geanina, avec plaisir… 🙂 Exista „mirobolant” în româna, dar „épatant”?! 😉 Asa cum vei fi realizat si sezizat folosesc cuvinte sau expresii „straineze” just for fun(sic!), nu c-as fi uitat limba-mi materna, desi traiesc pe meleagurile franceze de peste 32 de ani, dintre care 5 în USA… Toate activitatile mele zilnice se desfasoara în franceza si engleza, dar (re)simt totul în româna, far’ sa fac parada de fals-patriotism, nu-s „patriotarda”, ma consider europeana convinsa, românca domiciliata-n Franta, voilà! 🙂
        – – –
        Amitiés toulousaines ensoleillées… 🙂 Merci encore! Sanatate deplina si tot înainte! 🙂
        Cu drag si pe curând!

        Apreciază

        Noiembrie 14, 2012 la 10:25 am

  3. Mulţumesc, dragostea mea…
    O incursiune literară printre bloguri ale unor oameni dragi, oameni cu suflete mari. O ardere intensă, din blog în blog, din suflet în suflet. Vremea trece, oamenii rămân.
    Marţea are trei ceasuri bune în astfel de condiţii, indubitabil…
    Sărut sufletul drag şi transmit gândurile noastre bune tuturor!

    Apreciază

    Noiembrie 13, 2012 la 5:44 pm

  4. i always enjoy stopping by for a visit. You have an amazing way with words . I hear the story, even through a translator. Life-affirming and courageous.

    Apreciază

    Noiembrie 14, 2012 la 6:00 am

  5. Mul’umesc, Genuka, pentru-că ai ales să mă enumeri şi i pe mine în aceste 3 ceasuri bune..Am să trec prin ele cu plăcere şi interes.
    O zi cu arome de toamnă de pe la Vrancea, îţi trimit la pachet, pentru serile târzii.

    Apreciază

    Noiembrie 14, 2012 la 10:27 am

  6. Elena,
    este o rubrică mai veche, aici scriu despre blogurile cu postări interesante .
    Am primit pachetul, sper să mă ajute şi la răceala care mă chinuie de ieri.

    Îmbrăţişări peste normă!

    Apreciază

    Noiembrie 15, 2012 la 6:00 pm

Lasă un răspuns

