Ne-am sărutat, ne-am strâns

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Mihai Beniuc (n. 20 noiembrie 1907Sebiș, Arad – d. 24 iunie 1988)

Ne-am sărutat, ne-am strâns, am râs şi-am plâns,beniuc
Ne-am despărţit, ne-am împăcat iar

Cu patimă ne-am sărutat barbar,
Ştiind că-om plânge, după ce ne-am strâns.

Nici nu mai cred că are rost de-acum
Să facem fel şi chip de jurăminte,
Că ne-om feri să ne ciocnim în drum
Şi ne-om privi mai simplu, mai cuminte.

Suntem ca polii unui arc voltaic
Ce punte fac, de foc, când stau aproape;
Ori poate numai eu, poet sărman,
Teluricul Anteu din mit arhaic,
La sânul tău m-aprind. – De-or să ne-ngroape
În doi, mormântul ne va fi vulcan.

 

12 responses

  1. melanietoulouse

    Un dar poetic pentru voi-2 la sfârsit de noiembrie… am tradus-o azi, (cam) ad-hoc si „en vitesse”: 🙂

    http://incaunipocrit.wordpress.com/2012/11/30/30112012-colocviu-sentimental-paul-verlaine/
    ===
    O seara placuta si-un weekend senin… Je vous embrasse affectueusement…<3

    Apreciază

    Noiembrie 30, 2012 la 5:36 pm

    • Da, Melanie, un dar primit de noi doi cu sufletul plin de bucurie.

      Aceleaşi urări de bine, draga noastră.

      Apreciază

      Decembrie 2, 2012 la 9:26 pm

  2. elenamarinalexe

    Să aveţi un sfârşit de săptămână frumos, ca sufletul vostru, dragii mei dragi! De la Vrancea cu toate gândurile bune!

    Apreciază

    Noiembrie 30, 2012 la 6:22 pm

  3. „La sânul tău m-aprind. – De-or să ne-ngroape
    În doi, mormântul ne va fi vulcan.”

    Nici nu mai poţi spune ceva după ce citeşti aceste două versuri. Chiar dacă ar fi numai acestea şi tot ar transmite ESENŢIALUL.
    Te sărut pe suflet dragostea mea. Şi, cum spuneam odată, într-un poem, „noi nu putem muri decât împreună”…
    Te iubesc…

    Apreciază

    Decembrie 1, 2012 la 11:36 am

  4. „Ne-am sărutat, ne-am strâns, am râs şi-am plâns,
    Ne-am despărţit, ne-am împăcat iar”
    Mi-am imaginat acest vers. Ca fiind eu intr-un mirific fals cu viata mea, ma satur de ea dar o strang in brate iar, am ras de ea a plans ea pentru mine. Pentru scurt timp ea s-a despartit de mine dar s-a reintors. Dar sunt constient ca muzica valsului si frumoasa mea viata imi va da drumul sa tind spre alte inaltimi si ea va plange si rade de mine

    Apreciază

    Decembrie 1, 2012 la 8:19 pm

    • Ionuţ,
      viaţa îţi va cânta melodia vieţii în cel mai frumos mod. Mai sunt şi dezamăgiri, dar viaţa nu ar fi viaţă fără ele.

      Seară plină de frumos!

      Apreciază

      Decembrie 2, 2012 la 9:30 pm

  5. Cat de frumos…. 🙂

    Apreciază

    Decembrie 18, 2012 la 9:03 pm

Lasă un răspuns

