Copile

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Paul Verlaine – (n. 30 martie 1844 — d. 8 ianuarie 1896)

Netsurf17_-_Paul_VerlaineCopile tu eşti înger
În ochii tăi privesc
Şi sufletu-ţi zâmbeşte,
Prea pur, nu omenesc
Zâmbeşti şi plângi curat
Atât îmi eşti de drag…
Când stau şi te privesc
Timpul se-opreşte-n prag
                                 La tine tot e zâmbet
                                La tine tot e soare
                                  Şi doar când mama pleacă
                                    Pe tine-atunci te doare
                                    Eşti cântec, primăvară
                                      Eşti bucurie mare
                                       La casa unui om
                                         O binecuvântare.

13 responses

  1. Din pacate ,unii refuza o astfel de binecuvantare!

    Apreciază

    Ianuarie 18, 2013 la 9:40 am

  2. melanietoulouse

    @”Eşti cântec, primăvară…” – o primavara eterna…
    – – –
    Geanina, multumesc pentru poemul uriasului Verlaine cel „blestemat”, care n-a avut copii, „asociat”(…) cu Rimbaud pentru totdeauna si pentru versiunea româna pe care n-o stiam, extrem de „viscerala”, perceputa „asa” de noi, (ca) parinti… Îl îndragesc pe Verlaine din facultate, am avut sansa sa-l am ca prof în an-II pe Domnul Gabriel Tepelea(RIP) care-i adora pe cei 3 „poètes maudits”: Verlaine, Rimbaud si Baudelaire… iar în an-III & IV pe Domnul Andrei Bantas(RIP), iubitor de literatura engleza si franceza!(Ambii ma numeau deja Mélanie…)
    ===
    Un sfârsit de saptamâna senin… cu pretuire si cu drag.

    Apreciază

    Ianuarie 18, 2013 la 11:16 am

    • Melanie,
      un poem care mie îmi place enorm. Din foarte multe motive.

      Te îmbrăţişez la ceas de seară!

      Apreciază

      Ianuarie 20, 2013 la 1:03 am

  3. Pe Verlaine îl citesc şi l-am citit de fiecare dată cu mare plăcere. Un poet care îmi este şi îmi va fi foarte aproape de suflet, de fiecare dată. Mulţumesc pentru acest poem, iubirea mea… Viaţa acestui „boem” sau „poet blestemat” – aşa cum mai este numit – m-a impresionat. A fost un melancolic şi un sentimental incurabil, autorul unor versuri cu o muzicalitate aparte şi incontestabilă.

    Apreciază

    Ianuarie 18, 2013 la 11:22 am

    • melanietoulouse

      @”autorul unor versuri cu o muzicalitate aparte şi incontestabilă.” – da, Cristian, o „dovada”, printre altele: Léo Ferré…

      Apreciază

      Ianuarie 18, 2013 la 1:19 pm

    • Lisandru,
      ştiu că il citeşti cu drag şi apreciezi valorile literaturii cum puţini o fac.
      Te iubesc, minune!

      Apreciază

      Ianuarie 20, 2013 la 1:05 am

  4. Dacă e Geanina e poezie 🙂

    Apreciază

    Ianuarie 18, 2013 la 10:40 pm

    • Asocierea mă onorează.

      Mulţumesc pentru vizită şi lectură.

      Doar bine de la noi, Domnul Bob!

      Apreciază

      Ianuarie 20, 2013 la 1:08 am

  5. o seară minunată ca sufletul tău şi o binecuvântare
    http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264085_592116394148387_1916613329_n.jpg

    Apreciază

    Ianuarie 19, 2013 la 11:20 pm

Lasă un răspuns

