Nu te compromite! Nu te ai decât pe tine – într-un week-end, despre egoism

Copilul din mine strigă durerea vieţii, o viaţă trăită în braţele egoismului. Îmi plăcea să fiu mereu primul, să mi se spună mereu cât de important sunt, cel mai important dacă se putea.

Priveam, dar nu vedeam decât o singură fiinţă, pe mine, nimic nu era mai interesant. Mă gândeam adeseori că, dacă aş muri, sigur ar urma sfârşitul lumii. Le ceream neîncetat altora să trăiască cum doream eu. Aveam şi eu o calitate, niciodată nu vorbeam despre alţii, simţeam că astfel deveneam mai puţin important.

De multe ori mă întrebam cum ar fi fost lumea dacă eu nu m-aş fi născut, dacă oamenii ar fi fost preocupaţi de acest aspect, dacă ar fi întrebat de ce şi dacă ar fi fost la fel de fericiţi fără mine.

Anii treceau, importanţa mea îşi dădea importanţă, viaţa mea respira viaţă, vârsta mea îşi trăia vârsta.

Egoismul arde tot ceea ce este viu în noi şi împrejurul nostru. Macină, distruge şi devine adversarul sentimentelor din care suntem plămădiţi.

Am acceptat, spre finalul vieţii, un dialog cu Allan Kardec care mi-a spus fără să mă menajeze: ”Egoismul este cauza suferinţelor tale, cea care naşte orgoliul, ambiţia, lăcomia, invidia, ura, gelozia, care produce tulburare tuturor relaţiilor sociale, provoacă disensiuni, distruge încrederea, obligă la o permanentă defensivă faţă de vecinul său şi face din prieten un inamic, atunci vei înţelege totodată că acest viciu este incompatibil cu propria-ţi fericire, ba mai mult, chiar cu propria-ţi siguranţă.”

Privesc în jurul meu, vreau să văd, îmi doresc să văd mai mult decât ceea ce mi se înfăţişează. Nimic. Nici măcar persoana mea.

Geanina Lisandru

nu te compromite nu te ai decat pe tine geanina lisandru blog

6 responses

  1. Nu este uşor să mai spui ceva după ce ai citit cuvintele scrise de tine, dragostea mea… O răbufnire pe care nu o pot înţelege la justa valoare decât aceia care s-au confruntat, de-a lungul timpului, cu această plagă numită egoism.

    Alătur celor scrise de tine şi cuvintele lui Albert Camus:

    „Nu trăim sentimente care ne transformă, ci sentimente care ne sugerează ideea de transformare. De pildă, iubirea nu ne purifică de egoism, dar ne face să-l simţim şi naşte în noi ideea unei patrii îndepărtate, unde acest egoism nu şi-ar mai găsi locul.”

    O astfel de patrie îndepărtată ar fi, pot spune, paradisul pe pământ.

    Sărut sufletul drag şi fruntea sub care îşi găsesc locul toate gândurile frumoase…

    Apreciază

    Ianuarie 26, 2013 la 2:41 pm

    • Lisandru,
      am simţit pe pielea noastră egoismul celor care nu acceptă nici măcar ideea că ne-am născut.

      Nu contează, sănătate şi iubire, restul vine de la sine.

      Te ador, minune!

      Apreciază

      Ianuarie 27, 2013 la 8:38 pm

  2. Egoismul îţi dă o aură falsă şi în timp te izolează.Dacă oamenii ar înţelege acest aspect, şi-ar schimba opţiunile despre propria persoană.
    Draga mea, la noi este frig şi viscol dar păstrăm căldura în suflet pentru cei ce ne sunt dragi…
    Vă îmbrăţişez cu iubire din IUBIRE, dragii mei prieteni!

    Apreciază

    Ianuarie 26, 2013 la 5:10 pm

  3. melanietoulouse

    Sentimentele si egoismul, ziua si noaptea, lumina si tenebrele… doi termeni complet antagonisti, situati la poli opusi, absolut paraleli, NU au cum sa se întâlneasca vreodata, deci se autoelimina din start…
    – – –
    @Allan Kardec… i se potriveste zicala evangelica:”nimeni nu-i profet în tara lui…” 🙂 Va fi fost mai citit, mai popular si mai înteles în afara Frantei, desi era apreciat si respectat de însusi Victor Hugo! În Brazilia exista un „memorial-Allan Kardec” si timbre cu el! I-am vazut mormântul în „Père-Lachaise”, înflorit periodic, ca si cel al lui Jim Morrison(Doors), alt „poet blestemat” mistic, „fidel propriului sau demon”(inscriptia de pe mormânt)…
    ===
    Je vous embrasse affectuesement, Geanina & Cristina, oameni cu inimi deschise si suflete generoase…<3

    Apreciază

    Ianuarie 26, 2013 la 7:32 pm

    • ”nimeni nu-i profet în tara lui…”, cuvintele acestea confirmă ceea ce trăim.

      Şi noi suntem lângă tine cu sufletul, Melanie.

      Apreciază

      Ianuarie 27, 2013 la 8:42 pm

Lasă un răspuns

