Acuarelă

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Ion Minulescu (n. 6 ianuarie 1881București – d. 11 aprilie 1944București)

ion_minulescu

În oraşu-n care plouă de trei ori pe saptamână
Oraşenii, pe trotuare,

Merg ţinându-se de mână,
Şi-n oraşu-n care plouă de trei ori pe saptamână,
De sub vechile umbrele, ce suspină
Şi se-ndoaie,
Umede de-atâta ploaie,
Oraşenii pe trotuare
Par papuşi automate, date jos din galantare.

În oraşu-n care plouă de trei ori pe saptamână
Nu răsună pe trotuare
Decât paşii celor care merg ţinându-se de mâna,
Numărând
În gând
Cadenţa picăturilor de ploaie,
Ce coboară din umbrele,
Din burlane
Şi din cer
Cu puterea unui ser
Dătător de viaţă lentă,
Monotonă,
Inutilă
Şi absentă…

În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptamână
Un bătrân şi o bătrână –
Două jucării stricate –
Merg ţinându-se de mână…

8 responses

  1. Ador poezia asta. Mulţumesc, draga mea!Frumoasă alegerea ta pentru astăzi…

    Apreciază

    Februarie 15, 2013 la 5:09 pm

    • Elena,
      îmi place și mie de nu am cuvinte, iar ploaia reprezintă cireașa…

      Îmbrățișări peste normă!

      Apreciază

      Februarie 18, 2013 la 4:43 pm

  2. Te sărut pe suflet, inima de înger! Weekend plăcut!

    Apreciază

    Februarie 15, 2013 la 8:23 pm

  3. melanietoulouse

    Hola de Costa-Rica, querida Geanina! 🙂

    dupa câteva zile în „jungla”(rainforest) fara wifi si telefonie, back to civilisation… 🙂 am wifi si-am intrat sa te salut… muchas gracias pentru Minulescu pe care-l iubesc din liceu… Abrazos y hasta luego! 🙂

    Apreciază

    Februarie 16, 2013 la 3:32 am

    • Melanie,
      mi-ai amintit de Mexic, de călătoria mea acolo. Să te întorci cu bine și mulțumiri pentru popas.

      Apreciază

      Februarie 18, 2013 la 4:45 pm

  4. Il ador pe Minulescu… Ce bine ii sta aici la tine, unde e cald, lumina si iubire!
    Seara de vis sa aveti, dragi oameni.

    Apreciază

    Februarie 17, 2013 la 9:22 pm

    • Irina,
      oamenii, cei care sunt frumoși la suflet și la chip, reușesc să facă ca acest loc să înflorească.

      Îmbrățișări peste normă!

      Apreciază

      Februarie 18, 2013 la 4:46 pm

Lasă un răspuns

