Mărțișor – Aș dori

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – Traian Dorz (n. 25 decembrie 1914, în cătunul Râturi (azi Livada Beiușului) din comuna Mizieș, județul Bihor – d. 20 iunie 1989)Traian-DORZ-060

Sursa foto: comorinemuritoare.ro

Aş dori să pot trimite către tine,
Plin de cântec, de lumină şi de dor
Adevărul frumuseţilor divine,
Împletit în bucuriile senine
Minunat, iubit şi veşnic mărţişor…

Şi-aş dori ca mâna mea să ţi-l aşeze
Nu pe inimă, ci-acolo-adânc în ea…
Ca frumoasă şi curată s-o păstreze
Ca un soare minunat să-ţi lumineze
Şi să-ţi facă fericită viaţa ta…

C-a adevărul e podoaba minunată
Mai de preţ decât oricare talisman
Care nu se învecheşte niciodată
Şi-i din ce în ce mai binecuvântată
Şi-i din ce în ce mai scumpă, an de an…

Iar în ziua răsplătirii fericite
Când vedea-vom veşnicia răsărind
Când ca miile de stele strălucite
Străluci-vor inimile preaiubite
Cerurile minunate-mpodobind

Printre ele şi-al tău suflet să răsară
Minunat şi binecuvântat odor
Strălucind ca prima zi de primăvară
Pe frumosul sân al cerului comoară,
Un curat, iubit şi veşnic mărţişor.

1 martie geanina lisandru

23 responses

  1. Aceasta primăvară sa îți îndeplinească toate visele, sa poți face loc altor vise în sufletul tău cald! Te îmbrățișez cu tot sufletul meu!

    Apreciază

    Februarie 28, 2013 la 6:09 pm

  2. melanietoulouse

    Minunat poem, merci Geanina… îl descopar la tine pe-acest poet-„capricorn” nascut de Craciun, ca ambii mei parinti, RIP…
    – – –
    Versurile tale afectuoase catre dragul tau drag sunt într-adevar un curcubeu de iubire luminoasa în preajma martisorului… 🙂 Je vous embrasse de tout coeur…<3

    Apreciază

    Februarie 28, 2013 la 11:02 pm

  3. Ghenadie

    Toti mugurii de poiezie ce se vor in flori , sa-i vedeti din aceasta primavara, care ne-a deschis usa ,inca la multi ,multi ani !

    Apreciază

    Februarie 28, 2013 la 11:17 pm

    • Domnule Ghenadie,

      vă mulţumesc din tot sufletul fiindcă ne sunteţi aproape. De fiecare dată.

      Vă dorim sănătate maximă!

      Apreciază

      Martie 3, 2013 la 9:57 pm

  4. Pentru tine, sufletul meu drag…

    Elixirul tinereţii, aurul şi certitudinea că nu am nevoie de ele…

    În încercarea de a obţine viaţa veşnică,
    Unii oameni au căutat elixirul tinereţii…
    Au amestecat diferite ingrediente, au pus suflet în eprubete,
    Şi-au ars emoţiile adolescentine deasupra spirtierei
    Şi, pentru a nu mai observa în fiecare zi
    Chipurile ridate, au spart oglinzile…
    Visători pragmatici – şi nu este o contradicţie în termeni –
    Au cernut nisipul plajelor de-a lungul unei vieţi,
    Visând să producă aur,
    Însă au constatat de fiecare dată
    Că au devenit săraci de zile din cauza timpului pierdut…
    Nu încerc să rămân tânăr
    Şi nici nu doresc
    Ca nisipul călcat de paşii tăi
    Să se transforme în aur…
    Sunt îmbătrânit de gânduri
    Şi întinerit cotidian de zâmbetul tău.
    Nu doresc clinchet de lingouri
    Fiindcă râsul tău cristalin
    Mă îmbogăţeşte permanent cu linişte interioară.
    Iubito, cred că au tânjit după viaţa veşnică doar oamenii
    Care s-au iubit prea mult pe ei înşişi.
    Şi mai cred că doritorii de averi incomensurabile
    Au plătit tributul lor sentimentelor
    Date prea uşor la o parte…
    În consecinţă, beau un pahar cu vin
    La ceas de taină şi de seară,
    Savurând mulţumirea deplină
    Şi certitudinea că nu am nevoie
    Nici de tinereţe fără bătrâneţe
    Şi nici de aur…

    Cristian Lisandru

    Iar tuturor doamnelor şi domnişoarelor, şi aici, toate gândurile mele bune şi speranţa că iubirea le va fi acoperământ cotidian.

    Apreciază

    Martie 1, 2013 la 3:35 am

  5. Minunat poem ! Să te bucuri de această frumoasă zi şi de primăvara care va veni !

    Apreciază

    Martie 1, 2013 la 7:47 am

  6. Idee nu ai ce bucurie mi-ai facut aducind in online versul lui Traian Dorz ! Desi sunt din zona, crede-ma ca, de curind l-am descoperit, i-am descoperit lirica. Si asta gratie unui alt impatimit al versului care locuieste in cealalta parte de Romania.
    Sensibile si maiastre versuri, asemeni Pasarii pe care-o cinta cu atita iubire!
    Multumesc Geanina!

    Apreciază

    Martie 1, 2013 la 8:41 am

  7. Pingback: Cu drag, pentru voi toate ! | Gară pentru doi

  8. ane

    Va doresc o primavară frumoasă inmiresmată!

    Apreciază

    Martie 1, 2013 la 12:36 pm

  9. Iti doresc o primavara senina, cu multe bucurii si iubire la superlativ.

    Apreciază

    Martie 1, 2013 la 1:12 pm

  10. Frumos…foarte frumos! O primavara superba iti doresc! 🙂

    Apreciază

    Martie 1, 2013 la 8:31 pm

    • Ana-Maria,

      îţi mulţumesc şi îţi doresc să simţi bucuria celor dragi. Permanent.

      Îmbrăţişări peste normă!

      Apreciază

      Martie 3, 2013 la 10:13 pm

  11. elenamarinalexe

    Frumoasă şoapta poetică alui Dorz.Mulţumesc pentru remember, scumpa mea, dulce, Geanina! O primăvară cu flori în suflet vă urez, amîndurora, draga mea, dragă!

    Apreciază

    Martie 2, 2013 la 11:57 am

    • Elena,

      primăvara să-ţi aducă zâmbet în privire şi fericire în suflet!

      Trimitem gânduri din cele mai bune către tine şi cei dragi ţie!

      Apreciază

      Martie 3, 2013 la 10:15 pm

  12. offf a inceput primavara,si odata cu ea am inceput sa fiu melancolic si alergic :((

    Apreciază

    Martie 3, 2013 la 9:49 am

  13. Superbe versuri !!!!
    S-aveti o primavara plina de culoare si parfum !!!!

    Apreciază

    Martie 6, 2013 la 1:28 pm

Lasă un răspuns

