Nu te compromite! Nu te ai decât pe tine – într-un week-end, despre tăcere

Cuvântul deţine supremaţia, reprezintă întâia forţă a lumii şi este secondat, fără egal, de tăcere. Putem considera tăcerea ca fiind cea de-a doua putere a lumii. Dacă o apreciem la justa valoare şi devine regula nobilă  a  existenţei , tăcerea ne conduce, în mod cert, către izbândă. 

Sunt un om al faptelor, iubesc cuvântul atunci când el construieşte şi nu devine acul din seringă. GRATUIT. Tăcerea mea, recunosc, fără a mă ascunde după deget, te ucide. O prefer în locul a mii de vorbe nepotrivite. Nu îmi place să mă aud turuind peste normă, fără noimă. Te ucide doar dacă nu mă cunoşti îndeajuns. Atunci începi să mă judeci. Din acel moment. Fără să mai ţii cont de ceva. Prietenie, fapte, educaţie. Nu-ţi permiţi să aştepţi. Vine sfârşitul lumii şi nu doreşti ca atunci când se trage linie, în faţa vieţii, să ai vreo datorie la mine. 

Ne pripim în acţiuni şi apoi regretăm. Când s-a împărţit tăcerea, catalogul mustea de absenţe. Are şi tăcerea profunzimea ei. Tăcerea plămădeşte lucruri măreţe. Trebuie  doar să-i apreciem măsura. Cât, unde şi cum să o întrebuinţăm. Înţelepciune şi răbdare trebuie să administrăm, în doze suportabile, pentru ca tăcerea să nu mai fie considerată nefastă.

Tăcerea este o virtute. Dacă reuşeşti să pui frână limbii, la timp, te poţi considera homo sapiens.

Tac. Mă retrag în tăcerile mele ucigătoare pentru unii, apreciate de alţii, benefice şi pentru unii, şi pentru alţii, dar mai ales pentru mine.

Geanina Lisandru

geanina lisandru despre tacere

4 responses

  1. elenamarinalexe

    Cea mai sofisticată armă este tăcerea.
    Uneori rana ei este foarte greu de vindecat, draga mea, dragă!
    Găndurile mele bune!

    Apreciază

    Martie 10, 2013 la 6:36 pm

    • Elena,
      aşa cum scriam şi în material, este de preferat tăcerea în locul cuvintelor. Cuvintele rănesc. Orice situaţie îşi găseşte rezolvarea, dar oamenii au tendiţa de a se pripi în a lua decizii. Timpul vindecă şi ne ajută să rezolvăm dilemele.

      Ai grijă de tine, sănătate maximă şi preţuirea noastră!

      Apreciază

      Martie 10, 2013 la 8:25 pm

  2. melanietoulouse

    Geanina, te înteleg si-ti respect alegerea tacerii din moment ce ti-e necesara, benefica…
    Daca timpul vindeca si cicatrizeaza – în cele mai multe cazuri, tacerea nu-i niciodata un raspuns, asa cum sustine zicala populara… je t’embrasse en silence…<3

    "Cuvântul e o aripa a tacerii…"(Pablo Neruda)
    – – –
    P.S. sunetul tacerii – Simon & Garfunkel:

    Apreciază

    Martie 11, 2013 la 1:51 pm

    • Melanie,
      prefer să tac, atunci când situația o impune. Oamenii au tendința de a spune răutăți în anumite momente.

      Atunci când cineva îți este prieten cu adevărat acceptă și adevărul chiar dacă nu e tocmai comestibil.

      Am învățat să mă detașey de ceea ce nu este benefic pentru liniștea mea, pentru mine. Plec fără cuvinte de oriunde nu îmi este bine.

      Până la urmă fericirea vine din libertate, libertatea de a trăi cum dorești, de a spune ceea ce gândești. Cred foarte mult în asta. Nu mă înteresează părerile frustraților, dar pun preț pe cele care vin din partea prietenilor. Mare preț pe părerile și atitudinea lor.

      Dacă acestea nu există, nu există nici prieteni, nici respect.

      Mulțumesc și pentru melodie, și pentru gândurile pe care le lași pe paginile mele virtuale.

      Să ai o săptămână divină!

      Apreciază

      Martie 12, 2013 la 4:04 pm

Lasă un răspuns

