Remember – Ploi predestinate

Vijelii se ivesc pe cer. Sufletul meu şi-a pierdut somnul astă-seară şi vrea să cânte numai în ritmul ploilor.

Rabindranath Tagore

într-un cartier
din vestul oraşului ursuz
ploaia şlefuieşte trotuarul
oxigenează cotloanele orgolioase
aşterne solfegii în paşii
trecătorilor îndrăgostiţi

ascult sunetul sacadat al ploii
fulgerele ciupesc corzile cerului
îmbină notele
compun simfonia zilelor
care ne surprind iubindu-ne
în transparenţa bobului de ploaie

adaug extensii firelor de apă
împletite pe spatele unui oraş
împrospătat de balsamul
ploilor predestinate

                                                             Geanina Lisandru

lunapic_136290576526763_10

20 responses

  1. Pingback: Ploi predestinate - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Elisabetta Sirani(8 ianuarie 1638 – 25 august 1665), pictorita italiana « my heart to your heart

  3. Un weekend frumos, Geanina!

    Apreciază

    Ianuarie 8, 2011 la 7:35 am

  4. Pingback: Charles Webster Hawthorne (8 ianuarie 1872 – 29 noiembrie 1930), pictor impresionist american « my heart to your heart

  5. Pingback: VIS «

  6. Eu chiar consider ca ploile sunt predestinate, mai ales celor ce adora ploaia.
    Ganduri bune si imbratisari de suflet din Vrancea cu drag!

    Apreciază

    Ianuarie 8, 2011 la 4:17 pm

  7. Este tare frumos în acest oraş despre care ne povesteşti în versuri albe, dragostea mea… O ploaie care şlefuieşte trotuarul şi oxigenează cotloanele orgolioase (mi-a plăcut metafora). Dar nu trebuie trecut peste „fulgerele ciupesc corzile cerului”, o altă imagine deosebită. Miroase a ploaie, iubire, chiar dacă suntem doar în ianuarie. În timp ce tu adaugi extensii firelor de apă, eu mi-am adus aminte de poezia lui Bacovia, pusă pe note de Nicu Alifantis…

    Te iubesc, dragostea mea!

    Apreciază

    Ianuarie 8, 2011 la 5:34 pm

    • Lisandru,
      ştii mai bine decât oricine că ador ploile cu tot ceea ce transmit ele.

      Am reascultat cu mare drag melodia. Nu sunt fan Bacovia, dar a lăsat poeme al căror mesaj este cutremurător de frumos.

      Te iubesc, Lisandru!

      Apreciază

      Ianuarie 8, 2011 la 11:39 pm

  8. Carmen

    „compun simfonia zilelor
    care ne surprind iubindu-ne
    in transparenta bobului de ploaie”
    Superb! Iubirea voastra chiar este o simfonie care inalta sufletul la cer, transparenta ca o picatura de ploaie si limpede precum cristalul.

    Apreciază

    Ianuarie 9, 2011 la 3:25 am

    • Îţi mulţumesc pentru fidelitate şi gândurile pe care le laşi de fiecare dată cu aceeaşi bucurie.

      Îţi dorim să ai buzunarele sufletului îmbelsugate cu bucurie, fericire şi iubire!

      Apreciază

      Ianuarie 9, 2011 la 3:34 pm

  9. îmi place foarte mult ideea ploilor predestinate ce cad pe fondul fulgerelor care cântă muzica cerească. să aveți o duminică excelentă și plină de lumină, Geanina.

    Apreciază

    Ianuarie 9, 2011 la 11:28 am

    • Îmi place să mă plimb prin ploaie, să dansez să mă bucur de fericirea pe care mi-o oferă stropii de ploaie.

      Ore prinse în magia zilei!

      Apreciază

      Ianuarie 9, 2011 la 3:36 pm

  10. Minunat poem!
    Eu ador ploile , cu toate cântecele lor, tresărind în mișcări fără vorbe, triste, vesele, despletite.

    „ ploaia șlefuiește trotuarul/oxigenează cotloanele orgolioase/așterne solfegii în pașii trecătorilor”.
    Limpede! Ca o ploaie iertătoare.

    Apreciază

    Ianuarie 9, 2011 la 7:19 pm

    • Ploaia este minunată, întotdeauna am vorbit şi scris la superlativ despre ea.

      Cântecul ploii este divin.

      Te îmbrăţişez, draga mea dragă!

      Apreciază

      Ianuarie 9, 2011 la 11:41 pm

  11. Pingback: Seara ochilor mei « Blogul lui Teo Negură

  12. Pingback: Dintre condimentele vieţii « Gabriela Elena

Lasă un răspuns

