Sonetul 66 (Sonnet LXVI)

Dacă e vineri – e poezie pe pâine – William Shakespeare – (n. 23 aprilie 1564[1] – d. 23 aprilie 1616)

Sătul de toate, moartea îmi invoc;
Văd vrednicul cerşind pentru mâncare,william-shakespeare1

Medalii pe distinsul dobitoc,

Credinţa răsplătită cu trădare;

Văd mantii aurite pe zălud,
Şi ţol de târfă pe virtutea pură,
Perfecţia o văd proscrisă crud,
Şi laşul văd puterea cum o fură;

Talentu-l văd de cenzori sufocat,
Ştiinţa uzurpată de prostie,
Dispreţuit ce e adevărat,
Şi rob la rău cel bun şi de-omenie.

Sătul de toate, toate le-aş lăsa
De n-ar fi-n lume ea – iubita mea.

Sursa foto: www.kobobooks.com

5 responses

  1. Wow! Amazing post. 🙂

    Rahul

    Apreciază

    Aprilie 5, 2013 la 9:32 am

  2. melanietoulouse

    @”Sătul de toate, toate le-aş lăsa
    De n-ar fi-n lume ea – iubita mea…” – QED…
    – – –
    Have a wonderful weekend! Love & hugs…<3

    Apreciază

    Aprilie 5, 2013 la 11:17 am

  3. Un sonet de excepţie, iubirea mea, unul care rămâne punct de reper în ceea ce priveşte tehnica sonetului shakespearian. Îl citesc şi îl recitesc cu plăcere crescândă, gustând fiecare vers, iar Shakespeare ne salută de peste timp în stilul său inegalabil.
    Mulţumesc pentru aceste versuri, dragostea mea.
    Sărut sufletul drag…

    Apreciază

    Aprilie 5, 2013 la 1:44 pm

  4. Minunat! Am sorbit vers cu vers si am răsuflat ușurată după o zi de munca groaznica.
    Va mulțumesc pentru ca existați, oameni minunați!
    Va doresc un weekend minunat!

    Apreciază

    Aprilie 5, 2013 la 4:54 pm

  5. elenamarinalexe

    Mi-a plăcut , mult, alegerea pentru azi. Gând bun şi o seară divină, Geanina!

    Apreciază

    Aprilie 5, 2013 la 5:19 pm

Lasă un răspuns

