3 ceasuri bune

Dacă e marți…sunt 3 ceasuri bune…printre bloguri, incursiune cu efuziune

Mi-a fost dor şi de cele 3 ceasuri ale zilei de marţi, şi de scrieri cu substanţă, aşa cum îmi place mie să le cataloghez. Acea substanţă, greutate, virtute pe care o dau şi substantivului prieten, un substantiv care pentru unii reprezintă o înşiruire de termeni fără sens, pentru alţii, fapte. Astfel stau lucrurile şi când clepsidra măsoară secundele ceasurilor bune de pe blogurile prietene.

Unii vor spune, după ce vor citi prima parte a postării, „Ce mă enervează Lisandru ăsta cu profesoara asta a lui”, fiindcă vor descoperi rândurile mele care descriu rândurile lui, aşa cum simt eu, aşa cum vreau să-l perceapă cititorii, aşa cum este el, Cristian Lisandru, scriitorul meu drag. Alţii vor fi încântaţi să-i descopere scrierile,  să le citească constant. Cei care o fac deja, au înţeles că nu bat câmpii, că nu sunt subiectivă, că locul lui nu este unul creat artificial. Este locul pe care-l merită, pe care l-a câştigat prin scris. La modul serios.

Copilăria din vise face notă discordantă cu realitatea pe care o trăieşte personajul scrierii de astăzi, un cetăţean onorabil cu griji şi preocupări cât se poate de domestice.

” Mulţi trăiau vise în care întorceau banii cu lopata, dădeau autografe, păşeau pe covorul roşu de la Cannes sau erau dezmierdaţi de femei celebre. Totuşi, descoperise şi multe cazuri în care cei întrebaţi nici măcar nu doreau să discute despre aşa ceva, ca şi cum aventurile lor ireale trebuiau să rămână pentru totdeauna într-o intimitate neîntinată de imixtiuni străine. Nimeni însă nu avea acea continuitate a viselor pe care el o obţinuse fără a o cere cuiva.”

Este doar finalul primei părţi din proza „Cireşe” a scriitorului Cristian Lisandru. Cunosc continuarea. Incitantă.

Porţia de cireşe, dorul de copilărie, oniricul, le iau cu mine şi mă îndrept către un blog al cărui titlu îmi aminteşte tot de copilărie, de vacanţele petrecute la munte, în grădina bunicii. Acolo era primul popas, al meu şi al surorilor mele, pentru a primi fragii care ne aşteptau în acelaşi loc, an de an. Bucuria făcea ca inima să bată cu o forţă incredibilă, aveam senzaţia că în partea stângă începe al treilea război mondial. Fata de fragi poartă responsabilitatea acestor amintiri senzaţionale. Ale copilăriei.

Sunt convinsă că îi citiţi scrierile şi căutaţi să-i înţelegeţi crezul.

„Între credinţă şi certitudine se află răspunsul. Iubirea. Fără ocolişuri, fără taine, dincolo de tăcerile forţate, dincolo de cuvinte, de viaţă, de moarte. Iar dincolo de Iubire nu se mai afla nimic… Abia atunci când cazi în genunchii viselor, neputincios, înţelegi.”

Crede cu tărie în filosofia sa de viaţă reflectată,cu precădere, în vers, crede în iubire şi în tot ceea ce generează ea. Am descoperit-o frecvent în „trafic”. Am înţeles cât preţ pune pe sentimente, pe cele reale. A înţeles cât de reali suntem noi, eu şi Cristian, cât de real este ceea ce trăim, scriem şi iubim.

Despre vis, copilărie şi iubire într-o,, Lume care tinde incontestabil la infinit, o Lume in care nu ştii încotro mergi şi uiţi de unde-ai venit.”

„mi-am bâjbâit întunericul din suflet cu teamă şi am simţit
cum cioturi de aripi sângerează acut peste visele mele uitare
cu fiecare tăcere rănile mai dureros în zbor mi s-au adâncit
dulcele viselor l-am adăpat din blidul întristării cu fiere”

Geanina Lisandru

Domnișoarelor, doamnelor și domnilor, incursiune cu efuziune!

9 responses

  1. Îţi mulţumesc, Geanina!
    Mă copleşesc rândurile tale… este o mare onoare pentru mine să mă aflu printre ceasurile bune ale acestei zile de marţi alături de voi.
    Vă respect scrisul şi vă admir din tot sufletul pentru bucuria cu care aţi ales să vă trăiţi iubirea şi să ne-o împărtăşiţi şi nouă!
    Fie-vă zilele senine!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2013 la 5:05 pm

  2. Tare mult suflet este in postarea asta! Pentru tine mai ramane , Gianina draga? 🙂

    Apreciază

    Aprilie 9, 2013 la 5:14 pm

  3. Frumos. Iar recomandările tale sunt mereu deosebite!

    Apreciază

    Aprilie 9, 2013 la 6:10 pm

  4. melanietoulouse

    Bonsoir Geanina! Excellent choice(s), de calitate – comme d’habitude… 🙂
    O seara senina si vesela, cu drag…<3

    Apreciază

    Aprilie 9, 2013 la 6:27 pm

  5. Mulţumesc, frumoasa mea…

    Şi gânduri bune musafirilor care trec pragul acestei case literare.
    Mă bucur să împart rândurile mele cu oamenii care vin şi citesc ceea ce scriu. De atâta vreme. Este o interacţiune onorantă şi una care ne-a ajutat şi ne ajută să descoperim oameni care scriu frumos, cu sufletul, cu pasiune… Aşa cum este şi cazul „fetei de fragi”. Îi dorim spor la scris şi la cât mai multe realizări literare!

    Sărut ochii atât de dragi mie, Geanina…

    Apreciază

    Aprilie 10, 2013 la 7:41 pm

  6. ane

    „Fata de fragi” O seara de vis 🙂

    Apreciază

    Aprilie 10, 2013 la 8:38 pm

    • Oameni frumoşi, vă mulţumesc tuturor!
      Fie-vă sufletele purtate prin viaţă pe aripi de iubire şi senin!

      Apreciază

      Aprilie 12, 2013 la 7:11 am

  7. So Cute.
    If you like post your Comments on
    http://romanticshayri.wordpress.com/2013/04/12/i-die-for-you/

    Apreciază

    Aprilie 13, 2013 la 12:22 pm

  8. Sorry, this has to be in English, but I just love what you said:

    „Between faith and certainty is the answer. Love. Bluntly, without mystery, beyond silence, forced, beyond words, life, death. Love and beyond was no longer anything…just when you fall to your knees, dreams, helpless, you know.”

    Beautiful!

    Apreciază

    Aprilie 20, 2013 la 10:24 pm

Lasă un răspuns

