Avortul (II)

În urma reclamaţiei, Mara fost chemată să dea cu subsemnatul la poliţie. I s-a cerut un certificat medico-legal pentru a dovedi că a fost vorba despre un avort spontan şi nu la cerere. Pentru ca soţul să fie sigur că Mara nu va face nicio şmecherie, a însoţit-o la „locul faptei”. Nu i-a fost permis accesul în cabinetul unde se efectua „constatarea”.

Medicul a rugat-o pe Mara să îi povestească motivele care au „obligat-o” să vină după certificat, câţi copii are şi dacă este însoţită de cineva. La aflarea poveştii, medicul a concluzionat: „Porcul ăla care stă pe bancă ţi-a făcut asta, femeie?” Mara, timid, a dat din cap afirmativ. A luat certificatul pe care scria „avort spontan”, a ieşit, s-a uitat lung la „porc”, apoi şi-a continuat drumul fără să se mai uite în urmă.

În drum spre casă şi-a revăzut toţi anii de căsnicie petrecuţi alături de cel pe care îl iubise cândva… Îşi frământa mâinile, lacrimile îi ardeau obrajii, trebuia să ia o decizie, cea mai bună.
Dosarul a fost închis, însă a fost redeschis un altul, în sala mare a tribunalului, procesul de divorţ.

Astăzi, Mara este mândră de cei cinci copii ai săi. Unul este medic, altul avocat, iar ceilalţi trei sunt ingineri. O mamă mândră de copiii săi, o femeie demnă, dar pe care numai „fapta” fostului soţ a determinat-o să ia decizia radicală de a-şi pune ordine în viaţă. Se spune că numai nenorociţii şi beţivii îşi bat şi îşi reclamă nevestele. Mă întreb adesea, o fi mare grădina?!?!?!…

Geanina Lisandru

avortul

 

11 responses

  1. Da, aproape intotdeauna, un sut in fund e-un pas in fata.

    Apreciază

    Noiembrie 28, 2013 la 8:00 am

    • Bine ar fi să reacţionăm instantaneu la astfel de impulsuri. Tergiversarea atrage suferinţă, neimpliniri.

      Gând bun, Mala!

      Apreciază

      Noiembrie 30, 2013 la 11:20 am

  2. Ana

    Nenorocitii este un termen generalizat….dar e bine ca in categoria asta pot intriduce toti cei ce au buba cangrenata pe creier.
    Uite ca doamna povestii tale a avut curajul sa ia o decizie si nu s-a complacut in situatia existenta…Mi-as dori si eu curajul ei…

    Apreciază

    Noiembrie 28, 2013 la 9:31 am

    • Este suficient să ne gândim că viaţa e doar una şi nu merită irosită alături de astfel de personaje.

      Te îmbrăţişez, Ana!

      Apreciază

      Noiembrie 30, 2013 la 11:21 am

  3. Bonjour Geanina!

    relatarea ta e bulversanta, viscerala, supra-realista… a se trage concluziile de rigoare si de circumstanta pentru a evita de-a se ajunge în situatii atât de dramatice si de oribile ce „marcheaza” pe viata… greu, quasi-imposibil de-a se reconstrui fizic si psihic dupa asemenea evenimente…

    concluzie: viata noastra e bazat pe alegeri, alternative, decizii – cu mici si rare exceptii: dezastre naturale, boli genetice sau ereditare, ultimatumuri…

    * * *

    gânduri însorite si-o zi senina, ca aici…🙂 cu stima si cu drag, Mélanie NB

    Apreciază

    Noiembrie 28, 2013 la 11:26 am

    • Da, Melanie, viaţa este bazată pe alegeri. De noi depinde ce, când. cum.
      Pentru familia ta, doar bine de la noi!

      Pentru tine, pupici geaninoşi peste normă!

      Apreciază

      Noiembrie 30, 2013 la 11:24 am

  4. Citindu-te mi-am amintit un episod din viata mea… off, Doamne, ce ne mai chinuiam pe timpurile acelea… ce viata am avut… acum fiica mea crede ca-i povestesc din basme…
    Te sarut pe suflet, draga mea Geanina!

    Apreciază

    Noiembrie 28, 2013 la 4:17 pm

    • Dana,
      copiii noştri percep altfel astfel de situaţii.

      Sănătate maximă şi gând bun tuturor celor dragi!

      Apreciază

      Noiembrie 30, 2013 la 11:26 am

  5. La multi ani de Ziua Nationala a ROMANIEI !!!

    Cu respect,
    Aliosa.

    Apreciază

    Noiembrie 29, 2013 la 8:04 am

    • Mulţumesc. Respectul este reciproc, domnule Alioşa.

      Pentru nepoţel şi cei dragi, zile frumoase!

      Apreciază

      Noiembrie 30, 2013 la 11:28 am

  6. Sensational December posts.Wishing you a joyous Christmas and successful and healthy new year.jalal

    Apreciază

    Decembrie 12, 2013 la 4:25 am

Lasă un răspuns

