viaţa trebuie trăită cu demnitate

Când eram copilă auzeam deseori spunându-se că „viaţa trebuie trăită cu demnitate”. Da, viaţa trebuie trăită cu demnitate chiar şi atunci când devine insuportabilă, când eşti desfiinţat sufleteşte doar din dorinţa unora de a te vedea suferind, chiar şi atunci când nedreptatea îţi sfredeleşte fiinţa şi simţi că toată durerea mapamondului ţi-a fost împărţită doar ţie şi îţi vine să urli ca şi când te-ar fi muşcat o năpârcă.

Viaţa nu înseamnă doar beatitudine, dar este foarte important să ne dorim a trăi cât mai frumos şi onest, fără compromisuri, dacă este posibil.

Pentru a putea exista, accepând toate acestea, ai nevoie şi de curaj, acel curaj de a-ţi trăi viaţa exact aşa cum simţi şi cum gândeşti fără a lua în calcul răutăţi, gelozii şi năduful celor care nu îţi acceptă evoluţia şi consideră că nu ai dreptul la fericire, iubire şi, implicit, la viaţă.

Nu luaţi în derâdere fragilitatea vieţii! Nu forţaţi nimic, totul vine de la sine! Trăiţi-vă propria viaţă şi nu mai pierdeţi timpul trăind-o pe-a altora!

Vă doresc să aveţi puterea de a accepta toate darurile vieţii, să plângeţi, să râdeţi, să cunoaşteţi fericirea şi iubirea deplină, într-un cuvânt, trăiţi!

Geanina Lisandru

citate geanina lisandru viataa

6 responses

  1. Da, viața trebuie trăită la maxim indiferent de cum e ea, bună sau rea! Altfel, viața trece și rămânem cu regrete.

    Apreciat de 1 persoană

    Aprilie 15, 2015 la 10:17 pm

  2. Da iubito, asa este. N-am stiut sa traiesc pentru mine, dar nu imi pare rau. Am daruit celorlalti tot ce am avut mai bun in mine, asa voi face pina in ultima clipa a vietii mele. Unii merita sa primeasca iubirea mea, altii nu. Sunt constienta de acest lucru, dar asta mi-e firea. Unii spun ca ma risipesc in zadar, eu cred ca nu este asa. Da, ei cred ca nu am dreptul la viata, de fapt am dreptul la o viata chinuita, sunt pedepsita de cei pe care ii iubesc cel mai mult pe pamant, copiii mei. E trist, tristul adevar. Sper sa nu va scriu in curand dintr-un azil. Da, viata e inspaimantatoare uneori. O zi frumoasa draga mea!

    Apreciat de 1 persoană

    Aprilie 16, 2015 la 7:08 am

  3. Georgeta Popoiu

    Eu cred ca fiecare om, sau individ in parte are o scara de valori individuala si intelege in mod diferit ceea ce spuneti voi mai sus ” viata traita la maxim ” , adica ? Daca unul este criminal sa ucida si mai mult ? Daca unii sunt hoti si tradatori, politicieni, sa exerseze si mai mult ? Daca unii sunt stapaniti de vicii, droguri, alcool, fumat si altele, sa continue ? Depinde din ce unghi priveste fiecare acest ” maxim ” si sa nu uite ca orice drum duce spre un scop anume, scopul poate fi constructiv, sau distructiv … parerea mea, cred ca trebuie mare atentie ! Sa oferim iubire, ca sa primim iubire neconditionata, altruista…cred.

    Apreciază

    Aprilie 16, 2015 la 6:18 pm

  4. Da, se poate si asa, dar e un gand mult prea distrugator…de fapt fiecare ne traim viata la maxim, desi nu o recunoastem niciodata; depinde ce intelege fiecare prin minim sau maxim. Mai ales la ce raportam acest minim- maxim. sunt multe de comentat. Iar cu iubirea e mai complicat…oferi iubire, primesti iubire? nu, sunt sigura, aici intru in polemica cu oricine doreste… astept…cu rabdare…

    Apreciază

    Aprilie 17, 2015 la 7:25 am

  5. am așteptat…o zi bună vă doresc ! ieri de exemplu am avut o zi groaznică. și pentru că nu vreau să mă refer decât la afirmația „dăruiești iubire, primești iubire”, vă scriu că și astăzi am aceeași părere. nu întotdeauna se întâmplă acest lucru. cu entuziasm am intrat pe un site literar acum mulți ani. am activat cum m-a dus pe mine mintea o perioadă îndelungată. am crezut că acolo sunt prieteni, m-am înșelat amarnic. m-am risipit în cele patru vânturi, am căutat alte site-uri literare, dar am găsit rar o atmosferă caldă, destinsă, care să ofere clipe de liniște și bună dispoziție. cum vă spuneam ieri, am intrat pe site-ul cu pricina și am primit pe românește spus „șuturi în fund” să mă satur să mai dau sfaturi sau să fiu alături de oameni dragi. și asta tocmai din partea membrilor redacției. am rămas uimită de ce mi se poate întâmpla, la poziția lor nu cred că ar fi cazul să se comporte așa. site literar site literar, dar când acolo domnește o debandadă totală, majoritatea celor care sunt protejați publică tot ce vor fără cenzură, am crezut, și nu m-am înșelat, că fără proptele, un om simplu poate fi tratat ca a zdreanță. sunt supărată, dar nu prea tare… eu știu că am multă lume de partea mea, deși am multe probleme nerezolvabile. mă ZBAT în continuare să rezist la toate răutățile pământului, nu mă las așa ușor, dar cu răbdare…cu multă răbdare, vom vedea ce este cu iubirea, prietenia, comunicarea, și mai ales NEBUNIA…trebuie să fii redus mintal să te pui la mintea proștilor…dar și ei trebuie să trăiască…îmi pare rău, eu îi iubesc și pe ei și fac tot ce pot să-i înaintez în rang… acum voi da copiilor meditații la matematică(gratis)…era o pasiune mai veche, o iubire adevărată… am fugit la treabă. mai vin spre seară. mai scrie-ne Geanina…știu că nu ai timp. eu ce să mai zic. îmi iau calculatorul și nu mai pot comunica cu voi așa curând, până mă stabilesc undeva cu casa. o zi minunată…cu iubire și înțelegere vă doresc !

    Apreciază

    Aprilie 20, 2015 la 11:18 am

Lasă un răspuns

