Când s-a împărţit tăcerea, catalogul mustea de absenţe

Cuvântul deţine supremaţia, reprezintă întâia forţă a lumii şi este secondat, fără egal, de tăcere. Putem considera tăcerea ca fiind cea de-a doua putere a lumii. Dacă o apreciem la justa valoare şi devine regula nobilă  a  existenţei , tăcerea ne conduce, în mod cert, către izbândă. 

Sunt un om al faptelor, iubesc cuvântul atunci când el construieşte şi nu devine acul din seringă. GRATUIT. Tăcerea mea, recunosc, fără a mă ascunde după deget, te ucide. O prefer în locul a mii de vorbe nepotrivite. Nu îmi place să mă aud turuind peste normă, fără noimă. Te ucide doar dacă nu mă cunoşti îndeajuns. Atunci începi să mă judeci. Din acel moment. Fără să mai ţii cont de ceva. Prietenie, fapte, educaţie. Nu-ţi permiţi să aştepţi. Vine sfârşitul lumii şi nu doreşti ca atunci când se trage linie, în faţa vieţii, să ai vreo datorie la mine. 

Ne pripim în acţiuni şi apoi regretăm. Când s-a împărţit tăcerea, catalogul mustea de absenţe. Are şi tăcerea profunzimea ei. Tăcerea plămădeşte lucruri măreţe. Trebuie  doar să-i apreciem măsura. Cât, unde şi cum să o întrebuinţăm. Înţelepciune şi răbdare trebuie să administrăm, în doze suportabile, pentru ca tăcerea să nu mai fie considerată nefastă.

Tăcerea este o virtute. Dacă reuşeşti să pui frână limbii, la timp, te poţi considera homo sapiens.

Tac. Mă retrag în tăcerile mele ucigătoare pentru unii, apreciate de alţii, benefice şi pentru unii, şi pentru alţii, dar mai ales pentru mine.

Geanina Lisandru

citate tacere

3 responses

  1. La multi ani !!! Zile pline de frumos !

    Apreciat de 1 persoană

    Ianuarie 7, 2016 la 6:02 pm

  2. Mi-au plăcut gândurile despre tăcere atât de frumos exprimate, sunt atâtea feluri de a tăcea, ceea ce arată că tăcerea este vie, la fel ca și limbajul. Mai demult am scris și eu ceva despre tăcere într-o poezie:
    https://motivepentrucondei.wordpress.com/2014/05/13/cand-tacerea/
    O după amiază de duminică plăcută !

    Apreciat de 1 persoană

    Aprilie 10, 2016 la 4:35 pm

Lasă un răspuns

